Fabia HTP 1. generace
Moderátor: Moderátoři
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Fabia HTP 1. generace
Známá má Fabii HTP 1. generace, a v létě se objevil problém se startováním.
Projevuje se po delším (2-3 dny) odstavení.
Po nastartování motor běží cca 500 ot/min. ale velmi nepravidelně. Vždy cca po 0,5 sekundě dojde k zážehu, a to velmi razantnímu - pod plným plynem. Pak asi 0,5 sekundy motor dobíhá bez zážehu, opět razantní zážeh a tak dál.
Mezi jednotlivými zážehy tedy motor udělá cca 4 otáčky. Auto se při tom třese jak ratlík. Nakonec ale přejde plynule do normálního běhu a nedělá při jízdě žádné problémy. Opakované nastartování v tentýž den je taky normální.
Na dnešním grafu z diagnostiky je vidět, že při té cukatuře škrticí klapka otvírá a zavírá, prakticky od dorazu k dorazu. Co na grafu není vidět správně, je četnost kmitů - sampluje to po cca 1,5 sekundě, takže mezi jednotlivými samply to udělá 3 kmity (zážehy).
Na grafu je v jeho první polovině vidět, jak po předchozí cukatuře motor naběhne do normálního běhu, a pak v půlce grafu spadne do cukatury a nakonec chcípne. (Poté se už nastartoval normálně).
Diagnostika hlásila jedinou chybu, a to P0171 (chudá směs na 1. válci). Po vyclearování před týdnem teď už žádnou chybu nehlásí - auto bylo od té doby asi 3x startováno “s cukaturou”, najezdilo asi 300 km a nic.
Čím by to mohlo být? Mně to připadá jako rozkmitaná regulační smyčka.
Auto už bylo ve dvou servisech, a nic neodhalili...
Zadrhávající škrticí klapka? Vynechávající vstřikovací čerpadlo? Přerušovaný kontakt u podtlakového čidla? Nějaký vakl v ŘJ?
Projevuje se po delším (2-3 dny) odstavení.
Po nastartování motor běží cca 500 ot/min. ale velmi nepravidelně. Vždy cca po 0,5 sekundě dojde k zážehu, a to velmi razantnímu - pod plným plynem. Pak asi 0,5 sekundy motor dobíhá bez zážehu, opět razantní zážeh a tak dál.
Mezi jednotlivými zážehy tedy motor udělá cca 4 otáčky. Auto se při tom třese jak ratlík. Nakonec ale přejde plynule do normálního běhu a nedělá při jízdě žádné problémy. Opakované nastartování v tentýž den je taky normální.
Na dnešním grafu z diagnostiky je vidět, že při té cukatuře škrticí klapka otvírá a zavírá, prakticky od dorazu k dorazu. Co na grafu není vidět správně, je četnost kmitů - sampluje to po cca 1,5 sekundě, takže mezi jednotlivými samply to udělá 3 kmity (zážehy).
Na grafu je v jeho první polovině vidět, jak po předchozí cukatuře motor naběhne do normálního běhu, a pak v půlce grafu spadne do cukatury a nakonec chcípne. (Poté se už nastartoval normálně).
Diagnostika hlásila jedinou chybu, a to P0171 (chudá směs na 1. válci). Po vyclearování před týdnem teď už žádnou chybu nehlásí - auto bylo od té doby asi 3x startováno “s cukaturou”, najezdilo asi 300 km a nic.
Čím by to mohlo být? Mně to připadá jako rozkmitaná regulační smyčka.
Auto už bylo ve dvou servisech, a nic neodhalili...
Zadrhávající škrticí klapka? Vynechávající vstřikovací čerpadlo? Přerušovaný kontakt u podtlakového čidla? Nějaký vakl v ŘJ?
Lambda sonda, káblovej svazek, zkontrolovat zapalovací moduly (vzájemným prohozením), zkontrolovat dobu života svíček (sice se běžně píše 60 000km, ale nikdo už nepíše podmínku danou výrobcema svíček = NE VÍC JAK 4 ROKY !!!!), dtto pro volej, všecky filtry v sání, na voleji atd, když nic z toho nepomůže, rozebrat celý sání počínaje dírou do airboxu a konče přírubou na palici - A ZKONTROLOVAT, JESTLI AUTO NEPŘISÁVÁ FALEŠNEJ VZDUCH.
Po odstavení to může cucat úzkou mezírkou vzduch, kterej neprojde váhou vzduchu, tzn. ŘJ o něm "neví" že se dostal do motoru, lambda tak hlásí příliš chudou směs. ŘJ prudce přidá palivo, aby vyrovnala stechiopoměr, motor sebou cukne, škvíra se uzavře a lambda během tisíciny vteřiny detekuje bohatou směs = ŘJ zavírá palivo. Diagnostikovat jinak než při běhu na tu "cukatúru" se to nedá - v tý chvíli by měl někdo zkusit hejbat sacím potrubím a airboxem proti směru i po směru těch cukanců, aby se vyloučilo, že tam je netěsnost - nebo to prostě celý rozdělat a rovnou preventivně přetěsnit.
Po odstavení to může cucat úzkou mezírkou vzduch, kterej neprojde váhou vzduchu, tzn. ŘJ o něm "neví" že se dostal do motoru, lambda tak hlásí příliš chudou směs. ŘJ prudce přidá palivo, aby vyrovnala stechiopoměr, motor sebou cukne, škvíra se uzavře a lambda během tisíciny vteřiny detekuje bohatou směs = ŘJ zavírá palivo. Diagnostikovat jinak než při běhu na tu "cukatúru" se to nedá - v tý chvíli by měl někdo zkusit hejbat sacím potrubím a airboxem proti směru i po směru těch cukanců, aby se vyloučilo, že tam je netěsnost - nebo to prostě celý rozdělat a rovnou preventivně přetěsnit.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Jo, to je potíž dělat s tím něco, když se to cuká. Trvá to pár vteřin, a další pokus je možný až za několik dní.
BTW, dogooglil jsem se, že tenhle model ještě váhu vzduchu nemá, jenom čidlo tlaku za škrticí klapkou.
Zapalovací cívky a svíčky se mi nezdají - to by musely blbnout synchronně všechny 3. Mezi těmi cukanci je motor zticha, ani jeden válec si neškytne.
Netěsnost v sání ani filtry se mi taky moc nezdají - problém vždycky pomine jako když se cvakne vypínačem.
Lambdu (vaklkontakt) jako možnou příčinu beru. Jestli ani při naplánované další návštěvě servisu nic neodhalí, tak se vnutím s dalším pokusem spojeným s monitoringem lambdy.
BTW, dogooglil jsem se, že tenhle model ještě váhu vzduchu nemá, jenom čidlo tlaku za škrticí klapkou.
Zapalovací cívky a svíčky se mi nezdají - to by musely blbnout synchronně všechny 3. Mezi těmi cukanci je motor zticha, ani jeden válec si neškytne.
Netěsnost v sání ani filtry se mi taky moc nezdají - problém vždycky pomine jako když se cvakne vypínačem.
Lambdu (vaklkontakt) jako možnou příčinu beru. Jestli ani při naplánované další návštěvě servisu nic neodhalí, tak se vnutím s dalším pokusem spojeným s monitoringem lambdy.
Naposledy upravil(a) tomasjedno dne 21 zář 2018, 22:18, celkem upraveno 1 x.
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
To co zdůrazňuješ (studenej, těsně po startu) znamená, že V TEN MOMENT bere signál jen z čidla podtlaku (a teploty) v sání (pokud nemá klasickou vyhřívanou váhu vzduchu) a ze snímače polohy kliky/vačky. A mně to furt vychází na ten přisátej falešnej vzduch nějakou netěsností mezi stykovýma plochama, která se prostě tím pohybem při těch vibracích uzavře a na moment je všecko OK - jenže jak se motor pružností silentbloků vrací zpátky, ta netěsnost se znova votevře a motor si cucne dalšího falešnýho vzduchu. A může to bejt klidně i jen trošičku na to čidlo (pod)tlaku v sání, který tak vydá falešnej signál a ŘJ podle něj začne bláznit s množstvím vstřikovaný dávky. V některejch servisech ti nový čidlo půjčej proti záloze, jinde ho chtějí tvrdě zaplatit. Tenhle snímač je ale jedinej, kterej může páchat podobný nezdoby. Podobný neplechy dělá kecající čidlo teploty chladicí kapaliny, konkrétní projevy jsou ale trochu jiný. Ale podívat se na něj můžou taky (je to při startu nejdůležitější parametr určující množství dávky) - pokud je studená kapalina v motoru, musí se vstřikovat víc, aby se motor udržel ve stabilním běhu, takže když kecá čidlo a "signalizuje" vyšší teplotu než skutečnou, ŘJ vstřikuje málo, protože "si myslí" podle údaje vadnýho termistoru, že motor je teplej dost a dává mu jen tolik, kolik by při vyššíí teplotě bohatě stačilo - za studena ale ne ..
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Ze snímače otáček jde to co ukazuje graf. Čidlo tlaku paliva to nemá.
Je to na pytel, když mám vždycky jen jeden pokus
Může. Nevím proč se mi na grafu nic nezaznamenalo - čidlo v klidu ukazuje 98 kPa a při běhu na volnoběh cca 30 kPa (jestli si dobře pamatuju), ale do grafu se to nepřenese. Asi bug v aplikaci. Bohužel nemůžu současně zaznamenávat a koukat při tom na “budík” (jiná obrazovka).EKKAR píše:A může to bejt klidně i jen trošičku na to čidlo (pod)tlaku v sání,
Je to na pytel, když mám vždycky jen jeden pokus
Fabia HTP ? To je 3 hrnček? S tým sú večné problémy .
Mal som tiež taký problém . Ventil v prdeli .A ešte k tomu aj vadná respektívne pridretá vstrekovacia tryska na 1.valci .
Pozri ventily aj vstrekovacie trysky .Koľko to má nabehané km ?
U týchto HTP problém bol vždy v rozvodoch a ventiloch .
No netvrdím že je to tvoj problém ale ja prvé meriam tlaky vo valcoch dá sa to aj oscíkom. Najlepšie viackanálovým ale to je jasné .
Mal som tiež taký problém . Ventil v prdeli .A ešte k tomu aj vadná respektívne pridretá vstrekovacia tryska na 1.valci .
Pozri ventily aj vstrekovacie trysky .Koľko to má nabehané km ?
U týchto HTP problém bol vždy v rozvodoch a ventiloch .
No netvrdím že je to tvoj problém ale ja prvé meriam tlaky vo valcoch dá sa to aj oscíkom. Najlepšie viackanálovým ale to je jasné .