regulator otacek ventilatoru peugeot 306
Moderátor: Moderátoři
- Jamesbond007cz
- Příspěvky: 44
- Registrován: 09 led 2016, 01:00
regulator otacek ventilatoru peugeot 306
dobry den,
nasel jsem schema zapojeni regulatoru otacek ventilatoru pomoci 2x BDX66C se zpetnou vazbou, namisto puvodni regulace ktera odesla do kremikoveho nebe.
ze schema vsak neni citelne jaky odpor a kondenzator je pouzit.
je tato shema pouzitelna nebo radeji neco jineho?
nasel jsem schema zapojeni regulatoru otacek ventilatoru pomoci 2x BDX66C se zpetnou vazbou, namisto puvodni regulace ktera odesla do kremikoveho nebe.
ze schema vsak neni citelne jaky odpor a kondenzator je pouzit.
je tato shema pouzitelna nebo radeji neco jineho?
Je to jakási kombinace prahového spínače s lineárním (ztrátovým) regulátorem. Konstrukci vymýšleli tihle amatéři systémem pokus-omyl.
Já bych tohle raději neaplikoval.![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Já bych tohle raději neaplikoval.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
- Jamesbond007cz
- Příspěvky: 44
- Registrován: 09 led 2016, 01:00
1) Na PWM můžeš použít jak NPN, tak i PNP, (se změnou zapojení konce) i když by byl lepší MOSFET kvůli nižším ztrátám (menší chladič, vyšší maximální otáčky)
2) Pokud je původní regulace potenciometrem, nebo přepínačem, co přepíná předřadníky, je vcelku jedno, s PWM lze zachovat
3) Dost vysokej proud je relativní pojem. Prostě proud protejkající motorem (byť už roztočeným) změř.
2) Pokud je původní regulace potenciometrem, nebo přepínačem, co přepíná předřadníky, je vcelku jedno, s PWM lze zachovat
3) Dost vysokej proud je relativní pojem. Prostě proud protejkající motorem (byť už roztočeným) změř.
Naposledy upravil(a) MetalGod dne 22 zář 2018, 14:00, celkem upraveno 1 x.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Ta chyba bude spíš v typu vodivosti Q3.
Jinak tranzistory jsou vybaveny chladičem a tak nejsou v rozporu s funkcí topení.![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
edit: Ale to by taky nefungovalo, kdo ví, jak to ve skutečnosti je. Myslím, že další neúspěšný pokus o revezní inženýring je tady.
Jinak tranzistory jsou vybaveny chladičem a tak nejsou v rozporu s funkcí topení.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
edit: Ale to by taky nefungovalo, kdo ví, jak to ve skutečnosti je. Myslím, že další neúspěšný pokus o revezní inženýring je tady.
- Jamesbond007cz
- Příspěvky: 44
- Registrován: 09 led 2016, 01:00
puvodni regulace byla zalita do nejakeho sajrajtu a zachranit slo jen chladic v kterem mam nyni 2x BDX66C.masar píše:Pokud chceš, aby někdo poradil s návrhem regulátoru, je vhodné sem dát to originální schema ovládání regulace. Je to ten čtyřstupňový přepínač nebo jak?
Puvodni regulaci jsem vypalil horakem. je to linearni regulace. proste jen potenciometr
Naposledy upravil(a) Jamesbond007cz dne 22 zář 2018, 19:42, celkem upraveno 2 x.
- Jamesbond007cz
- Příspěvky: 44
- Registrován: 09 led 2016, 01:00
zameril bych se na jen na Q4+5, R5 a C2 popripade jine schema se spetnou vazboumasar píše:Ta chyba bude spíš v typu vodivosti Q3.
Jinak tranzistory jsou vybaveny chladičem a tak nejsou v rozporu s funkcí topení.
edit: Ale to by taky nefungovalo, kdo ví, jak to ve skutečnosti je. Myslím, že další neúspěšný pokus o revezní inženýring je tady.
- Jamesbond007cz
- Příspěvky: 44
- Registrován: 09 led 2016, 01:00
- Jamesbond007cz
- Příspěvky: 44
- Registrován: 09 led 2016, 01:00
no neco takoveho. puvodni regulator uz neexistuje protoze peugeot to ma jinak nez citroen, a ja nasel nejake schema na xaru. mam pazouta a tudiz celkova regulace se musi postavit znovamasar píše:Ne. Ten je, jak už jsem psal, v obvodu prahového spínače relé, které má po dosažení určitých otáček překlenout regulační tranzistory a ventilátor pak jede na max. otáčky.
Ovšem pokud má někdo jiný výklad...
Naposledy upravil(a) Jamesbond007cz dne 22 zář 2018, 19:44, celkem upraveno 1 x.