Ford Mondeo 2010 - nejde klíma

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
DELONG
Příspěvky: 1361
Registrován: 16 dub 2006, 02:00
Bydliště: SVK

Ford Mondeo 2010 - nejde klíma

#1 Příspěvek od DELONG »

Zdravím
Chcem poprosiť o schému zapojenia riadiacej jednotky klimatizácie ktorá je v ovládacom paneli klimatizácie a kúrenia .
Mám schému zapojenia RJ motora kde je len zapojenie relé pre kompresor a motor vetráka chladiča (M6 A95).
Závada je následovná . Klimatizácia bola naplnená (automatickým zariadením pre plnenie klimatizácie) tá je OK ale kompresor nezopne.
Meral som prívod (30) na relé kompresora (K143) kde je palubné napätie batérie .
Ak premostím svorku 30 na zopnutie kompresora kompresor zopne a klíma chladí . Na strane cievky relé pre kompresor(K143) je na jednej strane palubné napätie a na druhej strane ak zapnem klímu na prístrojovej doske AC či už tlačítkom alebo dotykovým displejom relé nezopne .
Podľa schémy ide jeden vývod s relé do RJ motora A35 . Podľa mňa by ho mala RJ motora ukostriť .
Všetky poistky sú OK (premerané) a aj relé je OK .Dokonca vymenené za iné .
Diagnostika motora hlási chybu motora vetráka chladiča . Chyba sa dala zmazať .
Diagnostika klimatizácie ešte zatiaľ nebola urobená.

Prívod pre motor vetráka chladiča (silový istený 70A poistkou) je premeraný a napätie súhlasí s napätím batérie (12.6V) .
Na konektore pre silový vodič Je ale ešte jeden vodič (konektor C pin C2 z RJ motora) . Tam ale nenamerám nič voltmetrom pri zapnutej klimatizácii .
Viem ostáva ešte veľa vecí pomerať ale bez schémy je to trápenie .
Ak má niekto ešte nejaký nápad rád uvítam vašu pomoc.
A ešte rád by som poprosil ak niekto vlastní schému zapojenia riadiacej jednotky klimatizácie ktorá je v ovládacom paneli klimatizácie a kúrenia a bol by ochotný my ju poslať aj cez SS .

Ford Mondeo r.v.2/2010 2.0D TDCi 103kW 140PH kód motora QXBA .

Ďakujem .
Přílohy
Ford Mondeo RJ 2010 3.pdf
(119.93 KiB) Staženo 188 x
Ford Mondeo RJ 2010 2.pdf
(210.63 KiB) Staženo 199 x
Ford Mondeo RJ 2010 1.pdf
(254.06 KiB) Staženo 216 x

Uživatelský avatar
lucie
Příspěvky: 64
Registrován: 07 lis 2017, 01:00
Bydliště: Trutnovsko

#2 Příspěvek od lucie »

Najdi na trubkách spínač klimatizace.Ten často odejde a ten hlídá tlak v klimatizaci.Když je vadný tak klima nesepne.
https://cdn.autodoc.de/thumb?id=12868619&lng=cz

Jde měnit na naplněné klimatizaci,pod ním je ventilek.Jen to chce trochu rychle vyšroubovat a zas našroubovat.

Edit:
Proč zde je možnost vložit adresu obrázku když to zjevně nefunguje ?
Ale funguje.
Jestli vkládáš odkaz na obrázek (s příponou .jpg, png, tif atd), pak to jde.
Jestli ale vkládáš odkaz na odkaz na obrázek, což je tvůj případ, stačí jen napsat odkaz. Odmazal jsem ti tagy a hele, už to funguje.

Hill

Uživatelský avatar
keemo
Příspěvky: 4996
Registrován: 10 zář 2007, 02:00
Bydliště: Ostrava, Bratislava

#3 Příspěvek od keemo »

Este prichadza v uvahu snimac vonkajsej teploty...

Uživatelský avatar
DELONG
Příspěvky: 1361
Registrován: 16 dub 2006, 02:00
Bydliště: SVK

#4 Příspěvek od DELONG »

To lucie
Snímač tlaku by to mohol byť ale nepredpokladám to .Klíma je naplnená určite dobre ale preverím ten snímač tlaku na diagnostike. Ďakujem .
To Kemo
to je tiež možné nepoznám princíp ako to má softwér kontrolovať a zakázať ak niečo nie je OK. Musím to ešte napichnúť na diagnostiku AC klímy . Tá možno dačo napovie. Ďakujem za tip .

Ak na dačo prídem dám vedieť .

Uživatelský avatar
davemh
Příspěvky: 327
Registrován: 02 črc 2016, 02:00
Bydliště: Český ráj

#5 Příspěvek od davemh »

Tlakové spínače bývají dva, vysokotlaký mezi kompresorem a chladičem, a nízkotlaký poblíž výparníku. K tomu ovšem bývá takový přístup, že je jednodušší měřit na konektoru řj, tedy stejně potřebuješ schéma. Pak ještě termostat, ale to bys viděl na diagnostice, jestli nedává nesmyslnou hodnotu.

Uživatelský avatar
misocko
Příspěvky: 1250
Registrován: 26 čer 2009, 02:00
Bydliště: Hlohovec (Sk)

#6 Příspěvek od misocko »

Bez diagnostiky by som asi ani nezacinal hladat. Aj ta chyba ventilatora moze blokovat klimu.

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#7 Příspěvek od PeteBurns »

davemh, tlakovy spinac pri vyparniku? Termostat, davajuci hodnoty? Nemas ty v tom nahodou trochu galimatias? :lol:
DELONG, co znamena, ze chybu tlakoveho spinaca nepredpokladas? Na zaklade coho? Byva minimalne dvojity, prilis nizky alebo vysoky tlak a vypne, staci zly kontakt ci nefunkcny spinac a uz neklimatizujes ;)

Uživatelský avatar
davemh
Příspěvky: 327
Registrován: 02 črc 2016, 02:00
Bydliště: Český ráj

#8 Příspěvek od davemh »

<OT>
Á, přišel pan teoretik :) Bohužel, v letním období tvoří klimatizace stěžejní součást mojí pracovní náplně, ale protože obvykle nedělám osobáky (a už vůbec ne Fordy), tady to samozřejmě může být jinak. Jak myslíš, že jednotka pozná, že je výparník dostatečně nachlazený/zamrzlý, a má tedy vypnout kompresor?
</OT>
edit/ Koukám do auto kelly a zdá se, že je zde skutečně jen jeden dvojitý spínač. Jeho umístění jsem se ale stejně nedověděl.

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#9 Příspěvek od PeteBurns »

Teoretik? :lol: To tazko ;) Na to tu mame ine kapacity :twisted: No riadiaca jednotka to samozrejme rozozna pomocou snimaca teploty, obycajne termistoru, urcite nie tlakoveho spinaca ci termostatu ;) Ten kombinovany tlakovy spinac je na vystupe z kompresoru, obycajne za filtrom, treba ho najst a zmerat. Osobne si nemyslim, ze nefunkcny ventilator by to mohol sposobit, bezne ho zapne prave tlakovy spinac (ak je trojity) a pokial nefunguje a tlak presiahne kriticky, tak az vtedy kompresor vypne. Casto sa ludom stava, ze ventilator nefunguje a vtedy to ma ten typicky priebeh - za jazdy klima chladi OK, lebo sa chladic stiha chladit naporom vzduchu, zatial co v kolonach v meste chladit prestane a ludia idu zdochnut od horucavy a vlhkeho vzduchu z mokreho vyparnika :lol: Ozaj, este ma napadlo - nove auta uz nemaju kompresor s elmg. spojkou, takze pri dosiahnuti spodnej teploty vyparnika nevypinaju, ale riadiaca jednotka zmensi prietok a tlak chladiva - rovnako velke bytove klimy su uz davnejsie invertorove, maju vela vyhod ;)

Uživatelský avatar
misocko
Příspěvky: 1250
Registrován: 26 čer 2009, 02:00
Bydliště: Hlohovec (Sk)

#10 Příspěvek od misocko »

Ak mal chybu ventilatora v pameti chyb tak by to mohlo strajkovat, moja stara fabka nezapla klimu ked nefungoval ventilator.
Co sa tyka kompresora, tak uz v mojej starej fabke (2001) je nonstop beziaci naklanaci kompresor.
Avsak , tolko dohad bez diagnostiky....

Uživatelský avatar
DELONG
Příspěvky: 1361
Registrován: 16 dub 2006, 02:00
Bydliště: SVK

#11 Příspěvek od DELONG »

Na začiatok sa chcem poďakovať všetkým zúčasneným za pomoc.

Dal som klímatizáciu na diagnostiku a urobil som základné nastavenie .
V AC nebola prítomná diagnostikou (TEXA) žiadna chyba.
Diagnostika motora už po zmazaní chyby ventilátora nevypísala žiadnu chybu . Auto nabehalo asi 100km . Znova diagnostika a žiadne chyby .
No klíma aj tak nejde .Stále nezopne kompresor .
Ak ho preklemujem na relátku klíma začne chladiť . Robím to len na skúšku asi 1 minútu .
Nezopne relé ale prečo ? Tipujem že možno nejaké studené spoje v RJ klimatizácii alebo vo viacfunkčnej jednotke pod poistkami v motorovom priestore .
Vodiče by to nemali byť auto nie je tak staré a ani po búračke .
RJ pre AC je dosť komplikovaná funguje aj na dotykový displey .

No stále sa my nedarí nájsť schému AC k dotyčnému vozidlu .
Ak by niekto mal bol by som vďačný .

To PeteBurns
Snímač by možno diagnostika zahlásila preto som nepredpokladal že je zlý. Ale preverím ho ďakujem za upozornenie :wink: . Stretol som sa už uhnitým snímačom tlaku tiež diagnostika nič nehlásila ale chýbalo my referenčné napätie na viacerých snímačoch tak som na to ľahko prišiel aj bez schémy .

Uživatelský avatar
kodl1
Příspěvky: 263
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Brno

#12 Příspěvek od kodl1 »

Je to manuální nebo automatická klima? Máš nastavenou nízkou teplotu a zapnutý větrák?
Co mne nezabije, to mne posílí ...

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#13 Příspěvek od PeteBurns »

Vsetko zalezi od toho, ako to navrhli, kedze ti diagnostika nic neukazuje, tak moc toho pod kontrolou zjavne nema :) Klasika, vypise tak maximalne chybu cidiel snimacov teploty, pripadne poruchu motorcekov klapiek a podobne, viac nic. To relatko moze mat tie bezpecnostne snimace v serii, takze diagnostika o nich nevie - a kedze klima po preklenuti relatka chladi, tak je mechanicky v poriadku a treba sa zamerat prave na to, preco relatko nezopne. Skus najst schemy z podobnych aut, preklenut tie tlakove spinace atd, chyba sa musi niekde najst...

Uživatelský avatar
kodl1
Příspěvky: 263
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Brno

#14 Příspěvek od kodl1 »

Tak jsem si o tom něco přečetl, častá chyba - uhnilý fialový drátek..

Nějaký čtení..

Kód: Vybrat vše

http://www.fordclub.eu/forum-tema/klimatizace-mondeo-iv-64921
Diagnostika

Kód: Vybrat vše

https://www.youtube.com/watch?v=iuXpt5E3xn8
Co mne nezabije, to mne posílí ...

Uživatelský avatar
DELONG
Příspěvky: 1361
Registrován: 16 dub 2006, 02:00
Bydliště: SVK

#15 Příspěvek od DELONG »

kodl1 píše:Je to manuální nebo automatická klima? Máš nastavenou nízkou teplotu a zapnutý větrák?
Je to automatická klíma .Má dotykový LCD panel dá sa tam zapnúť cez ikonu AC . Má ale aj samostatný gombík niečo ako na autorádii otočný gombík ktorý funguje ako enkodér .

Ale ani jedno tlačítko klímu nezapne :roll: .

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“