Automatické přepnutí baterie/baterie

Dotazy na technické problémy, vlastní řešení technických problémů

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Kolda
Příspěvky: 154
Registrován: 25 zář 2013, 02:00

#16 Příspěvek od Kolda »

:D fakt sranda... Blond nejsem.
Chci to mít fakt na vše...
Vysoušení karavanu, ohřev ve stanu, napájení osvětlení....prostě všude tam kde není šťáva...

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#17 Příspěvek od Michal22 »

Ještě dotaz- chceš, aby se ti (při poklesu napětí na AKU1 pod 11V) automaticky přepnulo zařízení na AKU2. Ale co se má stát, když poklesne i napětí na AKU2?
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#18 Příspěvek od EKKAR »

Kolda píše:...
Chci to mít fakt na vše...
Vysoušení karavanu, ohřev ve stanu, napájení osvětlení....prostě všude tam kde není šťáva...
Pak zapomeň na akumulátor(y) a kup si elektrocentrálu na benzín - třeba něco z týhle nabídky. Ani do lithiovejch baterek totiž ZATÍM dostupný technologie nedokážou uložit takový množství energie na jednotku hmotnosti/objemu, jako obsahuje kapalný fosilní palivo. Příklad - baterka 12V 55Ah má teoretickou kapacitu energie 660Wh neboli ani ne 2/3kWh. Navíc při rychlým vybíjení vinou tepelnejch a elektrochemickejch ztrát nedokážeš tuhle kapacitu vyčerpat celou - podle odběru můžeš počítat s maximálně asi 85% při vybíjení "desetihodinovým proudem" = proudem označovaným jako "0,1C", pro tu konkrétní baterku teoreticky rovným 5,5A. Jakmile budeš vybíjet větším proudem, účinnost klesne. Taková baterka váží zhruba 15kg. Sice ji můžeš nabít a vybít několiksetkrát, ale furt máš tu mrtvou váhu. A když to chceš přepínat, znamená to mít DVĚ takový baterky - a to už jseš na 30 kilech jen to hvízdne. Baterky s ještě vyšší kapacitou budou pak vážit samozřejmě ještě víc.

Vedle toho postav třeba zrovna tu první centrálu z odkazu Honda EU20i - bohužel podle informace obchodu se už nevyrábí, její náhrada je EU22iT, tak ta váží 25kg, nejvyšší výkon 2,2kW a nádrž má na 3,6litru benálu. Při deklarovaný nejvyšší spotřebě 0,9litru za hodinu to je až na 4 hodiny chodu pod maximální zátěží neboli můžeš položit rovnítko mezi těch 3,6 litru benálu a elektrickej výkon 4 x 2,2kW = 8,8kWh ...

Ergo 5kilový kladivo, ogare - včil fofrem zapni to šedivý, co ti narostlo vevnitř toho kulatýho chlupatýho výrůstku nahoře na krku a ZAČNI GÓMAT NA PLNÝ GULE - co se ti vyplatí víc, jestli bastlit něco k baterkám, když tomu nerozumíš a neumíš to - anebo investovat prachy do něčeho, co bude při tvým využití idiotensichr und bombenfest - a navíc bez práce ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
weed_smoker
Příspěvky: 2675
Registrován: 02 pro 2011, 01:00
Bydliště: Jaroměř

#19 Příspěvek od weed_smoker »

Na to stačí komparátor z BATESTu(ty OZ,ZD a odpory bez LED),doplněnej o výstupní přepínací obvody (tranzistor a vinutí relé se zpětnou diodou nebo optodriver(jeho LED dáš na OZ místo těch původních,jenom s jinejma odporama,tim výstupem budíš FETy nebo IGBT,který můžou viset i na plusu,pokud těm gatedriverům oddělíš napájení nějakym DC/DC,max. 5Wattovym.)
,u těch výstupních obvodů záleží hlavně na proudu,kolik chceš spínat.Nad 50A to už něco stojí).Docela fajnový drivery jsou HCNW3120,a nejsou zas tak brutálně drahý,asi 150 za kus.

Odpovědět

Zpět na „Poradna“