Stránka 8 z 10

Napsal: 19 pro 2019, 13:45
od FHonza
Celeron píše:No to je bordel, když Tesla Karlín je v Hostivaři naproti Kablu. :lol: Kde byla původně? Rustonka vím, skoro u Libeňáku, kousek vedle na Voctářovce seděl v Elstroji Eda Smutný.
Tesla Karlín, závod Moskva. Na Sokolovské, kousek od GME. Dnes tam stojí jiná budova.

Tady

Napsal: 19 pro 2019, 14:26
od sinclair
Musely to být obrovské fabriky, nacpané lidma.
Když uvážíme, kolik let byla ČSSR zcela soběstačná ve výrobě tlf. ústředen a příslušenství. Ještě i "kopyta" T57 a T58 byla přeci z Karlína, měla štítek.
Až potom, v rámci industrializace Slovenska, přesunuli výrobu aparátů, pob. ústředen a různých RMTS souprav do Stropkova.
Musely na tom všem makat desetitisíce lidí a infrastruktura okolo tomu musela nějak odpovídat.
Vím ze Zlína, jak to vypadalo, když se o půl třetí a dvě minuty, vyhrnuly desetitisíce lidí ze Svitu a ze ZPS.
Škoda, že tehdy to nebylo zachytitelný z výšky. Těch 88m, co má 21b., je málo, třebaže stojí poblíž hl. brány. I tak to bylo impozantní, to lidský hemžení.

Napsal: 19 pro 2019, 21:54
od Hubert_79
FHonza píše: Plánoval se tzv. roštový systém, ne okruhy.
Mno, nechci se hádat, ale tato publikace (z roku 1977) tvrdí něco jiného...

Napsal: 20 pro 2019, 13:03
od FHonza
Magistrála je taky starší, první úsek byl otevřen v roce 1973. Na tom plánku je ještě vidět i ten roštový systém v centru, se kterým se stále počítalo. Na druhou stranu se nedokončila nikdy ani magistrála. Chybí propojení mezi mostem Barikádníků a Hlávkovým mostem. Pak přišel právě ZáKoS, schválený tuším v roce 1975. Ten už počítal s okruhy, dokonce i ze záchytnými parkovišti. Začal se stavět tzv. střední okruh, stihl se akorát Barrandovský most (jako stavba SSM). Z radiál zůstal kus Radlické, Strakonická (před ZáKoSem pak ještě postavená Chodovská radiála, ulice 5. května). Po revoluci se ze ZáKoSu stal HUS, některé radiály byly zrušeny (Žižkovská a Veleslavínská), některé části se předělaly na systém okruhů a šly pod zem (Mrázovka, Blanka)

Stejně to nic nemění na tom, že SJ magistrála je pro město velké zlo.

Napsal: 20 pro 2019, 17:20
od Hubert_79
Ty okruhy měly být dva, vnitřní a vnější. Z vnitřního se postavila Jižní spojka, Barrandovský most (tehdy Most A. Zápotockého, měl tam dokonce mít sochu) a patří do toho Strahovský tunel. Ty tunely Blanka už byly plánovány tehdy; ovšem v trase železnice Dejvice - Bubny. Ta měla zaniknout a na to konto se chystalo zdvojkolejnění tratě Smíchov - Zličín. Pozornému oku neunikne, že most přes Bucharovu ulici (z Motola na Butovice) má betonové patky připravené pro osazení dvou mostovek, je tam však jen jedna.
Jasné - magistrála je nesmysl; ale kdyby byly ty okruhy oba, tak po ni jezdí třetina aut.

Napsal: 21 pro 2019, 14:17
od Hydrawerk
ZdenekHQ píše:Máš štěstí, že máš pravdu.

Brňáky mám rád, Brno ne. Nevím, jak to dělají, z dronu vypadá hezky, ale jak tam člověk vleze, je to děs.
Brno nabízí mnoho pěkných zákoutí.
http://druhebrno.smerem.cz/tema/Uxova%2 ... v%C3%A1rna
Ta slévárna je normálně v provozu dodnes.
https://www.youtube.com/watch?v=9ST9HXr5ucc

Napsal: 21 pro 2019, 16:39
od xsc
Hubert_79 píše:Ty okruhy měly být dva, vnitřní a vnější.
Původně tři. Ten tvůj vnitřní je střední. Vnitřní nebyl úplný, jeho západní část splývala se středním, jeho východní částí měla být magistrála.
Zajímavé je, že při tehdejších intenzitách dopravy se střední okruh plánoval i stavěl jako 2x3 pruhy - viz Jižní spojka a Barrandovský most. Strahovský tunel díky technologickým omezením při ražbě byl plánován jako 3 dvoupruhové tunely, stojí 2. Dnešní dostavba je jen 2x2 (Blanka i nově plánované úseky).
Hubert_79 píše:Jasné - magistrála je nesmysl; ale kdyby byly ty okruhy oba, tak po ni jezdí třetina aut.
Ani ne. Proběhlo několik měření a tranzit přes magistrálu tvoří 10-20%. Jde o to, že magistrála dnes obsluhuje Prahu 1 a 2. A zvlášť Praha 1 je mezi magistrálou a nábřežím skoro neprůjezdná.

Napsal: 21 pro 2019, 17:17
od ZdenekHQ
Hydrawerk píše:Ta slévárna je normálně v provozu dodnes.
https://www.youtube.com/watch?v=9ST9HXr5ucc
To si dělají prdel.

Ve slévárně je plně certifikovaná písková a metalografická laboratoř s mikroskopem a spektrální analýzou kovu.

Navíc mají ISO.

Tak teď jsem klidný, potřebuju "překolaudovat" původně nebytový prostor nad garáží na soukromou dílnu, abych měl klid, a měl jsem strach, že s tím bude hromada problémů. Vypadá to, že nebude. 8-) :lol:

Napsal: 21 pro 2019, 18:13
od sinclair
Pokud zakamufluješ tu přivedenou vodu a odpad, tak nebudou :D
V opačným případě čekej hrozný oser. Tady u nás v díře se tohle řeší "jako dycky"..

Napsal: 21 pro 2019, 18:40
od ZdenekHQ
Tam žádná voda ani odpad není. To je přilepený původně k baráku z roku 1950 a postavený nad garáží. Zkouladovaný to je, ale já nemůžu najít původní doklady, abych se mohl hádat.

Oser to bude.

Napsal: 21 pro 2019, 21:38
od Hydrawerk
ZdenekHQ píše:
Hydrawerk píše:Ta slévárna je normálně v provozu dodnes.
https://www.youtube.com/watch?v=9ST9HXr5ucc
To si dělají prdel.

Ve slévárně je plně certifikovaná písková a metalografická laboratoř s mikroskopem a spektrální analýzou kovu.

Navíc mají ISO.
Nevím, nemám srovnání s jinou slévárnou.
Jinak tam jsou různé budovy, některé jsou zachovalejší.
https://www.google.com/maps/@49.184197, ... 312!8i6656
Nějaká laboratoř se tam vejde.

Napsal: 21 pro 2019, 22:21
od xsc
ZdenekHQ píše:Zkouladovaný to je, ale já nemůžu najít původní doklady, abych se mohl hádat.
Ty se obvykle dají vytáhnout na městě z archivu.

Napsal: 21 pro 2019, 22:25
od ZdenekHQ
@Hydrawerk: Soused, co zrovna už spí vedle mě (on je takovej usínač, dělá to normálně hned, jak mu dám něco k jídlu, protože ženský mu neuvaří), dělal v Blanestě a teď šel s prací o dům vedle, protože tam nenechal jedinou babu na pokoji, ale na tonhle zíral. To by snad mohl vědět.

Já se na to zeptám, pro mě je to fakt překvapení.

Napsal: 19 dub 2020, 00:45
od Hydrawerk
Budoucí GM je v dubnu 2020 zase pod lešením... Omluvte prosím sníženou kvalitu fotek.

Napsal: 19 dub 2020, 16:39
od Celeron
ZdenekHQ píše: potřebuju "překolaudovat" původně nebytový prostor nad garáží na soukromou dílnu, abych měl klid, a měl jsem strach, že s tím bude hromada problémů. :lol:
Já jsem stejnej prostor nad garáží se stavebním povolením na úložný prostory rodinnýho domu musel překolaudovat jako hobby dílnu. Taky žádnej problém. Když jsem to v roce 1996 stavěl, tak platilo, že nad samostatnou garáží rodinnýho domku nelze přistavět prostor k podnikání. Tak prostě provozovna není.