Exide Premium 12V 64Ah zatěžuje alternátor
Moderátor: Moderátoři
- alesak1188
- Příspěvky: 64
- Registrován: 28 črc 2011, 02:00
Exide Premium 12V 64Ah zatěžuje alternátor
Zdravím, mám menší problém s autobaterkou, byla v octavii I benzín a vytavil se tam spoj v pojistkovce co je na baterce a jištěná 110A pojistkou. Vyměnil jsem celou pojistkovnici za dobrou, dal novou 64ah exide a po třech měsících opět natavený spoj u pojistky. Tak jsem začal proměřovat a co nenaměřím, po nastartování leze do aku 28A a poklesne napětí na 13,2V. Po výměně aku za jinou, co máme jako záložní na starty, po připojení a změření do ní leze 0,5 az 1A a voltáž 14,1V. Což je už v pořádku. 5ekněte mi někdo co s tou baterkou je, protože když ji změřím digitálním měřákem na aku, tak je uplně ok startovací proud psanej 640A změřenej 688A. Takže co? Jak ji mám reklamovat? díky za vysvětlení alešák
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
Vypadá to, že máš "Tvrdší" baterku, než na kterou je to stavěný (má nižší vnitřní odpor) a ještě k tomu není plně nabitá - její připojení k "systému" auta nejspíš nevyhovuje.
Všechny připojovací místa zkontroluj (dotáhni šrouby, očisti kontaktní místa). Baterku dej plně nabit, nebo podnikni pár delších jízd - baterie se Ti dobije alternátorem. Potom změř dobíjecí proud znovu.
Všechny připojovací místa zkontroluj (dotáhni šrouby, očisti kontaktní místa). Baterku dej plně nabit, nebo podnikni pár delších jízd - baterie se Ti dobije alternátorem. Potom změř dobíjecí proud znovu.
- alesak1188
- Příspěvky: 64
- Registrován: 28 črc 2011, 02:00
baterka má ted 12,38V a když jsem ji ted proměřil znovu digitalním měřákem, napsal dobrá dobít, tak asi to bude tím, že není plně nabitá, předtím jak byla v autě a nějakej čas se nabíjela, tak se neustálila voltáž a měřák naměřil že OK. Ted co je pár hodin venku, měřák naměřil, že je nabitá pouze ze 72%, tak ji hodím přes noc nabít a uvidíme. Ale stejně 28A do baterky? Kolik je schopna taková baterka když je vybitá do sebe pustit Ampér?
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
Když je vybitá, tak do ní leze tolik, co je schopna dát nabíječka - má omezení proudu. Jakmile se blíží baterie stavu nabití, proud klesá. Pokud použiješ nabíječku, co nabíjí stálým napětím s omezeným proudem a je správně seřízená, tak při nabité baterii to bude i "skoro nic".
Pokud Ti proud neklesá, je baterie kaput.
Pokud Ti proud neklesá, je baterie kaput.
Podle mě té baterce nic nebude, kdyby měla zkratovaný článek a alternátor do ní pral, co dá, tak vyvře takovým fofrem, že by byla do týdne bezpečně kaput a nejspíš vařila tak, že by se z ní odvětráním doslova valil elektrolyt. Změřit napětí na svorkách při běžícím (a pokud možno aspoň na 2000ot - diesel, 3500 ot - benzín vytočeném) motoru to ale každopádně chce. Alternátor nějakých těch 80 - 140 A podle typu dá a do vybité baterky ten proud prostě teče. Pak ještě stojí za úvahu změřit odběr odstaveného auta, jestli baterku příliš nevybíjí a tím nabíjecí proud nedosahuje po každém startu delší dobu nezdravých hodnot. Ale 28A krátce po startu se mi nezdá nijak moc, to je normální.
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Tak to ani náhodou, to by naprázdno neměla 12,38 V ale cca 10,5 V.Kvicala_r píše:To fakt vypadá na jeden článek ve zkratu a pak do ní altík cpe, jako do vybité...
Ta baterka je dost vybitá a je úplně normální, že do ní alternátor pere. A jestli to svorka jištěná 110 A nevydrží, tak je chyba v té svorce.
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
- alesak1188
- Příspěvky: 64
- Registrován: 28 črc 2011, 02:00
Tak baterie po nabití přes noc konstantním proudem 6A a odpocinku do ted, má baterie stále napětí 13,2V a při měření startovacího proudu dig. měřákem měřák naměřil po několika měřeních 761A podotýkám 64Ah má psaných EN640A, to že naměřím o cca 20A víc je jen k dobru výrobce. Že by tam byl hustší elit? K tomu, že po startu do baterky leze víc proudu, vím, ale to auto mi tady vrčelo minimálně hodinu a lezlo do ní 28A stále a po přidání otáček 40A. Připojil jsem naší startovací AKU a hned byl proud 0,5A až 1A voltáž se taky zvedla o 1 volt na 14,2V. Tak nemůže být problém v autě. Ta 110A pojistka je tam trochu předimenzovaná, uplně dostačující by byla nějaká 60A.
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Humorná úvaha. Skutečný tzv. startovací proud (CCA) se měří podle standardních metodik, a každá obsahuje 1) plné nabití před měřením 2) hluboké záporné teploty 3) měření doby, po kterou je ta baterka schopna ten proud dávat. Což je spojeno s dost podstatným vybitím té baterky odběrem několika kW výkonu po desítky s.alesak1188 píše: při měření startovacího proudu dig. měřákem měřák naměřil po několika měřeních 761A podotýkám 64Ah má psaných EN640A, to že naměřím o cca 20A víc je jen k dobru výrobce. Že by tam byl hustší elit?
Ten tvůj měřák může tak maximálně oměřit vnitřní odpor a podle toho zhruba odhadnout, kolik by to asi tak mohlo dát podle standardní (tipuju že podle americké SAE) metodiky. Když mu podstrčíš nabitější nebo teplejší baterku, naměří víc.
Ta tvoje baterka má ve specifikacích 640 A měřeno podle EN50342-1.
Víc si o tom můžeš přečíst třeba tady.
P.S. Elektrolyt se píše s tvrdým Y, na rozdíl od našich elit.
Naposledy upravil(a) tomasjedno dne 11 zář 2018, 13:42, celkem upraveno 1 x.