Osciloskop, nekdo z okoli Ostravska?Problem s ABS (cidla)

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Tom_
Příspěvky: 38
Registrován: 24 čer 2018, 02:00

#46 Příspěvek od Tom_ »

Tak pred chvili jsem zkusil relatka ABS pumpy a problem je stale pretrvava...ale jsem rad, ze relatky to neni...meril jsem odpory jeho relatek a jsou naprosto identicke.

Dalsi vec je, ze jsem vyzkousel i jeho funkcni ABS jednotku a problem stale pretrvava, tudiz v jednotce problem taky nebude.

Uživatelský avatar
Tom_
Příspěvky: 38
Registrován: 24 čer 2018, 02:00

#47 Příspěvek od Tom_ »

Mam takovy dotaz, je velky problem kdyz je kostra prehozena z mista (oranzova sipka) na misto nad tim (zluta sipka)? Jelikoz jsem zjistil ze mi nejela pumpa, kdyz jsem spojil piny 30 a 87 a pak jeden hrot meraku dal na ten cerveny kablik a druhy do te diry toho ulomeneho sroubu, tak to zaclo najednou pumpovat.

takhle to vypada rozebrane (neni to moje fotka)
Obrázek
ja to dal viz sipky z oranzove na zlutou, jelikoz se mi kdysi pri cisteni kostry podarilo ten sroub/steft utocit
Obrázek

Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
fredis
Příspěvky: 5000
Registrován: 17 lis 2004, 01:00
Bydliště: Třebíčsko

#48 Příspěvek od fredis »

Asi dost velký.. U té žluté šipky asi pořádná kostra nebude :wink: . Navíc nechápu, proč to strkáš jinam než to bylo. Už chápu, přečetl jsem si to u fotky. Pokud je tam takových úprav víc, tak potěš koště :roll: .Ověř si, jestli je to nové "kostřicí" místo opravdu dobře spojené s kostrou.
Rotor rotuje a stator stagnuje...

Uživatelský avatar
Tom_
Příspěvky: 38
Registrován: 24 čer 2018, 02:00

#49 Příspěvek od Tom_ »

No to byla moje chyba, jelikoz jsem chtel ocistit kontakty pro kostru a pri povolovani se to utrhlo, tak proto. Takze klasicky multimetr, odpor a jeden hrot na - baterky a druhy hrot na jednotlive mista kostry (na pumpe a na kastli)?

Uživatelský avatar
fredis
Příspěvky: 5000
Registrován: 17 lis 2004, 01:00
Bydliště: Třebíčsko

#50 Příspěvek od fredis »

Prostě na té pumpě musíš najít místo dokonale spojené s kostrou auta. Když vidím tu kostřicí licnu na fotce, tak bych se nedivil, že to je ten problém.
Rotor rotuje a stator stagnuje...

Uživatelský avatar
Tom_
Příspěvky: 38
Registrován: 24 čer 2018, 02:00

#51 Příspěvek od Tom_ »

Odpoledne to změřím, pak napíšu hodnoty. Takže lepší použít nějaký měděný kostřící pásek? Vim co si vzpominam kdyz jsem meril odpor na obou mistech kostry tak kostra vypadala slusne dle multimetru.

Uživatelský avatar
fredis
Příspěvky: 5000
Registrován: 17 lis 2004, 01:00
Bydliště: Třebíčsko

#52 Příspěvek od fredis »

Perfektní a vodivé spojení na kostru je základ!! Pokud tohle mít nebudeš všude, tak je to celé o víš čem.. :wink:
Rotor rotuje a stator stagnuje...

Uživatelský avatar
Tom_
Příspěvky: 38
Registrován: 24 čer 2018, 02:00

#53 Příspěvek od Tom_ »

To ja vim, ale co si pamatuju tak kostra byla dobra, jeste to promerim, ale nemam pocit ze by byla spatna. Je jeste jina varianta jak tu kostru zmerit, nez jsem popsal vyse s odporem a multakem? Diky

Uživatelský avatar
Tom_
Příspěvky: 38
Registrován: 24 čer 2018, 02:00

#54 Příspěvek od Tom_ »

Tak jsem to promeril a propipal a na multimetru ukazovalo na obou kostrach to stejne +-
(od 0,013 - 0,015 kohmu) jako na altiku, bloku a dalsich castech motoru.

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#55 Příspěvek od ZdenekHQ »

Doufám, že 0,013 - 0,015 ohmu, ne?

15ohm by s ničím neotočilo.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
Tom_
Příspěvky: 38
Registrován: 24 čer 2018, 02:00

#56 Příspěvek od Tom_ »

Taky se mi to nejak nezda, ja uz jsem z toho uplne jelen :D Tady jsem to radsi vyfotil

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#57 Příspěvek od Artaban001 »

Tady se hraje o každou desetinu ohmu. jen si to sám spočítej, jaký tam máš úbytky (U=R*I) (V=Ω*A), pokud tím čerpadlem teče kolem 20A, tak máš co dělat: Pilníček, drátěný kartáč (pořádná očista stykových ploch pod očkama) a pořádná propojka. A to se nebavím o startéru, kde je to ještě horší, protože jde o proudy kolem 100A až 200A při startu auta.
Ten měřák máš jednak blbě přepnutej (platí pro první foto) - Rozsah Ti stačí do 200R.
A za druhé - u tohodle měřáku po přepnutí šlusni hroty navzájem, aby jsi věděl, kolik má "parazitní odpor". Tyto měřáky ho mají značně promněnlivý kvůli přepínači rozsahů.
Odpor "kostry" neměř. Stačí očista styčných ploch a kontrola stavu propojek.

Uživatelský avatar
Tom_
Příspěvky: 38
Registrován: 24 čer 2018, 02:00

#58 Příspěvek od Tom_ »

Ty ocka jsou ani ne rok stare, a ty mista jsem obrousil prave z duvodu toho problemu s ABS, tak to muzu jeste jednou udelat. Jj jeste zmerim ten odpor mezi hroty. Diky

Uživatelský avatar
Tom_
Příspěvky: 38
Registrován: 24 čer 2018, 02:00

#59 Příspěvek od Tom_ »

Parazitni odpor je 0,6 ohmu a ted jsem to meril znova a vysel odpor u vseho vesmes 2,8 ohmu.
Zkousel jsem propinout piny 30 a 87 v abs pumpe jak je relatko a slo slyset jak to v multimetru cvakne ale nezacne pipat...je mozne aby ty kontakty uvnitr byly vychozene?

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#60 Příspěvek od Artaban001 »

Obvodovka v multimetru funguje do 20Ω až 50Ω - záleží na typu měřáku. Rozsah "pípadla" by měl být udán v technických parametrech v návodu. Nejčastěji je formou bzučáku spouštěným nějakým komparátorem z operačním zesilovačem nezávisle na převodníku pro displej - výhodou je rychlejší odezva, nevýhodou je, že se musí při kalibraci zvlášť nastavovat.
Pak je jestě varianta odvozená od převodníku, ale u některých měřáků je prodleva až dosti tragická (některý METEXy).
To Tvoje klapnutí může znamenat vyšší odpor, než je rozsah pípáku, nebo přítomnost napětí na bodech kde měříš - I když je většina měřáků proti tomu imuní do 240V, je lepší u neznámých svorek začínat měřením napětí. I slabý potenciál dokáže zkreslit výsledek až k nepoužitelnosti.
Jinak si otestuj před měřením měřák:
přepni jej na ohmy, skratni hroty. Pak přepni na jiný rozsah (libovolný) a pak se vrať na ohmy a zase spoj hroty. Pokud se Ti bude "parazitní odpor" při každým přepnutí na ohmy měnit, máš vychozený přepínač.
Jinak na přechodové odpory se používají úplně jiný "stroje". Ty můžeš měřit - pokud Ti to situace umožňuje - přechodový odpor jako úbytek napětí mezi kostrou toho čerpadla a blokem motoru, či záporným pólem baterie. (pokud znáš proud, můžeš odpor spočítat) Výhodou je, že pokud se "netrefíš", změříš "jen" nějaké napětí.
Naposledy upravil(a) Artaban001 dne 08 črc 2018, 17:45, celkem upraveno 2 x.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“