Volks. Golf 1,8 +sústruh z vŕtačky,zlepšováky+iné veci

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
tiktak1953
Příspěvky: 3302
Registrován: 11 říj 2010, 02:00
Bydliště: SK

#106 Příspěvek od tiktak1953 »

Pridam dalsie dobre veci, ktore mozete mnohi vyuzit.
Ako namazat "nevydrate"prachotesne lozisko ,s ktoym sa mozete ako ja casto stretnut.
Takto som namazal niejedno mini lozisko.
Takze ,ked je uz tenka vrstva vazeliny na lozisku poroztahovana ,treba kusok prstom tu tenku vrstvu vazeliny pred nim tlacit a tocenim prstu vtlacat vazelinu do medzery ako valec , ked pred sebov valcuje! Znovu potom pridate dalsiu kopku vazeliny a vsetko opakujete.Dufam ze to takto je jasne!
------------------------
Na zaciatok by bolo mozna dobre pri mini loziskach z PC,pokial sa to naucite dieru prekryt tenkym tvrdym plastom ,neviem ale, ci by vazelina nesla pod plast! Lepsie nieco presne z plastu do diery natlacit,aby vam vazelina neutekala do diery! Ide to pekne aj bez toho,nic mi skor neujde do diery!! Inac ,chce to len presne otacanim prsta "UKAZOVAKA" vtlacat vazelinu do medzery.Radsej dat male mnozstvo na lozisko pri malych loziskach!
Přílohy
DSCN5557.jpg
(130.15 KiB) Staženo 3963 x

Uživatelský avatar
tiktak1953
Příspěvky: 3302
Registrován: 11 říj 2010, 02:00
Bydliště: SK

#107 Příspěvek od tiktak1953 »

Ak nemate nic .tu je stale vela ludi,je tu o motoroch,takze tu by sa to hodilo napisat ,co asi bolo tej mojej Maďarskej striekačky model :3WF-3A. o ktorej som pisal tu na EB v sekcii NEZARADITELNE.
Kedze bola sucha sviecka,vypustil som vcera na spodku karburatora otvorom asi 1dcl benzinu,pockal chvilu a znovu parkrat startoval.Sviecka znovu sucha.Zlozil som dole spodne vycko z karburatora,vykrutil trisku,nebola upchata a zlozil! Motor naskocil.
Dnes som bol striekat vinicu,dvaktat som po naliati postreku bez problemov nastartoval,treti uz nie.
Vypustil som cast benzinu ak nahodov bola spina na triske,pockal a nesla opakovane nastatrovat. Poklepal som asi 7X klucom na sviecku po spodku karburatoru ak je zaseknuta ihla a hned na druhy sup naskocil motor!Z toho co sa mi stalo vcera a dnes mi vychadza ,ze to moze robit najskor zaseknuta ihla plavaka,alebo poslednom rade skrizeny plavak s pakov plavaka.Na upchanu trisku ked tam nebola ziadna spina, by som to velmi nezvaloval! Ked som vcera pri rozobratom spodnom viku karburatotu skusal nadvihnut ihlu plavakovym mechanizmom,tak sa to zasekavalo!!!Je to tam urobene dost fusersky! Preto si myslim, ze tam najskor bude pes zakopany!
Keby ste mali problem zo suchov svieckov,viete uz co treba skusit. Nebola to sranda,ostavalo mi 10 litrov vystriekat ,vcasne hrozno uz kvitlo,a znovu prist na druhy den?!

Obrazok karburatora:č1. ihla, č2. mechanizmus plavaka, č3.plastovy plavak ktory nieje spojeny s mechanizmom (pakov)ako u inych motoroch,preto to moze robit probem.č4.triska
Přílohy
DSCN5582.jpg
(184.33 KiB) Staženo 1575 x

Uživatelský avatar
michalku
Příspěvky: 26
Registrován: 01 led 2004, 01:00
Bydliště: Nitra

#108 Příspěvek od michalku »

Si šikula, viaceré veci sú inšpiratívne a v núdzi je každá rada dobrá. Ale hlavné je, že nad vecami rozmýš¾aš, ako by sa to dalo urobi￾. V tomto smere sme zrejme rovnaká krvná skupina.

Uživatelský avatar
tiktak1953
Příspěvky: 3302
Registrován: 11 říj 2010, 02:00
Bydliště: SK

#109 Příspěvek od tiktak1953 »

michalku ,este keby si napisal ze co pijes.Cakal som neaku kritiku ,nie co si napisal.Vies ,hodinar je ten ktoremu to velmidobre
mysli,pride na chybu podla toho ako sa v hodinach prejavuje,dokaze ju potom opravit,suciastky renovovat,nie co dokaze hodiny rozobrat a zlozit !! Uz som to napisal parkrat , kto nerobil hodinara aspon 10 rokov nevie ,co je to jemna mechanika!
Dolezite ako som pisal pri hodinach je aj tu u motoroch,ked nevidis co je chyba ,opakuje sa toé a nenajdes chybu ani pri zozobrati uvazovat kde to vlastne moze byt,atd!!!! Ja mam takuto robotu rad,lenze ked surne som potreboval vinicu dostriekat tak mi nebolo vsetko jedno,a skusil som v rychlosti tu najposlednejsiu vec co tam mozem urobit bez naradia a to silno klepat po karburatore,nakolko aj nad tym som doma rozmyslal:Chyba je tu v tomto pripade ze plavak nieje spolu s mechanizmom ,teda plavak klesa a ihla mozno ostane hore,privod benzinu nieje.Tiez moze byt ze sa ihla zasekava s plavakovym mechanizmom ,alebo sama sa zasekne a ostane hore.

Uživatelský avatar
tiktak1953
Příspěvky: 3302
Registrován: 11 říj 2010, 02:00
Bydliště: SK

#110 Příspěvek od tiktak1953 »

Tieto dva pripravky na ocistenie starsich zaoxidovanych konektorov autozasuvky a autozastrcky z anteny hociakeho radia sa vam vyplati urobit .Oxidacia konektorov byva tiez casty problem ked nejdu svetla na privese,vlecke traktora,navesu,atd.Musia sa ale vsetky konektory poctivo precistit ,aby sa mohla vylucit tato zavada!Netreba zabudnut ani na jemne stlacenie ci roztiahnutie konektorov pokial si to vyzaduje,da sa to aj okom vidiet ,ze treba kon.upravit.
A.je vonk.priemer tenkostenej trubky 8mm +- 1mm
B. je vonk.priemer ......................... 4mm +-0,5mm
Přílohy
DSCN5528.jpg
(285.49 KiB) Staženo 3105 x

Uživatelský avatar
tiktak1953
Příspěvky: 3302
Registrován: 11 říj 2010, 02:00
Bydliště: SK

#111 Příspěvek od tiktak1953 »

Velmi jednoduchy a rychly sposob ako si mozete pekne ,skoro ako v sustruhu zmensit hlavicku srobu.Treba pomali zbrusovat hlavicku ,lebo hadicka rychlo pri bruseni makne,srob by vyletel z nej.Bacha na to!

Do gumenej ci plastovej trubicky(inej) nastrcite srob aby co najlepsie drzal,hadicka sa velmi neohynala.a o brusku jemne pritlacate a tocite,pripadne po chvilky srob opakovane chladite vodov!Takto som uz upravil mnozstvo tazko dostupnych,narychlo potrebnych hlaviciek srobov.
Přílohy
Snímek 091.jpg
(200.28 KiB) Staženo 1509 x

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#112 Příspěvek od EKKAR »

tiktak1953 píše:Velmi jednoduchy a rychly sposob ako si mozete pekne ,skoro ako v sustruhu zmensit hlavicku srobu.Treba pomali zbrusovat hlavicku ,lebo hadicka rychlo pri bruseni makne,srob by vyletel z nej.Bacha na to!.....
Boha Krista Máriju, Tiktak, ty vemeno rybacie - podobný fotky sem radši nedávej, takhle něco brousit na ROZBRUŠOVACÍM kotouči (přítlak z boku) je opravdu hodně o hubu!!! Ono kutit a kutit - je potřeba se chovat aspoň tak, aby ti improvizovaný pomůcky a vychytávky nerozmašírovaly ruce nebo ciferník!!! Tohle je opravdu jednoduchej způsob, jak se rychle dostat leda tak do špitálu, v horším případě i pod drn!!!

Na podobnou ∏čovinu před rokem doslova dojel kolega z práce, když si do flexo-brusky místo segmentovanýho kotouče s diamantovým bortem upnul jiným (delším) šroubem kotouček z normálního karborunda ("Elektrite") a jal se brousit drážku do keramický obkládačky - kotouček se mu doslova rozletěl na kusy jako šrapnel, přičemž to schytala levačka - na pohotovost ještě dojel sám, ale do Brna na replantační ortopedii už ho vezli vrtulníkem!!! První operace osteoplastika prstovejch, záprstních a zápěstních kostí, nepočítaně stehů a výztužnejch šroubků, následná rehabilitace a další re-operace kvůli obnovení pohyblivosti!!! Už má za sebou několikanásobnou plastiku kůže a šlach, na operace do brněnský univerzitní nemocnice chodí snad co dva měsíce - a je rád, že mu zachránili všecky prsty, i když na nich má zachovanou jen asi 25% pohyblivost!!! A to měl doslova z (_!_) kliku, že se mu nějakej kus nezaseknul do xichtu!!!
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
StandaT
Příspěvky: 232
Registrován: 19 led 2005, 01:00

#113 Příspěvek od StandaT »

No jo, ale on je rozdíl když se ti rozletí kotouč při rychlosti 8 000 otáček za minutu ve flexe nebo odhadem 500 otáček za minutu kolik má ten zpřevodovanej brousek na fotce.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#114 Příspěvek od EKKAR »

Při bočním zatížení je skoro jedno, kolik toček ten kotouček bude mít - ten rozbrušovačkovej má sice výhodu v tom, že obsahuje zalisovanou výztuž, ale i tak je to zhovadilost - každej brus má svoje, na každým se brousí jinak! To je jako bys chtěl po chirurgovi, aby operoval cukrářským nožem na rozkrajování dortů - a obráceně, na cukrářovi, aby prořezával dort chirurgickým skalpelem...!
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
tiktak1953
Příspěvky: 3302
Registrován: 11 říj 2010, 02:00
Bydliště: SK

#115 Příspěvek od tiktak1953 »

EKKAR,neviem ci si take nieco robil co som pisal o zmenseni hlavicky srobu ,skoro denne tak b rusim vrtaky,lebo vobec nemas pravdu.Kotuc sa vobec nemoze rozmlatit.Je tam par otaciek,ked nieco s tym kotucom uz pilis ako ja bezne vela pilim rozne veci ,je touz trochu horsie,ale ani vtedy kotuc neroztrha iba vylupne.Robim s tym skoro denne ,prid sa pozriet co s tym dokazem urobit,nikdy sa mi nic nestalo.Robim stokrat nebezpecnejsie veci a som tu,ziadne zranenie som nemal.Vzdy treba davat pozor a robit to naco mam.Max.moze srob vyhodit ,nezabije to nikoho,staci okuliare ako vzdy pri bruseni!To by sme podla teba doma nic nemohli vyrabat,prerabat a iba kupovat.
---------------------
Ja som dal navod, ako uchytit taky srob aby sa neposkodil zavit a dala sa hlavicka pekne obrusit ,nie navod na brusku s kotucom v ktorej to ja obrusujem.Takto je tu hlavicku obrusovat ako je na obr.upne bezpecne,keby to napisala ucitelka telocviku co ty , tak sa jej necudujem,prepač.Kazdy to bude na inej bruske obrusovat,tak ako ja mozno nikto!Chcel som este nieco prakticke k tej bruske pridat ,ale vidim asi netreba .

Uživatelský avatar
michalku
Příspěvky: 26
Registrován: 01 led 2004, 01:00
Bydliště: Nitra

#116 Příspěvek od michalku »



Uživatelský avatar
jape
Příspěvky: 62
Registrován: 20 úno 2013, 01:00
Bydliště: Uh. Hradiště

#117 Příspěvek od jape »

michalku, s membránovým karburátorem ( u 4taktu ) jsem bojoval na kultivátoru. Už jsem myslel že je slabé magneto, nakonec jsem po 2 hodinách ten karbec rozebral v místě membrány, její 2 části sloužily v kanálcích jako ventilky. No a ty byly po zimě přilepené takže to netáhlo benzín. Tady by to mohl být podobný problém, případně ta membrána občas praskne...

Uživatelský avatar
tiktak1953
Příspěvky: 3302
Registrován: 11 říj 2010, 02:00
Bydliště: SK

#118 Příspěvek od tiktak1953 »

michalku ,mozes sa niekedy zastavit.Ja hrozno predavam,lebo vino nerobim .Niekedy som urobil frankovku ale z troch druhov hrozna ,ta bola vynikajuca.Zeny ju zboznovali aj ja,mala taku spravnu horkastu chut po vypiti.Griotku rad za cas obliznem,Zase si cenim, co si napisal,lebo je to PRESNE tak.Ja robim uplne skoro vsetko,takze co sa da si vyrobim,renovujem,az posledne co urobim si kupim.Kazdy jeden pripravok,ci vec co som dal sem na forum po roznych mojich prispevkoch je velka pomoc,setri cas,setri many,atd.Nemam chut uz nieco davat po tom co napisal EKKAR ,lebo to nebola pravda.Keby ano ,tak sa to tak nepise.Ja som raz dostal Homelitku mot.pilu a tiez sa nedalo pridatm plyn,tam bola membrana popraskana ,novy karburator som v Nitre zohnal co pasoval presne do nej ,ale stal asi 3000 korun,tak som membranu vyrobil.Ticku membrany som vysustruzil a pogumovanu latku vystrihol z neakeho cerpadla nakladaku.Pozri sa,mozes mat prasknute to tvrde ,ci gumene tesnenie,membranu.Mechanizmus skontroluj tiez!Alebo to mas pokryvene a nesedi to spolu.Maj sa.
Kto chce,pouziva viacej auto bateriek,casto cisti na nich kontakty,nech mi napise na SZ ,lebo mam pripraveny nakres pripravku na ich cisteni co som chcel sem pridat .Mam toho vela,nepotrebujem sa tu zosmiesnovat.

Uživatelský avatar
jiriS
Příspěvky: 609
Registrován: 14 led 2014, 01:00
Bydliště: Ašsko
Kontaktovat uživatele:

#119 Příspěvek od jiriS »

michalku:
stejný problém na motorové pile, byl to palivový filtr (bílý váleček v nádržce s benzínem).

Uživatelský avatar
tiktak1953
Příspěvky: 3302
Registrován: 11 říj 2010, 02:00
Bydliště: SK

#120 Příspěvek od tiktak1953 »

Keby upchany benzinovy filter,tak by vyhral.Moze to robit takisto aj spinavy vzduchovy filter.Co je to za pila,lebo karburator u znackovych pil vydrzi velmi vela!Nema aj fibrove tesnenie ,ak ano,nie je prasknute,ohnute.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“