Elektrocentrála Berlan BSTE 3000 se škube
Moderátor: Moderátoři
Elektrocentrála Berlan BSTE 3000 se škube
Mám tady tu elektrocentrálu a na videu je vidět jak má rovnoměrně běhat bez zatížená i po zatížení.
https://www.youtube.com/watch?v=C-7qcUGNZ3I
Jenže u mně to pořád přidává a ubírá plyn! Ta páčka plynu se pořád samovolně hýbe sem a tam. Tady je krátké video:
http://bleskove.wz.sk/skube.mp4
Ona ta páčka plynu by měla plynule přidat plyn při zvýšeném zatížení a udržovat rovnoměrné otáčky. Když páčku přidržím rukou v nějaké poloze, tak motor běží rovnomětně bez škubání. Co to s tou páčkou hýbe? Prosím o pomoc, centrálu nutně potřebuji.
(Hledal jsem nějaké schéma - nenašel jsem)
https://www.youtube.com/watch?v=C-7qcUGNZ3I
Jenže u mně to pořád přidává a ubírá plyn! Ta páčka plynu se pořád samovolně hýbe sem a tam. Tady je krátké video:
http://bleskove.wz.sk/skube.mp4
Ona ta páčka plynu by měla plynule přidat plyn při zvýšeném zatížení a udržovat rovnoměrné otáčky. Když páčku přidržím rukou v nějaké poloze, tak motor běží rovnomětně bez škubání. Co to s tou páčkou hýbe? Prosím o pomoc, centrálu nutně potřebuji.
(Hledal jsem nějaké schéma - nenašel jsem)
Skoro přesně takhle nám pulzovala regulace otáček u nového Honda motoru po cca dvou jízdách na fréze (jednonápravový zahradní traktorek).
Reklamace nebyla uznána, protože karburátor byl zanesený usazeninami z biopřísad v benzínu. Doporučili nám přidávat do benzínu rozpouštěcí přísadu na biopřísadu.
Mimochodem, když jsem se ptal, jak to, že dvacetiletému B&S motoru na sekačce ten benzín chutná bez problémů, technik mi tvrdil, že i motory na zahradní techniku musí teď splňovat emisní limity, což je řešeno nějakými "tenkými meandry v karburátoru", které se zanesou těmi usazeninami a čistí se hodně blbě (rozebrat karburátor a ponořit do ultrazvukové čističky). Takže buď sehnat čistý benzín bez přísad (Verva100?), případně vždy zastavit benzín a počkat, až se z karburátoru všechen vyjede, nebo míchat tu (ne levnou) přísadu.
Reklamace nebyla uznána, protože karburátor byl zanesený usazeninami z biopřísad v benzínu. Doporučili nám přidávat do benzínu rozpouštěcí přísadu na biopřísadu.
Mimochodem, když jsem se ptal, jak to, že dvacetiletému B&S motoru na sekačce ten benzín chutná bez problémů, technik mi tvrdil, že i motory na zahradní techniku musí teď splňovat emisní limity, což je řešeno nějakými "tenkými meandry v karburátoru", které se zanesou těmi usazeninami a čistí se hodně blbě (rozebrat karburátor a ponořit do ultrazvukové čističky). Takže buď sehnat čistý benzín bez přísad (Verva100?), případně vždy zastavit benzín a počkat, až se z karburátoru všechen vyjede, nebo míchat tu (ne levnou) přísadu.
Naposledy upravil(a) JoDiK dne 19 říj 2018, 15:37, celkem upraveno 3 x.
Pokud je to jak na sekačkach, tak je to ovládané proudem vzduchu od ventilátoru motoru (radiální větrák přímo na Klikovce) a jako protisila je tam pružina. Ta tam pravděpodobně chybí a tu packu vrací jen pružina škrtící klapky - rozkmitá se ta regulace. Často je tam těch pružin víc, zejména pokud to má ruční nastavení otáček.
Myslím, že benzinem to není. Když podržím tu páku plynu, tak to běží rovnoměrně.
Na té páce plynu je pružina a druhá vede k páčce volnoběhu. S těmi se nic nedělalo. Do těla motoru blízko starteru vede tyčka co hýbá tou pákou plynu. Není možné, aby se ovládal pohyb páky plynu ventilátorem. Asi tam bude nějaká finta - když se zvýší odběr proudu, tak to posune páku plynu. Tady asi bude chyba protože to kmitá.
Na té páce plynu je pružina a druhá vede k páčce volnoběhu. S těmi se nic nedělalo. Do těla motoru blízko starteru vede tyčka co hýbá tou pákou plynu. Není možné, aby se ovládal pohyb páky plynu ventilátorem. Asi tam bude nějaká finta - když se zvýší odběr proudu, tak to posune páku plynu. Tady asi bude chyba protože to kmitá.
Vlastním centrálu Scheppach DG30 kde je klapka ovládaná servomotorkem (nebo krokovým ? ) Vypadá jako krokový. Elektronika jej řídí podle zátěže.U centrály z Lidlu je to stejné jen miniaturní. Ta z Lidlu sebou škubala na volnoběh. Záruka ne záruka, karburátor jsem demontoval a hle! Kus igelitu v plovákové komoře bránil palivu korektně nasávat přes trysku. Po zpětné montáži klid. Kdo tam ten igelit vpravil je otázka. Kurvítko pro reklamaci či co to mělo za účel nevím. A s tím benzínem to bude asi pravda. Však on taky už není co býval! Se divím,že ty motory na to strachy fungujou.
Tady jsem našel ND https://www.generatorguru.com/bste3000/?sort=featured Chtělo by to nějaké montážní schéma.
Abych se dostal k té tyčce co hýbe tím ramenem plynu, budu asi muset půlit motor. To se mi teda nechce. Asi by bylo rozumné to rameno odpojit a nastavovat plyn ručně. Ještě nevím jak.
Abych se dostal k té tyčce co hýbe tím ramenem plynu, budu asi muset půlit motor. To se mi teda nechce. Asi by bylo rozumné to rameno odpojit a nastavovat plyn ručně. Ještě nevím jak.
Naposledy upravil(a) samarit dne 19 říj 2018, 14:46, celkem upraveno 1 x.
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
Jen OT: Dostal jsem na opravu centrálu z nějakýho tábora. Zničila pár nabíječek k mobilům. Po rozebrání bylo vidět, že tam lijou použitej olej z kuchyně...
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Takže tam není vzduchový regulátor otáček, ale odstředivý. No nejpravděpodobnější je závada kterékoliv z těchto 3 pruzinek https://www.generatorguru.com/governor- ... rod-10604/ (reznou a praskají), popř. Tření toho mechanizmu v kterémkoliv čepu. Motor zvyšuje otáčky, odstředivý regulátor tlačí na ty páky, ale pokud je tam tření, potřebuje vyšší otáčky aby tím pohnul. Když už s tím pohne, tak se to zase nevrací, takže otáčky musí spadnout o mnoho níž, aby to zase přidalo plyn - kmitání.
Ta páka plynu právě vede od odstředivého regulátoru, ke kterýmu bude potřeba se dostat.
Zpravidla je tvořený 2-4 rotujícími hmotami /závažíčky/, které musí být s ohledem na odstředivé síly závažíček symetricky vraceny příslušným počtem pružinek. Pokud třeba jedna praskne, tak v regulátoru vznikne předčasný moment, který pak tahá za ten plyn špatně.
Vzpomínám si matně, že vojenský elektrocentrály to měly přesně takhle. Jednoduše mechanicky řešený, aby to bylo spolehlivý a snadno opravitelný. Tam ale k tomu odstředivému regulátoru, hnanému taky od klikovky, byl docela dobrý přístup. To tady asi není.
Zpravidla je tvořený 2-4 rotujícími hmotami /závažíčky/, které musí být s ohledem na odstředivé síly závažíček symetricky vraceny příslušným počtem pružinek. Pokud třeba jedna praskne, tak v regulátoru vznikne předčasný moment, který pak tahá za ten plyn špatně.
Vzpomínám si matně, že vojenský elektrocentrály to měly přesně takhle. Jednoduše mechanicky řešený, aby to bylo spolehlivý a snadno opravitelný. Tam ale k tomu odstředivému regulátoru, hnanému taky od klikovky, byl docela dobrý přístup. To tady asi není.
Možné to jistě je.
Nicméně, zvětšené zatížení generátorem na klice = pokles otáček = pohyb závažíček příslušným směrem = přes převod pohyb pákou plynu.
Ty vojenský to zcela jistě takto měly, ale určitě nevylučuju "modernější" řešení.
Při nějakém elektrickém ovládání by mi pak nebylo jasné, proč teda vede ten ovládací hřídel někam dovnitř motoru - a ne k servomotorku třeba.
Takhle to myslím.
Nicméně, zvětšené zatížení generátorem na klice = pokles otáček = pohyb závažíček příslušným směrem = přes převod pohyb pákou plynu.
Ty vojenský to zcela jistě takto měly, ale určitě nevylučuju "modernější" řešení.
Při nějakém elektrickém ovládání by mi pak nebylo jasné, proč teda vede ten ovládací hřídel někam dovnitř motoru - a ne k servomotorku třeba.
Takhle to myslím.