Napsal: 27 úno 2018, 17:12
Kino do 300 diváků se běžně ještě koncem sedmdesátých let ozvučovalo zesíkem 2x15 W a nepamatuji, že by někdy zabrousil k limitaci. Jistě, o omezení špiček se postaral už použitý zdroj signálu, převážně se jelo na optický, takže střední výkon během celého filmu nepřesáhl nějakých 2x7 W, účinnost beden AKR153 byla také někde úplně jinde, než účinnost beden prodávaných "na doma". Přito zvuk to mělo úžasný.
Jo, Vláďo, máš pravdu - když budeme hledat příčinu, proč se výkony zesilovačů pro stejnou místnost za čtyřicet let musely zvýšit nejméně 100x, jestli DJ chtěl spolehlivě přeřvat publikum, nebo poublikuch si i přes jeho snahu chtělo mezi sebou popovídat, vyjde to, jako slepice kontra vejce.
Zkrátka bych se nad výkonem rádia Tábor II nijak dlouze nepozastavoval, spíše si myslím, že primárním důvodem byla snaha nedovolit zákazníkovi honit lampy až k jejich mezním parametrům, a tím zvýšit spolehlivost, resp. střední dobu mezi poruchami. A ta se, jak vidíme, povedla velmi, velmi dlouhá...
Jo, Vláďo, máš pravdu - když budeme hledat příčinu, proč se výkony zesilovačů pro stejnou místnost za čtyřicet let musely zvýšit nejméně 100x, jestli DJ chtěl spolehlivě přeřvat publikum, nebo poublikuch si i přes jeho snahu chtělo mezi sebou popovídat, vyjde to, jako slepice kontra vejce.
Zkrátka bych se nad výkonem rádia Tábor II nijak dlouze nepozastavoval, spíše si myslím, že primárním důvodem byla snaha nedovolit zákazníkovi honit lampy až k jejich mezním parametrům, a tím zvýšit spolehlivost, resp. střední dobu mezi poruchami. A ta se, jak vidíme, povedla velmi, velmi dlouhá...