Stránka 8 z 10

Napsal: 15 úno 2020, 01:13
od Celeron
Crifodo píše: v Karose a přede mnou si sklopila opěradlo nějaká dejme tomu třicítka, nevzpomínám si, že by mi to vadilo...
Hmm, jestli to nebylo tím, že český dálkový Karosy LC735 (44 míst) měly proti stejně dlouhejm jedenáctimetrovejm jednopodlažním Neoplánům a Medvědům o 4 lidí menší kapacitu, tedy míň sedaček a větší mezery mezi nima.
V letadlech v turistický jsou ještě menší mezery, počítá se, že těch pár hodin po Evropě nějak přežiješ.
Ty mezery jsem si osobně otestoval tam Karosou a zpět Neoplánem na konci 90-tých let při cestě do Piombina, pak trajekt na Elbu. Po těch cca 1350 km a 17 hodinách jsem z toho Neoplánu nebyl schopnej vylýzt, málem mě odumřely nohy. Karosou tam byla pohoda jen to víc drncalo a rámusilo.

Napsal: 15 úno 2020, 07:53
od EKKAR
A to jsem ještě zapomněl napsat, že třeba ještě před 10 lety to v letadlech rozhodně tak kritický s místem nebylo - pro ilustraci stačí když popíšu následující fakt:
- když jsme letěli "za sluníčkem" v roce 2009, sedělo nás v B-737-400 celkem 168 pasažérů. Při uspořádání 3+3 (dvě trojice sedaček s uličkou uprostřed) to dělá celkem 28 "řad" sedadel.
- o pár roků pozdějc při letu stejným érem už nás v tom samým trupu sedělo 186, což jasně ilustruje počet řad 31. Stejně jako v prvním případě šlo o "čtyřstovku" boeinga s typovým označením 737. V obou popisovanejch případech stejnej provozovatel (Travel Service = Smartwings). Samozřejmě očesaný pohodlí pro sezení, menší prostor pro palubní zavazadlo ve skříňkách nad sedačkama (na stejnou dýlku trupu se holt musí nacpat víc pasažérů i se svou bagáží), zmizelo "vyhejbací" volný místo v uličce uprostřed letadla, kde jsou nouzový východy nad křídlo a kde se dalo vyhnout i letušce s cateringovým vozejkem. A to nemluvím o omezeným prostoru pro právě tenhle cateringovej "cirkus", takže samozřejmě žádný třetinkový pivo v ceně letu nebo kafe/čaj za letu na požádání - hezky všecko zacvakat za "letištní taxy" ... To samozřejmě okamžitě vede k poklesu konzumace za letu a tím i k zmenšení požadovaný kapacity hajzlíků včetně na palubě vezený vody a tím taky odpadů - i s takovýma věcma se v letecký dopravě počítá ... Někam se prostě těch dalších 18 lidí nacpat muselo ...
A to nemluvím o verzích B-737-800, -800ER, -800 Max a -900ER, do kterejch už takovýhle "stěhováci" dokázali nacpat přes 200 člověkocihel, jen aby během jednoho letu urvali co nejvíc ...

Napsal: 15 úno 2020, 09:22
od Crifodo
EKKAR píše: třeba ještě před 10 lety to v letadlech rozhodně tak kritický s místem nebylo
Tím spíš pak nejde přenášet "vinu" za použití nějaké nabízené služby, v tomhle případě cestování na sedačce, na platícího klienta. Aby sondoval, jestli za ním sedí tlustej, tenkej, dlouhej, krátkej, nasranej, tolerantní. A nebo ano, koupili jste si pseudoletenku do pseudo dopravního prostředku a teď nastává efekt přemnožených myší u krmítka. Požerte se. To by taky mohli rozhodit dvacet svačin mezi sto lidí k volné soutěži.
Podobný efekt jako prodej pseudo luxusní bytové elektroniky, ovšem vyrobené v číně a dostupné úplně každému, včetně přizpůsobivému na podpoře. Každý má všechno, ale v takové jakosti, že vlastně nemá nic.

Napsal: 15 úno 2020, 09:41
od p32
Čemu se divíte? Je to norma daná a schválená časem a lidmi, co ji berou v úvahu. Když je někdo na hlavu a chce si ve třídě 2 dělat pohodlí jako ve třídě 1, tak se musí zasáhnout rychle a tvrdě! Na diskuse zde není prostor, ten je totiž daný v té třídě 1. Neplést si pojmy s dojmy.

Napsal: 15 úno 2020, 09:57
od dred
U Rajnera majú akciu... doložili prístavky :lol: :lol: :lol:

Napsal: 15 úno 2020, 13:51
od ZdenekHQ
Ideální líheň pro koronavirus.

Napsal: 15 úno 2020, 16:33
od sinclair
Z toho se ještě zeserem všichni, čína nečína. Plán globalizace frčí na 110% a kdejaké bezcenné chujoviny pro Evropany a Amíky, ochotné za ně vrchovatě utrácet, se vyrábí tam.
Jestli se potvrdí, že ten virus má schopnost na nějakém, dostatečně přívětivém povrchu, přežít třeba 2-3 týdny, pak se má Evropa na co těšit. Dopředu nám to o tom přežívání toho viru dozajista nikdo neřekne, to by mohli tu výrobu chujovin položit rovnou.
Při tom množství i objemu výroby, exportované sem z číny a hlavně bez meziskladování v Evropě...no nevím.
Navíc chce vláda nějakým způsobem zpoplatnit velké množství miniaturních zásilek zboží odtamtud, údajně podle ČRo do deklarované ceny 22 USD.
Jak to chtějí zařídit bez otevření, nebo lezení do platebních dat, to sice nevím, ale už se o tom podle rozhlasu ve vládě usilovně přemýšlí.
A když začne vláda ČR a Agrofert o něčem fakt přemýšlet, tak to pro nás vůbec nevypadá dobře.

Napsal: 15 úno 2020, 16:53
od Olchor
Ale to není výmysl vlády ČR a vůbec ne Agrofertu, alébrž EU. Po roce 2021 podléhají DPH všechny zásilky z mimoeu států, bez rozdílu ceny. To ale znamená nejen DPH, ale i celní řízení, takže u položek za pár korun se to vůbec nevyplatí. Velké čínské firmy už budují sklady v EU.

Napsal: 15 úno 2020, 16:59
od FHonza
sinclair píše:Navíc chce vláda nějakým způsobem zpoplatnit velké množství miniaturních zásilek zboží odtamtud, údajně podle ČRo do deklarované ceny 22 USD.
Ne že bych se chtěl zastávat Bureše, ale bude to od ledna 2021 zavedeno v celé EU. Doteď byly osvobozeny od DPH všechny zásilky do 22€. Problém není nárůst ceny o DPH, ale poplatek za celní odbavení :cryink:

Napsal: 15 úno 2020, 18:31
od p32
Tak toho bych se vůbec nebál. Už to platí vlastně teď. Co je nad 22 euro, tak beru z EU. Je to trošku dražší, ale nemusím řešit další problémy. No a až se to promítne do reality celé, tak už stejně bude všechno posílané z EU.

Napsal: 16 úno 2020, 11:37
od FHonza
No neplatí, zásilky do 22€ jsou osvobozeny od DPH. Clo se platí až od 150€. Takže většina zásilek vůbec nejde přes celní kontrolu (jenom dostanou razítko "bez cla"). Jak jsem psal, problém není platit DPH, ale celní řízení. Buď to svěřit poště (nevím za kolik je to teď, loni to bylo 200,-) a nebo vystát nejméně čtyři fronty na slavné poště 120.

Napsal: 16 úno 2020, 13:37
od p32
Aha, blbě jsem to napsal. Myslel jsem tu hranici pro DPH. :wink:

Napsal: 10 pro 2022, 18:49
od Hydrawerk
Někdo nám naprojektoval, že se chodník vydláždí trapnými maličkými kostkami, které blbě drží na svým místě. Už jsem tajně jednu vracel na místo a zasypal pískem, aby se neuvolnila...
Na fotce je obrubník tvořený normálními kostkami a chodník vydlážděný maličkými.

Napsal: 10 pro 2022, 19:15
od ZdenekHQ
To mně přípomíná místní hlavní asfaltku skrz obec z dob socialismu, co místky skoro tekla a místy tam byly díry. Soudruzi tam navezli volně hrubej štěrk, že prý se to "zajezdí".

Nestalo se. Byla z toho v létě docela solidní ostuda.

Napsal: 13 pro 2022, 20:27
od tomasjedno