LCD Acer 1916C (přesunuto)

Poradna určená pro amatéry

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
zdenek-ch
Příspěvky: 170
Registrován: 13 lis 2010, 01:00
Bydliště: Frýdek-Místek

#16 Příspěvek od zdenek-ch »

Tak jsem to zkusil s tím zdrojem...

nic se nezahřívalo, ani nesmrdělo, ale po následném proměření mají najednou ty "zkratované" kondíky odpor 55, nezkratované něco přes 200 a už tedy nepropípávají. nevím kde je chyba...

Tak možná zkusím vyměnit zatím tu pojistku a uvidím...

Uživatelský avatar
danhard
Příspěvky: 5705
Registrován: 05 bře 2007, 01:00
Bydliště: Jesenice u Prahy

#17 Příspěvek od danhard »

Třeba se to zachovalo jako MP kond, proražené místo se odpálilo :)

Uživatelský avatar
zdenek-ch
Příspěvky: 170
Registrován: 13 lis 2010, 01:00
Bydliště: Frýdek-Místek

#18 Příspěvek od zdenek-ch »

danhard píše:Třeba se to zachovalo jako MP kond, proražené místo se odpálilo :)

No to nevím... :-)

Těch pojistek objednám radši víc... V nejhorším to půjde do šrotu :-)

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#19 Příspěvek od rnbw »

Skus to pri 5V (ci ake je napajanie panela).

Uživatelský avatar
Syron
Příspěvky: 662
Registrován: 20 říj 2016, 02:00
Bydliště: Olomoucko

#20 Příspěvek od Syron »

Já mám na hledání zkratu svou metodu. Je k tomu ale nutný milivoltmetr s co největším rozlišením, alespoň 4 a půl místným displejem. a zdroj s pokud možno nekolísajícím napětím. Připojím vadný obvod ke zdroji, napětí nastavím tak, aby protékal proud alespoň 100 nebo několik set mA. Záleží na citlivosti milivoltmetru. Samozřejmě nepřekročit hodnotu, na kterou je obvod stavěn. Minus milivoltmetru připojím na místo, kam je připojen minus zdroje. A pak už jen pomocí ostrého hrotu připojeného k plusové zdířce milivoltmetru najdu místo s nejmenším napětím, za kterým se už napětí nemění. Dokázal jsem tímto způsobem najít na SMD přepěťovce zkratované v HDD místo, kde je nejmenší odpor, tedy místo zkratu. Samozřejmě to z praktického hlediska nemá žádný význam hledat na zkratované součástce přesné místo zkratu. Jen jsem si chtěl ověřit možnosti této metody. Někdy jsou ale součástky připájené těsně u sebe, navíc bezolovnatým cínem na plošňáku, který se bojím zbytečně nahřívat, aby se fólie neodlepila. Přesnost místa zkratu nebo svodu je +- 1 nebo několik mm! Záleží na "tvrdosti" zkratu a na kvalitě zdroje a milivoltmetru.

PS: teď čtu na předchozí stránce, že prakticky stejnou metodu používá Danhard. Tak sorry.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#21 Příspěvek od rnbw »

Ked nemas ani zdroj, tak asi nebudes mat ani presny merak. Mne zatial vzdy stacil zdroj a prst. Hlavne pri vacsich doskach (napr. notebook) je to dost rychle. Idealna by bola termokamera, len je trochu draha.

Uživatelský avatar
danhard
Příspěvky: 5705
Registrován: 05 bře 2007, 01:00
Bydliště: Jesenice u Prahy

#22 Příspěvek od danhard »

To záleží na typu zkratu, když je dokonalý (cínový můstek, zkrat na průchodu ve vnitřní vrstvě) tak do v místě zkratu nehřeje. A když máš napájení ve vnitřních vrstvách tak podle oteplení nic nepoznáš.
1A ve správné polaritě nic nezničí a na měření stačí 200mV rozsah na čínském multimetru z Bauhasu :)
A něco jiného je oživovat desky z výroby, nebo už jednou chodivé desky se závadou součástky.

Uživatelský avatar
zdenek-ch
Příspěvky: 170
Registrován: 13 lis 2010, 01:00
Bydliště: Frýdek-Místek

#23 Příspěvek od zdenek-ch »

Zdravím,
tak jsem to zkusil a hřeje se těch pět kondíků na tehle fotce:

[img]
https://img8.rajce.idnes.cz/d0801/7/789 ... .jpg?ver=0
[/img]

Nejdříve začnou ti na fotce nejblíž a pak i ty ostatní... takže je nejspíš budu muset vyměnit všechny. Nemám zatím ale ani pořádný měřák na změření přesné kapacity, tedy, je objednáný a je na cestě, takže na něj asi počkám... jinak nemůžu pokračovat, jelikož nevím, co za kondenzátor tam patří.

Zatím ale moc děkuji za cenné rady.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#24 Příspěvek od rnbw »

Od jedneho sa zohreju aj ostatne. Takze ten, ktory je horuci ako prvy, je najlepsi kandidat na vymenu.

Uživatelský avatar
zdenek-ch
Příspěvky: 170
Registrován: 13 lis 2010, 01:00
Bydliště: Frýdek-Místek

#25 Příspěvek od zdenek-ch »

Ok...zkoušel jsem to takovým výběhovým zdrojem, ale postačil... a tak mě napadá že bych si do budoucna pořídil nějaký lepší a spolehlivý a méně nákladný zdroj... jaký byste doporučili? Je dobrá i Čína? Koukal jsem třeba na tohle:

https://www.aliexpress.com/item/30V-10A ... 2e0e5cW036

nebo:

https://www.aliexpress.com/item/Mini-la ... 2e0e5cW036


Má s tím zde někdo nějakou zkušenost?

Uživatelský avatar
Syron
Příspěvky: 662
Registrován: 20 říj 2016, 02:00
Bydliště: Olomoucko

#26 Příspěvek od Syron »

Na předpokládané použití si myslím, že by stačily. Ten druhý(ale dražší) by měl být lepší, má jemnější nastavení napětí a proudu, i když menší rozsah napětí i proudu. Pro hledání např. těch zkratů, napájení menších přístrojů, ale taky třeba pro měření a kontrolu třeba diod, ZD, tranzistorů(třeba Ice, Icb apod.), měření odběru opravovaného přístroje, by měl být také dobře použitelný. Kontrolovat diody nebo tranzistory multimetrem je málo průkazné. Třeba svod ZD hlavně pro malá napětí, částečně narušené přechody polovodičů se dají spolehlivě zjistit právě pomocí takového nebo podobného zdroje. Předpokládám, že stabilita napětí se dá dost přesně kontrolovat nebo korigovat. Otázku spolehlivosti a životnosti nejsem schopen posoudit, ale to je stejné dnes prakticky u všeho.

Já mám poměrně přesný a víc než 30 let fungující samovýrobu podle vlastního návrhu s číslicovým nastavením napětí a proudu v desetinách procent, takže jsem s profesionálními výrobky přišel do styku jen v zaměstnání. Buď byly velmi drahé, nebo nic moc parametry. Dnes díky kanárkům je situace úplně jiná, dá se koupit poměrně slušný HOBY přístroj za rozumnou cenu. Ale už je to spotřebka, vzhledem k poměrně nízké ceně, nikdo neočekává, že bude fungovat desítky let. Ale můj osobní názor je, že by ti mohl minimálně pro začátek, postačit. Zkus se třeba poradit i s někým jiným. ale pokud bych neměl ten svůj zdroj, asi bych do toho šel. Už jsem starý a líný něco vymýšlet. Rozhodně bych dnes nebyl schopen vyrobit to co před 30 lety.

Uživatelský avatar
Zaky
Příspěvky: 6129
Registrován: 30 říj 2010, 02:00
Bydliště: Praha

#27 Příspěvek od Zaky »

Chtělo by to něčí osobní referenci, jak těm spínaným čínským zdrojům funguje proudové omezení. Mám zkušenost jen s výkonnějšími zdroji čínské výroby, a to i ne zrovna úplně low cost, ale zato velmi špatnou zkušenost. Většinou je na výstupu kondenzátor podstatné kapacity a odezva nasazení proudového omezení je tragicky pomalá. V praxi to znamená, že testované zařízení už dávno lehlo popelem a proudové omezení ještě nezabralo. Na většinu nesilových záležitostí stačí zdroj 30V 1A, lépe 2X30V, tedy dvojitý. Laboratorní zdroj by měl být lineární, ne spínaný. Automatické přepínání odboček na trafu je akceptovatelné. Dle mého názoru je naprosto postačující BS525, už se ale poněkud špatně shání, vždy samozřejmě použitý a leckdy potřebuje něco servisu. Levné čínské lineární zdroje neznám, ale šel bych raději touto cestou, než jít do výkonnějšího spínaného. Záleží samozřejmě, co zejména hodláš tím zdrojem napájet.
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...

Uživatelský avatar
Syron
Příspěvky: 662
Registrován: 20 říj 2016, 02:00
Bydliště: Olomoucko

#28 Příspěvek od Syron »

Ten dvojitý zdroj Tesla 2x 30V jsme měli v práci, ale hodil se tak leda na velmi nenáročné a nepřesné použití. Velmi hrubé nastavení napětí s ruckovými budíky, velmi nestabilní stabilizace. Používali jsme ho leda tak na zkoušení žárovek, nabíjení baterek nebo zkoušení nebo napájení přístrojů. Proudové omezení jen velmi hrubé a nepřesné, navíc tepelně závislé, stejně jako i napětí. Pro jakékoli měřící účely naprosto nevhodný. Na hraní na velmi nenáročné použití snad. Zato byl velmi spolehlivý.

U těch Číňanů ty kondiky jsou fakt problém, pokud jsou větší hodnoty. Ale já, pokud očekávám problém s nadproudem, přidávám napětí i proud velmi pomalu a opatrně. Na druhé straně ale zase impulzní zdroje třeba v počítačích nebo v TV mají také velké kondiky na výstupu, a ochrany fungují velmi rychle a spolehlivě. Ale je pravda, že s čínskými impulznimi LABORATORNÍMI zdroji moc zkušenosti nemám.

Uživatelský avatar
zdenek-ch
Příspěvky: 170
Registrován: 13 lis 2010, 01:00
Bydliště: Frýdek-Místek

#29 Příspěvek od zdenek-ch »

Tak z levnějších lineárních zdrojů jsem našel tohle, a lze to zakoupit kupodivu u nás snad i se zárukou...

https://www.hotair.cz/detail/laboratorn ... 04EALw_wcB

https://www.hotair.cz/detail/laboratorn ... 1505d.html

Uživatelský avatar
Zaky
Příspěvky: 6129
Registrován: 30 říj 2010, 02:00
Bydliště: Praha

#30 Příspěvek od Zaky »

Syron píše:Ten dvojitý zdroj Tesla 2x 30V jsme měli v práci, ale hodil se tak leda na velmi nenáročné a nepřesné použití. Velmi hrubé nastavení napětí s ruckovými budíky, velmi nestabilní stabilizace. Používali jsme ho leda tak na zkoušení žárovek, nabíjení baterek nebo zkoušení nebo napájení přístrojů. Proudové omezení jen velmi hrubé a nepřesné, navíc tepelně závislé, stejně jako i napětí. Pro jakékoli měřící účely naprosto nevhodný. Na hraní na velmi nenáročné použití snad. Zato byl velmi spolehlivý.

U těch Číňanů ty kondiky jsou fakt problém, pokud jsou větší hodnoty. Ale já, pokud očekávám problém s nadproudem, přidávám napětí i proud velmi pomalu a opatrně. Na druhé straně ale zase impulzní zdroje třeba v počítačích nebo v TV mají také velké kondiky na výstupu, a ochrany fungují velmi rychle a spolehlivě. Ale je pravda, že s čínskými impulznimi LABORATORNÍMI zdroji moc zkušenosti nemám.
Chápu, že v určitých aplikacích můžou být nároky extrémní. Já i kolegové zdroje BS525 používáme jako hlavní slaboproudé zdroje pro vývoj elektroniky, používají se roky prakticky denně a nějak mi nepřijde, že by mě jeho vlastnosti jakkoli nedostačovaly. Stabilita je zcela dostačující i pro nabíjení lithiových baterek, nastavení napětí aripoty, proudové omezení pracuje bez špičky při nasazení. Nastavení napětí podle ručkového měřáku je samozřejmě s přesností tak do 0,5V, při potřebě přesnějšího nastavení odměřím napětí multimetrem. Mám i BK123, po doplnění aripoty je funkčně prakticky rovnocenný.
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...

Odpovědět

Zpět na „Televizory, monitory a projektory - PORADNA pro amatéry a začátečníky“