zesilovač BUGERA 1960 pojistka skleněná
Moderátor: Moderátoři
zesilovač BUGERA 1960 pojistka skleněná
Zdravím
Jedná se o kytarový zesilovač a kluci zkoušeli "opravovat" než se to dostalo ke mně na stůl.
Prosím o pomoc - přeházené skleněné pojistky F1 až F4 a nemohu dohledat hodnoty na jednotlivých pozicích. V manuálu je jen hodnota sítové - 2A při 220V.
Jedná se o kytarový zesilovač a kluci zkoušeli "opravovat" než se to dostalo ke mně na stůl.
Prosím o pomoc - přeházené skleněné pojistky F1 až F4 a nemohu dohledat hodnoty na jednotlivých pozicích. V manuálu je jen hodnota sítové - 2A při 220V.
Připojil na zátěž 16 ohm,zesilovač funkční . Po asi pěti minutách se rozblikala kontrolka (v pravidelném rytmu) na dobu půl minuty a odešla sítová pojistka.
Zvláštní je , že podle schematu je kontrolka připojena na napájecí napětí + 24V natvrdo (jen odpor 1k5) , tak proč tak pravidelně blikala. A kolega říkal,že se mu to blikání již několikrát stalo.Občas mu odešla pojistka od žhavení - 10A a před tím praskání v repro.Že by zkratovala některá z elektronek?
Zvláštní je , že podle schematu je kontrolka připojena na napájecí napětí + 24V natvrdo (jen odpor 1k5) , tak proč tak pravidelně blikala. A kolega říkal,že se mu to blikání již několikrát stalo.Občas mu odešla pojistka od žhavení - 10A a před tím praskání v repro.Že by zkratovala některá z elektronek?
Mno, asi je polovina problému v tom, že je to 1960 Infinium a nikoliv 1960, čili zcela jiná dokumentace.
Otestuj to se sadou nových elektronek a na 90% bude problém vyřešen.
BTW, pokud nemáš dostatečné zkušenosti se servisem elektronkových kytaráků, tak se na to radši vykašli, celkem snadno lze napáchat velké škody (zničená trafa atd.).
Otestuj to se sadou nových elektronek a na 90% bude problém vyřešen.
BTW, pokud nemáš dostatečné zkušenosti se servisem elektronkových kytaráků, tak se na to radši vykašli, celkem snadno lze napáchat velké škody (zničená trafa atd.).
Curvetraceristé všech zemí spojte se!
Ano je to 1960 Infinium. Kontrolka blikala pravidelně,nevěděl jsem co to znamená.Spíš mě tak napadlo,že bez buzení je v nějakém stby modu. Na elektronkách jsem vyrůstal a tyto novější stroje se mi objeví pod rukou občas. Patice jsem již prohlédnul, v pořádku. Majitel si objednal sadu EL34, tak uvidíme.
To avizované chrastění by mohlo směrovat ke svodu/zkratu mezi žhavením a katodou. Výpadek žhavicí pojistky až po určité době provozu taky.
Jediný moment, kdy má žhavicí pojistka asi největší "šanci" vypadnout, je při zapnutí - když jsou vlákna studený.
Až za určitou dobu provozu je to divný, ale to jistě sám víš, pokud jsi s elektronkami v minulosti dělal.
To určitě budeš vědět i o "vrozené vadě" EL34, co je daná sousedícím kolíkem anody a jednoho kolíku žhavení.
V minulosti to v kombinaci s bakelitem nadělalo hodně paseky, právě u mobilních aparátů, co se přenášely z prostředí do prostředí.
Jediný moment, kdy má žhavicí pojistka asi největší "šanci" vypadnout, je při zapnutí - když jsou vlákna studený.
Až za určitou dobu provozu je to divný, ale to jistě sám víš, pokud jsi s elektronkami v minulosti dělal.
To určitě budeš vědět i o "vrozené vadě" EL34, co je daná sousedícím kolíkem anody a jednoho kolíku žhavení.
V minulosti to v kombinaci s bakelitem nadělalo hodně paseky, právě u mobilních aparátů, co se přenášely z prostředí do prostředí.
Dneska aby výrobce, co ještě umí a chce udělat slušnou lampu, pohledal lupou.
V zimě jsem řešil s pánem někde od Kojetína jeho vymazlenou Mono 50. Fakt pěkně a zodpovědně zrestaurovaná. Ve snaze udělat pro mašinku to nejlepší, dal na konec slovenské E34L.
Řešili jsme střídavé, naprosto náhodné výpadky g2 pojistek. Po vyloučení diod i elytů z pána vyšlo, že mu občas náhodně vypadly i katodové pojistky, než to dopovídal, vypadla jedna katodová současně s g2 zase, doprovázeno slyšitelným klapnutím ve výstupáku.
Podezření na cokoliv se jednoduše vyloučilo prostou instalací starších, žlutě tištěných tesláckých EL34, se kterými nevypadávalo nic.
Uzavřelo se to konstatováním, že "průmyslové" E34L ze Slovenska holt nesnášejí Ua 660V.
V zimě jsem řešil s pánem někde od Kojetína jeho vymazlenou Mono 50. Fakt pěkně a zodpovědně zrestaurovaná. Ve snaze udělat pro mašinku to nejlepší, dal na konec slovenské E34L.
Řešili jsme střídavé, naprosto náhodné výpadky g2 pojistek. Po vyloučení diod i elytů z pána vyšlo, že mu občas náhodně vypadly i katodové pojistky, než to dopovídal, vypadla jedna katodová současně s g2 zase, doprovázeno slyšitelným klapnutím ve výstupáku.
Podezření na cokoliv se jednoduše vyloučilo prostou instalací starších, žlutě tištěných tesláckých EL34, se kterými nevypadávalo nic.
Uzavřelo se to konstatováním, že "průmyslové" E34L ze Slovenska holt nesnášejí Ua 660V.
Jestli jsou opravdu vyrobené v Rusku /Svetlana, Sovtek/ a není to přetištěný fake, tak budou držet hodně dlouho.
Ty původní ještě může výhodně střelit někomu do starších zesilovačů. Tam to spolu s nižším Ua nemusí vadit, v těch zapojeních jsou fakticky uzemněné katody, žhavicí vinutí není tvrdé a je tam klasický odbručovač.
Tam svod K/F nic zásadního nezpůsobí, možná ani to škrtání ne.
Ty původní ještě může výhodně střelit někomu do starších zesilovačů. Tam to spolu s nižším Ua nemusí vadit, v těch zapojeních jsou fakticky uzemněné katody, žhavicí vinutí není tvrdé a je tam klasický odbručovač.
Tam svod K/F nic zásadního nezpůsobí, možná ani to škrtání ne.