Fabia I - vynechávanie tachometra opravené

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
rudo7117
Příspěvky: 60
Registrován: 26 pro 2012, 01:00

Fabia I - vynechávanie tachometra opravené

#1 Příspěvek od rudo7117 »

Dobrý deň. Mám problém s vynechávaním tachometra. Je to Fabia 1.0 rok 2002. Za chladnejšieho počasia nefunguje. Za jazdy keď sa zohreje motor začne ručička poskakovať a o 15 minút už funguje. Vymenil som snímač, závada pretrváva. Skúsil som ešte na jar, keď bolo chladno a nefungoval, kontrolovať spoje. Zo snímača po svorkovnicu T10d sú v poriadku. Ale keď som vybral prístrojovku a drôtom prepojil výstup snímača T3 pin 2 a meral pin 6 konektora prístrojovky T32a , tak je prerušený spoj. Teraz neviem či v svorkovnici T11b, alebo prerušený kábel. Ale tam som skončil, pretože netuším ako sa k tej svorkovnici T11b dostať. Už sa to zase zhoršuje. Vie mi prosím niekto poradiť ako sa k tej červenej svorkovnice dostať, keď ju cez dieru po prístrojovke ani nevidno?
Přílohy
tacho.jpg
Naposledy upravil(a) rudo7117 dne 15 črc 2018, 12:12, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#2 Příspěvek od PeteBurns »

Najskor budes mat studenaky v budikoch, klasika ;) Tak nakoniec kabelaz - tak to je ozaj sila, velmi dobre som vedel, preco Skodu nikdy :lol:
Naposledy upravil(a) PeteBurns dne 15 črc 2018, 16:45, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
keemo
Příspěvky: 4996
Registrován: 10 zář 2007, 02:00
Bydliště: Ostrava, Bratislava

#3 Příspěvek od keemo »

co kabelaz v motorovom priestore? nafuknuta, zoxidovana....? stare fabie na to trpeli...

Uživatelský avatar
rudo7117
Příspěvky: 60
Registrován: 26 pro 2012, 01:00

#4 Příspěvek od rudo7117 »

Kabeláž pohľadom vyzerá ako nová. Ani som ju nerozbaľoval, aj keď niekde písali že ju treba rozbaliť. Nevylučujem chybu v budíku. Ale keď spojím konektor výstupu z čidla s pinom čo ide do prístrojovky, tak by mal merák pískať skrat. No ale ani nepípol. Nekonečný odpor. Tak predpokladám prerušenie medzi svorkovnicou čo je za filtrom vzduchu a svorkovnicou prístrojovky.

petrfilipi
Příspěvky: 2551
Registrován: 13 zář 2005, 02:00

#5 Příspěvek od petrfilipi »

Myslím, že svorkovnice bude z pohledu od motoru v pravém horním rohu. Je to hlavní propoj od motoru do prostoru kabiny.
Zjistím to v doku a dám vědět.
Edit1:
Tak DP mám jen pro Roomstera, ale myslím, že ten správný soubor se jmenuje "Montážní místa". Tak pokud DP nemáš, stáhni si ji a mrkni do tohoto souboru.

Posílám fotku, kde je modrou šipkou označeno místo konektorů na plechu mezi předmotorovým prostorem a kabinou. Na červené šipky nehleď. V tomto místě jsou konektory (pod krytem) a bude tam i T11b.

Edit2:
Posílám stránky z DP "Montážní místa".
Jinak bych příčinu viděl "takto na dálku" v "sežraném" kabelovém svazku. - jak tu někdo už psal. Ale je to opravitelné.

Petr
Přílohy
F1.jpg
F1a.jpg
F1b.jpg

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#6 Příspěvek od EKKAR »

Bacha! Roomster má jinačí instalačku, než jedničková fábule. Je potřeba stahovat montážní příručku pro JEDNIČKOVOU FÁBULI a ještě odlišit, jestli je to před faceliftem, nebo až po něm. Rozdíly nastaly tuším v roce 2003.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

petrfilipi
Příspěvky: 2551
Registrován: 13 zář 2005, 02:00

#7 Příspěvek od petrfilipi »

No tak jasně, že Roomster má jiné zapojení než Fabia. Ale rozmístění konektorů je popsáno v části DP, která se u obou typů jmenuje "Montážní místa". Jen je mi záhadnou, proč není v této sekci nakresleno detailní zapojení konektoru T11b. Ale to defacto tazatel nepotřebuje, jednotlivé piny jsou na konektoru očíslovány a jsou očíslovány i v DP.

Petr

Uživatelský avatar
rudo7117
Příspěvky: 60
Registrován: 26 pro 2012, 01:00

#8 Příspěvek od rudo7117 »

petrfilipi Myslíš že budú pod plastovým krytom kde sú stierače zvonku auta?
Prešiel som všetky možné fóra, kde sa o tej závade písalo. Už to neviem nájsť, ale niekto písal že mal zlý kontakt v tej kritickej červenej svorkovnici a je za poistkovým boxom. Môže to byť tak?
Stiahol som tie montážne miesta. No neposunulo ma to. Je zaujímavé, že v manuáli je ako rozobrať motor a zložiť rozpísané dopodrobna, krok po kroku.Ale ako sa dostať k dôležitým miestam inštalácie ani zmienka. :cry:
Edit
petrfilipi Tak mal si pravdu. Pátral som a našiel som náhodou túto fotku, tak mrknem na to.
Přílohy
dsc00129.jpg

petrfilipi
Příspěvky: 2551
Registrován: 13 zář 2005, 02:00

#9 Příspěvek od petrfilipi »

No vidíš, že to dáš. Až rozpojíš ten červený konektor, tak můžeš měřit buď směrem k čidlu nebo směrem k přístrojovce. Ale nemyslím si, že by to byl špatný kontakt přímo v konektoru. Ty jsou v klidu, v čistotě. Ale možné je samozřejmě vše.

Petr

Uživatelský avatar
ace_ventura
Příspěvky: 267
Registrován: 25 led 2005, 01:00
Bydliště: Praga mater urbium

#10 Příspěvek od ace_ventura »

Fábie taky trpí na prošoupaný svazek od motoru/převodvky vedoucí v plastovém tunelu nad převodovkou (pod baterií) k řj motoru a oddělovacímu prostoru.

Uživatelský avatar
rudo7117
Příspěvky: 60
Registrován: 26 pro 2012, 01:00

#11 Příspěvek od rudo7117 »

Tak som sa včera do toho pustil. Je treba demontovať plechovú predstenu a motor stierača s mechanizmom, potom je prístup k svorkovnici. Nazbieralo sa tam dosť bordelu.
Po premeraní je prerušený kábel od svorkovnice za filtrom k svorkovnici za motorom stierača. Ako prvé som rozrezal a rozbalil bandáž zväzku nad nosníkom. Káble stvrdnuté a mazľavé od náplne do ostrekovača. Tak som ich ostriekal vodou, je vidieť že sú napučané. Stredom zväzku idú hadičky ostrekovača. Jedná je tvrdá a drží, druhá sa mi polámala v ruke ako špageta. Jasné kurvítko. :roll: Pre istotu som ich ešte vyviazal, aby sa nekúpali v žľabe nosníka.
Natiahol som nový kábel aj s rezervnými žilami/pre istotu/ a napojil na svorkovnice.A keďže už to bolo rozobraté tak som natiahol nové hadičky až k čerpadlu ostrekovača a pôvodné odstrihol.
Už všetko funguje a dúfam že sa zastaví aj odhnívanie kabeláže. Vďaka všetkým za rady.
Přílohy
001.jpg
002.jpg
003.jpg

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“