Osciloskop, nekdo z okoli Ostravska?Problem s ABS (cidla)
Moderátor: Moderátoři
Mam takovy dotaz, je velky problem kdyz je kostra prehozena z mista (oranzova sipka) na misto nad tim (zluta sipka)? Jelikoz jsem zjistil ze mi nejela pumpa, kdyz jsem spojil piny 30 a 87 a pak jeden hrot meraku dal na ten cerveny kablik a druhy do te diry toho ulomeneho sroubu, tak to zaclo najednou pumpovat.
takhle to vypada rozebrane (neni to moje fotka)
![Obrázek](http://www.porsche968uk.co.uk/technical_tips/abs-refurb/abs-refurb-05-600.jpg)
ja to dal viz sipky z oranzove na zlutou, jelikoz se mi kdysi pri cisteni kostry podarilo ten sroub/steft utocit
![Obrázek](https://image.ibb.co/huHpK8/36724795_10211776017021435_2407865975895490560_n.jpg)
![Obrázek](https://thumb.ibb.co/cfqC6o/WP_20170824_13_37_08_Pro_LI.jpg)
takhle to vypada rozebrane (neni to moje fotka)
![Obrázek](http://www.porsche968uk.co.uk/technical_tips/abs-refurb/abs-refurb-05-600.jpg)
ja to dal viz sipky z oranzove na zlutou, jelikoz se mi kdysi pri cisteni kostry podarilo ten sroub/steft utocit
![Obrázek](https://image.ibb.co/huHpK8/36724795_10211776017021435_2407865975895490560_n.jpg)
![Obrázek](https://thumb.ibb.co/mpDAsT/WP_20170801_20_16_26_Pro_LI.jpg)
![Obrázek](https://thumb.ibb.co/cfqC6o/WP_20170824_13_37_08_Pro_LI.jpg)
Asi dost velký.. U té žluté šipky asi pořádná kostra nebude
. Navíc nechápu, proč to strkáš jinam než to bylo. Už chápu, přečetl jsem si to u fotky. Pokud je tam takových úprav víc, tak potěš koště
.Ověř si, jestli je to nové "kostřicí" místo opravdu dobře spojené s kostrou.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Rotor rotuje a stator stagnuje...
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
Tady se hraje o každou desetinu ohmu. jen si to sám spočítej, jaký tam máš úbytky (U=R*I) (V=Ω*A), pokud tím čerpadlem teče kolem 20A, tak máš co dělat: Pilníček, drátěný kartáč (pořádná očista stykových ploch pod očkama) a pořádná propojka. A to se nebavím o startéru, kde je to ještě horší, protože jde o proudy kolem 100A až 200A při startu auta.
Ten měřák máš jednak blbě přepnutej (platí pro první foto) - Rozsah Ti stačí do 200R.
A za druhé - u tohodle měřáku po přepnutí šlusni hroty navzájem, aby jsi věděl, kolik má "parazitní odpor". Tyto měřáky ho mají značně promněnlivý kvůli přepínači rozsahů.
Odpor "kostry" neměř. Stačí očista styčných ploch a kontrola stavu propojek.
Ten měřák máš jednak blbě přepnutej (platí pro první foto) - Rozsah Ti stačí do 200R.
A za druhé - u tohodle měřáku po přepnutí šlusni hroty navzájem, aby jsi věděl, kolik má "parazitní odpor". Tyto měřáky ho mají značně promněnlivý kvůli přepínači rozsahů.
Odpor "kostry" neměř. Stačí očista styčných ploch a kontrola stavu propojek.
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
Obvodovka v multimetru funguje do 20Ω až 50Ω - záleží na typu měřáku. Rozsah "pípadla" by měl být udán v technických parametrech v návodu. Nejčastěji je formou bzučáku spouštěným nějakým komparátorem z operačním zesilovačem nezávisle na převodníku pro displej - výhodou je rychlejší odezva, nevýhodou je, že se musí při kalibraci zvlášť nastavovat.
Pak je jestě varianta odvozená od převodníku, ale u některých měřáků je prodleva až dosti tragická (některý METEXy).
To Tvoje klapnutí může znamenat vyšší odpor, než je rozsah pípáku, nebo přítomnost napětí na bodech kde měříš - I když je většina měřáků proti tomu imuní do 240V, je lepší u neznámých svorek začínat měřením napětí. I slabý potenciál dokáže zkreslit výsledek až k nepoužitelnosti.
Jinak si otestuj před měřením měřák:
přepni jej na ohmy, skratni hroty. Pak přepni na jiný rozsah (libovolný) a pak se vrať na ohmy a zase spoj hroty. Pokud se Ti bude "parazitní odpor" při každým přepnutí na ohmy měnit, máš vychozený přepínač.
Jinak na přechodové odpory se používají úplně jiný "stroje". Ty můžeš měřit - pokud Ti to situace umožňuje - přechodový odpor jako úbytek napětí mezi kostrou toho čerpadla a blokem motoru, či záporným pólem baterie. (pokud znáš proud, můžeš odpor spočítat) Výhodou je, že pokud se "netrefíš", změříš "jen" nějaké napětí.
Pak je jestě varianta odvozená od převodníku, ale u některých měřáků je prodleva až dosti tragická (některý METEXy).
To Tvoje klapnutí může znamenat vyšší odpor, než je rozsah pípáku, nebo přítomnost napětí na bodech kde měříš - I když je většina měřáků proti tomu imuní do 240V, je lepší u neznámých svorek začínat měřením napětí. I slabý potenciál dokáže zkreslit výsledek až k nepoužitelnosti.
Jinak si otestuj před měřením měřák:
přepni jej na ohmy, skratni hroty. Pak přepni na jiný rozsah (libovolný) a pak se vrať na ohmy a zase spoj hroty. Pokud se Ti bude "parazitní odpor" při každým přepnutí na ohmy měnit, máš vychozený přepínač.
Jinak na přechodové odpory se používají úplně jiný "stroje". Ty můžeš měřit - pokud Ti to situace umožňuje - přechodový odpor jako úbytek napětí mezi kostrou toho čerpadla a blokem motoru, či záporným pólem baterie. (pokud znáš proud, můžeš odpor spočítat) Výhodou je, že pokud se "netrefíš", změříš "jen" nějaké napětí.
Naposledy upravil(a) Artaban001 dne 08 črc 2018, 17:45, celkem upraveno 2 x.