Vlastně proč taky? Obraz černobílý, zvuk rudý, a stejně česky neuměli.
Specielně Němcům "rudá" televize nejen nevadila ale vysloveně ji vyhledávali, viz pazhřivé seriály Pan Tau, Arabela, Křeček v noční košili, Létající Čestmír atd. Vlastně sračkovatý seriál byl signálem toho, že byl vyráběn Československou televizí v kooperaci na německý "vkus". Verze se lišily jen dabingem, tzn. všechny ty české reálie, otlučené fasády Prahy, čtyři typy osobních vozů, k tomu žlutobílé žiguly příslušníků, to všechno germáni žrali a ještě si pomlaskávali. Tudíž bych nějaké ideologické přehrady moc vysoko nestavěl.
Ten návrat na stromy vidím jako přibližnou kombinaci dvou faktorů.
za prvé, Radiokomunikace po hadrové revoluci prodělaly proces ztržnění, zatímco pro soudruhy byly sdělovací prostředky hlásnou troubou kde náklady nehrály roli, nynější a.s. prodává nějaký produkt za nějakých svých nákladů a rozdíl je zisk. Kdo by nechtěl náklady minimalizovat?
Pokud mají jako parametr penetraci území signálem, nabídnou zákazníkovi okatování kostů s jen "docela neznatelnou" příchutí sojových buřtů.
Druhá věc, FM vysílání je sice vyčpělý ale pořád účinný záměr, kde se dají pořád vyvařit nějaký prachy přes autorské svazy a reklamu, takže ty bandy kolotočářů v příslušných oborech ty svoje desítky derivátů v éteru pasou. Originalita se blíží nule, informační náplň/novost/nápaditost taky, ale to nevadí aby se tento bahnotok pořád valil. Hodně zájemců, konečná velikost spektra, takže řešení jasné.
Podobnou nesmyslnost provozujou ČD a alternativní přepravci, navymýšleli si mnoho desítek spojů denně s nepatrnou odlišností, propustnost tratí je daná, výsledkem je snižování kvality ve prospěch pochybné kvantity (omluvte zpoždění způsobené čekáním na obrat vlakové soupravy).