Kotoučák B93 porucha mechaniky

Opravy, renovace, schemata historické techniky

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
ARDO
Příspěvky: 668
Registrován: 20 čer 2013, 02:00

Kotoučák B93 porucha mechaniky

#1 Příspěvek od ARDO »

Dobrý den,Mám tento magič hrozně rád.Cca 1/45 roku stál bez zapnutí a objevila se chyba mechaniky.

V minulosti (dovezl jsem od popelnic) jsem si na něm hrál s motorem,protože při zapnutí jen vrčel a stál na místě a se spojkou.Pak normálně hrál.Zvuk má nádherný při přehrávání i nahrávání,proto se s ním nechci loučit.

Již v minulosti měl problém s převíjením vzad i v před.

Při převíjení vpřed (ve směru hodinových ručiček).. Stojí na místě (bez pomoci neutáhne pásek).

Při převíjení vzad (proti směru ručiček) pásek přetočí ale jen do půlky.Potom již také pásek neutáhne a musím mu pomoci.


A teď se tedy objevila tato chyba mechaniky i při přehrávání :

https://www.youtube.com/watch?v=p9cZJoS ... e=youtu.be


Řemínky jsem neměnil ani přítlačné kladky. Nevím jestli se dají v dnešní době nové sehnat na tento stroj.

Pokud někdo zná tento stroj dobře a poradí mi,tak budu velice rád..

Chci aby mi šlapal. Mám z něj velikou radost :)
Naposledy upravil(a) ARDO dne 21 srp 2018, 16:22, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Ivan_Ryger
Příspěvky: 1265
Registrován: 02 bře 2005, 01:00
Bydliště: Bratislava, Petrzalka

#2 Příspěvek od Ivan_Ryger »

Ak sa správne pamätám, tak tieto motorčeky majú behový kondenzátor. SKúste ten skontrolovať. Bez neho motor nemá ťah len vrčí.

Uživatelský avatar
ARDO
Příspěvky: 668
Registrován: 20 čer 2013, 02:00

#3 Příspěvek od ARDO »

Děkuji za reakci :) Ale motor je již v pořádku.magnetofon ještě před půl rokem normálně hrál ..nyní se motor normálně otáčí :)

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#4 Příspěvek od Hill »

Začni tím, že koukneš na gumová obložení mezikol a na řemínky: tyhle mechaniky dokázaly obložení mezikola "vcucnout" do převodů a pak je zase pustit zpět. Jestli obložení během převíjení "sedí" na mezikole, jen ho potři kapkou saponátu a nech ho chvíli rozleštit. Zlepší se to. Podobně je to i s řemínky. Chvíli budou klouzat a pak zaberou. Nějakou dobu to vydrží a budeš mít čas shánět lepší.
Samozřejmě může klouzat i řemínek k přivíjecí spojce. Teprve když zjistíš, že neprokluzuje a přesto spojka neutáhne navíjení, i když táhlo jejího rozpojování je ve správní poloze, nezbude ti, než unašeč se spojkou rozebrat, vyčistit, odmastit, pokud se na třecí plochy dostal nějaký tuk, ale zajistit minimální tření v osičce.

Mimochodem - motor nemá žádný běhový kondenzátor, je to klasika asynchronní motorek se stíněnými póly. A to, že se otáčí motorek, ještě pořád nic neznamená. Cestou přenosu momentu je ještě prokluzová spojka na ochranu pásku při záběru a rozběhu rychloposuvů. Ta, když prokluzuje, zbytek mechaniky se zastaví.
Těm, kdo si nevybírají odpovědi na soukromé zprávy, už příště neodpovím. Tak.

Uživatelský avatar
xsc
Příspěvky: 6666
Registrován: 25 zář 2014, 02:00

#5 Příspěvek od xsc »

Tuhle chybu přivíjení může dělat špatně seřízená přivíjecí spojka, ta se pak zároveň podílí i na zvýšeném odporu při přetáčení. Je tam páka, která stlačuje jeden díl vůči druhému, v jedné poloze je spojka rozpojená - pro stop a přetáčení, v druhé je přivíjení. Nastavuje se správná výška a není to zrovna radost...
Další možností jsou brzdy, při přivíjení musí být "odbržděno".

Odpovědět

Zpět na „Opravy a restaurování starých elektropřístrojů“