Stránka 8 z 8

Napsal: 27 úno 2018, 17:12
od Hill
Kino do 300 diváků se běžně ještě koncem sedmdesátých let ozvučovalo zesíkem 2x15 W a nepamatuji, že by někdy zabrousil k limitaci. Jistě, o omezení špiček se postaral už použitý zdroj signálu, převážně se jelo na optický, takže střední výkon během celého filmu nepřesáhl nějakých 2x7 W, účinnost beden AKR153 byla také někde úplně jinde, než účinnost beden prodávaných "na doma". Přito zvuk to mělo úžasný.
Jo, Vláďo, máš pravdu - když budeme hledat příčinu, proč se výkony zesilovačů pro stejnou místnost za čtyřicet let musely zvýšit nejméně 100x, jestli DJ chtěl spolehlivě přeřvat publikum, nebo poublikuch si i přes jeho snahu chtělo mezi sebou popovídat, vyjde to, jako slepice kontra vejce.
Zkrátka bych se nad výkonem rádia Tábor II nijak dlouze nepozastavoval, spíše si myslím, že primárním důvodem byla snaha nedovolit zákazníkovi honit lampy až k jejich mezním parametrům, a tím zvýšit spolehlivost, resp. střední dobu mezi poruchami. A ta se, jak vidíme, povedla velmi, velmi dlouhá...

Napsal: 01 bře 2018, 19:07
od houmr
Tyhle almary s linkovým zesilovačem ještě měly další pole působnosti - malé podniky, kde zaměstnancům hrály k dobrým pracovním výkonům a občas se z nich s větší modulací (aby bylo lépe slyšet) např. zahlásilo, že soudružka Málková se má okamžitě dostavit k soudruhovi vedoucímu.
Já sám mám ve sbírce jednu ZZ, která vychází z Harmonie a má linkový 100V zesilovač s 2x4654 původem z nějakého oblastního ředitelství Jednoty nebo něčeho takového.

Napsal: 02 bře 2018, 12:18
od konosuke
ty závodní tlampáče měly spíš 100V rozvod, plastové bedýnky ARS s kruhovým reprákem ARO a trafkem s odbočkama, to pak zahráli zeměstnanci
na životní jubileum 50 a výše nebo k odchodu do důchodu a tak podobně
dneska se už nepraktikuje, rotace kádrů je všadě nebývalá a hlasatelka nestíhá

Napsal: 02 bře 2018, 16:55
od houmr
Aha, teď koukám že Tábor nemá oproti mé ZZ III 100V výstup.