Zkoušel jsem podobný blesk a PIR čidlo...
Myslel jsem, že se toho kuna bude bát, ale asi si za pár týdnů zvykla...
Nebo se naučila protáhnout tak, aby ji PIRko nezaznamenalo
Zase byly v autě pod haupnou zablácené stopy, peří...
Tam skoro žádná optika není. Jen prťavá pidispojná čočka z plexiskla a primitívní závěrkový mechanizmus. Ten film v tom musíš přetáčet ručně po každý expozici. Z toho foťáku má význam extrahovat pouze ten blesk z elektronikou. Vypreparuješ z něj zajímavý vysokoproudový tranzistor, nebo můžeš rovnou použít celý měnič - chvílu utáhl kompaktní zářivku té nejnižší výkonové skupiny (odhadem 5W) - monočlánek je ovšem za nedlouho vyčerpán přetížením a ten tranzistor v měniči to taky dlouho nedá. Takže použití buď zase na nějaký blesk, nebo zdroj cca 300V/DC.
Některý ty blesky se zapínaly stisknutím tlačítka a po nabití kondenzátoru "chcíply". Fotoblesk se vždy ovládal ručně. Žádná jeho aktivační automatika tam nebyla.Před dalším použitím blesku jsi musel stisknout tlačítko pro zapnutí, a nebo vychytat dobu nabíjení a tesně před chcípnutím měniče fotit, pokud jsi chtěl udělat víc záběrů po sobě.Prošly mi rukama asi 4 různé kousky - prodávali je ve fotolabech. Někdy dost levně, když jim prošla expirace. Údajně se dalo ke zbytkům dojít i ve fotolabech, kde je vyvolávali. Bohužel mě se to v Brně nikdy nepodařilo.
To co jsem měl já, tak podle mě byla vychytávka pro šetření baterie (jedna tužkovka). Chtěl jsi blesk, stiskl jsi tlačítko a měnič Ti nabil "jedno focení". Doutnavka Ti signalizovala "pohotovost" ještě nějakou chvíli po tom, co se měnič vypnul. Po tu dobu byl blesk k dispozici.
principiálně to byl měnič z proudovou zpětnou vazbou. Tlačítkem jsi připojil k bázi tranzistoru budící odpor. Tranzistor začal kmitat a proud do kondenzátoru jdoucí přes výstupně-zpětnovazební vinutí držel měnič v činnosti i bez stisknutého tlačítka. Jak se kondík nabil, zanikl bázový proud a měnič "chcípnul".