Výber jazdenky

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Lukas-Peca
Příspěvky: 3886
Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#241 Příspěvek od Lukas-Peca »

Asi by mě trochu znervóznělo, že to na volnoběh točí 6000 otáček.

Uživatelský avatar
denis15
Příspěvky: 641
Registrován: 21 čer 2005, 02:00
Bydliště: Opava

#242 Příspěvek od denis15 »

Dá se o tom motoru dost dohledat. Spotřeba tě nepotěší 8l+ (reálně kolem 10l). Navíc to není zase takový rychlík, ač ty KW vypadají celkem dobře atd.

Uživatelský avatar
forbidden
Příspěvky: 8808
Registrován: 14 úno 2005, 01:00
Bydliště: Brno (JN89GF)
Kontaktovat uživatele:

#243 Příspěvek od forbidden »

To by mě zajímalo, co nakonec koupíš. I přes všechny rady a zkušenosti jiných, můžeš koupit krám, kterej se do měsíce rozpadne.

Uživatelský avatar
denis15
Příspěvky: 641
Registrován: 21 čer 2005, 02:00
Bydliště: Opava

#244 Příspěvek od denis15 »

Já vybíral 2 roky. Nechuť opět rozebírat motor u feldy mě posunul do stádia, že jsem za 2 dny měl vybrané, za 4 dny (dovezené) a posleze koupené a jezdím s ním už skoro 2 roky. Ano, je to lenivé, ano, má to jen klimu a elektrické přední okna, ale hovno žere a dnes je za hubičku a najede tolik km, že se už dávno rozpadne kastle. Fabia 1 SDI. Spotřebák za hubičku (brzdy 3, spojka 5 atd - ceny s prací a lepší díly). Dovezeno z D. A co se řešilo? Po koupi rozvody+olej+filtry. Spojka končila tedy spojka, komplet brzdy, ale ještě by něco najely. Stahovačka pravá přední, ložisko pravé přední. Tlačítko otevírání kufru, halda žárovek :lol:
Co tím chci říct-nacvakaný rozpočet navádí díky levnému spotřebáku ke koncernu a vyhnul bych se experimentům ala BMW atd, co už si tu postnul. Taky je třeba si uvědomit, že do toho minimálně 10 vrazíš jen si podáte ruku s prodejcem atd. Vím, vše již bylo řečeno, ale nějak nevidím, že bys to registroval.
Neber mou volbu jako ideál-najedu dost a nafta byla jediné řešení jak utect od LPG. Navíc mi auto má sloužit, tedy jsem chtěl co nejjednodušší auto a 160 to taky umí jet, tak co.

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#245 Příspěvek od Duvsan »

Neponáhľam s kúpou. Tá Audina ma zaujala. Potom som si všimol tie cencúle.
S vyššou spotrebou sa počíta.
Ak by niekoho zaujímalo, uvádzam zoznam kandidátov, čo som vytipoval. Ale nakoniec nekupujem.
Opel Corsa 1.2 16V Cosmo
Seat Leon 1.6i Reference
Opel Astra 1.4 Smile
Škoda Fabia 1.4 16V Ambiente
Fiat Punto 1.2 Actual
Inak BMW som považoval za kvalitné autá, aspoň tie staršie ročníky. Ale po tomto ma už asi nezaskočí nič.
Audi bývali spoľahlivé autá. Nechcú ju tedy kvôli tomu motoru?

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#246 Příspěvek od PixelOrgy »

jj, 1.8 atmo je celkem o nicem, ale kdyby se objevila varianta s turbem, tak je naopak prijemna a jede pekne

Mas pravdu, ze starsi BMW urcite spolehlivy je, ale zaroven je i starsi, tzn sance na fail se zvysuje. Radovy 6-valce (M50) jsou obecne spolehlivy.

Dobra volba (i cenove) je i CLK230 (W202) - fajn motor, a slusna spolehlivost

https://www.sauto.cz/osobni/detail/merc ... oFrom=list

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#247 Příspěvek od Duvsan »

Ty si na Meďáky?
Kolegyňa má 1,8T v Octavii. Sťažovala sa na spotrebu. Potom jej vymenili lambda sondu a teraz vraj dediny jazdí za 3,5l.
1,8l atmosféru vraj jakž-takž skorigovali v r. 2008 iným sacím traktom.
Ja by som rád niečo malé, najlepšie pod 4m, alebo len tesne nad.
Tá Audi je v ponuke aj s 1,6l. trojdverová, tu. U nej si zase ľudia sťažujú na hlučnosť. U 1,8l neviem, nenašiel som.

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#248 Příspěvek od Duvsan »

Zima mi dala školenie, tak pokračujem s hľadaním. Pólo, Fábia, Audi A3, Golf, Opel. Trojvalec mi nevadí, vadí mi hukot reťaze (a u HTP ďalšie spackaniny okolo, ktoré byť nemuseli).
Našiel som niečo zaujímavé, jediné, čo mi vadí, je nájazd. Ako znášajú tieto motory kilometráž? Fábiu s takým číslom na tacháči by som vôbec neriešil.
Alebo od Audi radšej preč a uprednostniť Polo či Fabiu?
Turbo dúchadlo nechcem.

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#249 Příspěvek od termit256 »

TVL tys to jeste nekoupil?
Nebo uz kupujes dalsi auto :-)

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#250 Příspěvek od Duvsan »

Ešte stále nie. Zvažoval som nechať si čo mám, pomaly si na ňu viac-menej zvykám, je už poriešená, všetko na poriadku a kúpiť druhé znamená znovu všetko od začiatku. Ale ako som spomenul, dozrel som k rozhodnutiu, že chcem ABS a buď ASR-TC, alebo si tam nechám dať samosvor. Šmýkať na mokrom, natož na snehu, sa mi nechce.
Dávam si čas celé leto. Pravda ak sa naskytne niečo zaujímavé, tak za tým pôjdem.
Tá Audi je presne, čo by som rád. Otáznik sú tie kilometre. A dotaz, či chcem správny druh auta, alebo radšej hľadať druhú Fábiu, napr. túto.

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#251 Příspěvek od Nakadah »

A4 1.8 92kW mám už pár let. Trošku to poladili pozdější úpravou motoru - měnitelná délka sacího kanálu a přestavitelné časování sací vačky. Tím se trochu poladil rozsah krouťáku, protože ten 20V dole moc nejede a potřebuje se dostat nad 3500rpm aby táhnul.

Každopádně ty motory jsou fakt robustní. Ale je lepší se koukat po verzi 1.8T 110kW a vyšší. Jede to o DOST lépe a spotřeba stejná jako atmosféra. Atmo verze zvládá provoz na LPG bez problému, u turba přestavbu nedoporučuji - málokdo to umí tak dobře vyladit, aby si během pár tisíc km nepodpálil ventily. Turbomotor má trochu vyšší tepelné zatížení.

No a jinak u turba ještě zlobí medovatění oleje v olejové vaně, holt vyšší tepelné zatížení. Umí to ucpat sací koš olejového čerpadla a pak je problém. Dále ještě pro mazání turba vede kolem bloku válců trubička u průměru asi 4-5mm, bohužel v místě pod svody nemá moc dobré tepelné stínění a olej má tendenci se tam uvnitř napalovat. Hlavně pokud tomu motor řidič dává čočku. Při koupi 1,8T doporučuju nechat dolů shodit vanu, vyčistit to a trubku oleje pro turbo dát rovnou novou.

No a pak ještě ten slavný PCV systém odvětrání motoru. Na atmo verzi to není zase tak složité, ale když tam někde vznikne netěsnost tak okamžitě umí pozlobit na chodu motoru. Turbo ten systém má ještě o pár dílů složitější. Nedoporučuju to odstranit, přestane pak sedět složení směsi s mapou a aditivni adaptace se pak tlačí až na povolený limit. Vyzkoušeno.

Tož tak s 1,8 20V a 1,8T od koncernu. Jinak mechanicky ty motory pohoda, to není jak ty nové TFSI jebky.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#252 Příspěvek od EKKAR »

Fakt je, že jedničková fábule má věčnou kastli - silnou, tuhou a těžkou, s relativně dobře učuněnou antikorozkou. A druhej fakt je, že motory 1,4 55kW jsou držáky, pokud se o ně majitel slušně staral = nedřel je na voleji nad výměnný lhůty a nelil do nich nějaký extra sračkový paliva. Co od tohohle auta nikdy nečekej je vrozená svižnost - má atmosférickej šestnáctiventil bez dalších pomůcek ke zvednutí točivýho momentu v nízkejch točkách, kterej má vysoce svéráznej přístup k snaze řidiče akcelerovat - mám doma už skoro 10 let jeho pozdější generaci, nemůžu si na něj stěžovat co se tejče spolehlivosti, ale než si s ním zvykneš jezdit, naskáče ti nejedna šedina. Ten motor se chová asi tak, že do 2000RPM můžeš šlapat na pedál jak chceš, ale prudce zrychlit auto nedonutíš - úspěšnější bys byl, kdybys vyřezal do podlahy díru a napodobil Freda Flintstouna. Když se ti to bez podřazení nějakým záhadným způsobem podaří a dosáhneš vytočení na 2500RPM, najednou zjistíš, že se motor doslova nadechuje jako pětiletej harant před svíčkama na narozeninovým dortu a teprve v momentě, kdy otáčky dosáhnou hranice 3000RPM začne ten pravej tyjátr. To totiž v tom motoru "začnou řehtat koně" a výkon/krouťák/otáčky i bez dalšího přidávání plynu najednou a prudce vystřelej nahoru. Od 3500RPM do 4500RPM s tímhle motorem jedeš na raketovým plameni a najednou nevíš, kam to nasměrovat, protože ve srovnání s režimem pod 2500RPM se to chová naprosto a neporovnatelně jinak - lehounkej pohyb plynem vyvolává prudkou reakci a auto jede jak žihadlo. Bohužel, stejně rychle jak se motor nažhavil, tak rychle i zas zhasne - nad 4500RPM jde krouťák i výkon prudce dolů, takže se ti může stát, že třeba na dálnici i když sis situaci pečlivě načasoval, auto správně rozštípal na maximum a začal v oblasti nejvyššího výkonu předjíždět, tak v následujícím klesání kdy ti otáčky vlivem menšího jízdního odporu vylítnou nad 4500 se budeš vedle předjížděnýho auta bezmocně plácat a ani s plynem na lopatkách už víc nezrychlíš, protože ti foukne protivítr a motor nebude mít dost krouťáku na to, aby v takovejch otáčkách překonal zvýšenej aeroodpor ... Těmhle motorům prostě chybí šestka v převodovce, která by zajistila opadnutí toček do výkonově příhodnější oblasti a tím udržení vysoký rychlosti bez dalšího navyšování toček - jenže na to nikdo nechtěl slyšet ...

No a poslední věc - jestliže ta fábule z odkazu má na tachu bratru 140tkm, první po čem bych se ptal jsou rozvody = jestli už byl vyměněnej rozvodovej řemen a napínací kladka sací vačky, pomocnej poháněcí řemínek a napínací kladka vejfukový vačky a vodní pumpa = sada včetně náhradních povinně vyměňovanejch šroubů stojí kolem 3500-5000 českejch podle původu (no-name druhovýroba, značkovej díl originálního dodavatele, značkovej díl automobilky), samotná výměna přijde na 1500 - 2000 za práci a nový náplně. Pokud ti prodejce nebude umět fakturou za provedenou výměnu doložit nový rozvody v rozmezí nájezdu 100tkm až současnost, chtěj po něm slevu minimálně v ceně tý výměny - ±200-250€ z tý ceny uvedený v inzerátu. Životnost rozvodů u menších ročních nájezdů neurčuje kilometrovej proběh, ale časová životnost materiálu řemene - a ta je maximálně 10 let. Dokonce jsem získal vyjádření zástupce firmy DUNLOP, která vyrábí mimo jiný i tyhle ozubený rozvodový řemeny, že 1 rok věku se na řemenu podepisuje zhruba stejně, jako 10tkm nájezdu a maximální životnost je kolem 150tkm během 5 let - takže výsledný součty roků a tkm by se měly pro výměnu podle toho upravovat.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#253 Příspěvek od Duvsan »

Ďakujem vám za reakcie.

V súčasnosti mám HTP 47kW, tak to snáď nebude ešte horšie. Nebola by pre Teba nakoniec lepšia varianta 74kW? Má trochu ostrejšie vačky.
Rozvody by šli vymeniť automaticky, spolu so všetkými náplňami, sviečkami a servisom na brzdách a nápravách, tak to mám i u stávajúceho vozu. Peniaze radšej nepočítam. Preto som i otáľal s kúpou niečoho iného. A dávam si záležať, lebo pri mojom nájazde, tak 2k za rok a zväčša v zime, ho chcem mať čo najdlhšie.

Poprečítal som pár článkov o A3 a momentálne mám pocit vyhnúť sa 1,8-kám a i 1,6-kám od koncernu a buď skúsiť iné značky (tam sa bojím korózie kastly), alebo skromne zostať u Póla či Fábie.
Do jesene je čas, snáď niečo stihnem.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#254 Příspěvek od EKKAR »

Duvsan píše:Ďakujem vám za reakcie.

V súčasnosti mám HTP 47kW, tak to snáď nebude ešte horšie. Nebola by pre Teba nakoniec lepšia varianta 74kW? Má trochu ostrejšie vačky.
...
Nebyla - do rooma se nedávala, navíc má výkonovou špičku jen posazenou vejš do otáček = abys na těch 100 kobyl dosáhnul, musíš ji vytočit ještě vejš a tam už žere i trávu z pangejtu a chodce z krajnice, krouťákem je to šulnul. Ke všemu ta 100kobylová varianta je extrémně citlivá na kvalitu másla a na přehřátí - má stírací kroužky z nějakýho aušusšajzu, takže stačí aby se maličko vyhřály a přestanou pružit. Následně začne "papkať olej" - tempem klidně litr a půl na 1000km. Kdo na to nepřijde včas, obvykle skončí se zadřeným motorem. Překroužkování mlsnýho motoru vychází na 2 pracovní dny práce pokud není poškozená = zkřivená hlava a vychází zhruba na 10 000 českejch = cca 400€, v případě hnutý palice musíš připočítat částku za její opravu = srovnání přebroušením, tlaková kontrola jestli není prasklá, výměna vodítek, gufer a ventilů, zdvihátek = hydroštelů případně i kontrolu samotný vačky. To může klidně bejt klidně dalších 400€ a vzhledem k tomu, že to kvůli náročnosti na vybavení každej servis sám nedělá, ale většina to vozí do spešl firmy, tak zhruba tejden času navíc. Prostě "stokoňka" je navoněnej rarach, na kterýho je potřeba dávat hodně bacha - že ji někdo předtím přehřál resp dokonce uvařil a že žere volej víc jak stará šádyna není nijak poznat, vejfuk je díky katalyzátoru suchej, ani výkon to nezmění, kompresní tlaky to ovlivní spíš do plusu, protože na horních kroužkách je víc mastnoty takže líp těsní - abys tuhle závadu zjistil, musíš prostě ujet aspoň 300-500 kiláků a hlídat si měrku. A nikdo ti to neuzná jako reklamaci.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#255 Příspěvek od Duvsan »

Uhm, to už si spomínal. 55kW verzií sa to netýka?

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“