Silnice je silnice

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#106 Příspěvek od Hill »

Už jsem to tu asi na různých místech psal, naposledy tuším o tom povoleném rozptylu termínů STK v jiných zemích EU, o kterém se kdosi "moudrý" vyjádřil, že "u nás by to provozovatelé stejně nechávali na poslední den...". Ta bohorovná znalost mentality národa mě uvádí v úžas: kde ten úředník vzal tu jistotu?
Nebyl to nakonec nějaký pravnuk toho slavného psychoanalytika z Příbora?
Každý rok ale v zahraničí sleduji, jak přibývá obchvatů obcí, zdvojených stoupacích pruhů na silnicích I. třídy (tedy Bundesstressen) nebo jak se zvyšuje povolená rychlost průjezdu až na 80 km/h v obcích, kde by padesátka jen zdržovala provoz, aniž by to nějak zvýšilo bezpečnost. Nemám to přesně změřené, ale na jedné "mé" trase dlouhé 980 km přibylo takto zrychlených úseků celkem asi 120 až 140 km
A pak přijedu do ČR a hned pár kilometrů za hranicemi projíždím tři vesnice pod padesát, protože tam číhá radar se semaforem a kamerou. Přece projetí na červenou je dražší, než překročení rychlosti o 10 km/h...
Letos od září se objevilo omezení na sedmdesátku na všech křižovatkách, kterými téměř denně jezdím do práce, i když jsou mimo obce. Důsledkem je, že kolony houstnou, a, jak se z těch obcí blbě vyjíždělo, dnes se "díra" pro najetí na hlavní hledá třikrát tak dlouho. Která bedna tohle vymyslela? Šedesátku před křižovatkami mají na okreskách Slovinci, ale to jsou silnice, na nichž se stejně obvykle nedá rozjet na víc, než osmdesátku.
Příklad: v Chorvatsku na "staré" D1 (Karlovac - Plitvice - Gračac - Knin atd) v úseku Rudanovac - Zrmanja, dlouhém 101 km, jsem jel v koloně s průměrem 79 km/h. V Rakousku na B66 v úseku Riegersburg - Halbenrain (44 km) je podíl délky průjezdů vesnicemi čtyřikrát vyšší, přesto se tam předpisově dá udělat průměr 69 km/h. A přijedu na Moravu a po odečtení stání na semaforech se dostanu od Hatí do Jihlavy (88 km) na průměr 59 km/h, z Jihlavy do Jičína pak na 66 km/h, a jediné dvě povolené vyšší rychlosti v obcích, než padesátka, jsou sedmdesátka přes most v Kolíně a skrz Nouzov na silnici 32. Dohromady sotva půldruhého kilometru na 220 km. Dost nelichotivé konstatování...
Vlastně to je obžaloba našeho Ministerstva dopravy a dalších úřadů s příslušnou pravomocí, jak si zjednodušují rozhodování: prostě to tu zpomalíme, a bude bezpečněji. Zajímavé je, že jinde na to už dávno přišli, že bezpečnost na silnicích s rychlostí bezprostředně nesouvisí. Stejně tak nevýznamný vliv na bezpečnost mají povinná výbava vozidel, která, jak už bylo řečeno, je už více, než polovině řidičů, k ničemu.
Ale to je do nekonečně: my si tu o tom pokecáme, vykecáme se z našich bolístek, ale je to zase k ničemu. Kdo ze zodpovědných to tu čte?
Vlastně přesněji: kdo ze zodpovědných čte připomínky expertů a veřejností, pro kterou mají dopravky i MD kontaktní formuláře na svých stránkách? Nikdo. Jinak by alespoň odpovídali. A že znám pár těch, kdo i na veřejných schůzích připomínkují dopravní generely města a nechybí u jednání o vedení obchvatů. Jenomže někteří z nich se už ani zahájení stavby nedožili...
Těm, kdo si nevybírají odpovědi na soukromé zprávy, už příště neodpovím. Tak.

Uživatelský avatar
Yarda1
Příspěvky: 2372
Registrován: 11 úno 2009, 01:00

#107 Příspěvek od Yarda1 »

K tomu zpomalování:
Třeba tady
https://goo.gl/maps/pLb2hsijTpq
byla odjakživa značka "Vlečkový přejezd" a když tam ajznboňák nemával práporkem, tak se tam mohlo jet předpisových 50. Ta značka byla zrušená, je tam normální železniční přejezd a předpisově se tam musí jet (co kdyby v tom autě vzadu nalevo seděli ti co pomáhají a chrání a neměli ten den splněný plán výběru pokut) třicítkou i když vidím, že nic na kolejích nevidím a brána do fabriky je zavřená.
Svět je divadlo, které se jen proto tak špatně hraje, abych já se měl čemu smát. Ladislav Stroupežnický

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#108 Příspěvek od Hubert_79 »

Zmínil jsi Jardo "experty". Jeden z těch "expertů" nedávno na idnes vyzvracel, že na silnici I. třídy by se mělo jezdit maximálně 70 km/h, ve městech 30 km/h a podobně. Nebezpečí, matky s kočárky, cyklisté, bla bla bla.
Tohle jsou teď ti "experti", kteří trousí takováto moudra. Jako "expert" byl titulován i jakýsi Huml a jeho kvalifikace k dopravnímu expertovi spočívala v tom, že za komunistů dělal esenbáka a vyšetřoval nehody.
Slyšíš to všude kolem - zklidnění dopravy, dostat auta pryč a hlavně pomalu=bezpečně. To je dnes taková dopravněbezpečnostní mantra.
Všichni se diví, že jsou města ucpaná, jenže když sebereš na příjezdové komunikaci (např. I/6 od Varů) pruh, u velké křižovatky uděláš první úzké hrdlo (opět sebraný pruh), za chvilku další... Co se pak stane. Kdo to nezná, trčí v koloně, kdo to zná, objíždí kde to jde. Tam se to lidem (pochopitelně) nelíbí a zase "moc aut"... Kdyby tam nechali kapacitu, kterou ta silnice má, tak se nebude problém přelévat jinam.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#109 Příspěvek od tomasjedno »

Jedná se přeci o vědomou snahu maximálně individuální dopravu znepříjemnit, a tím dosáhnout vyššího využívání dopravy hromadné.
Téhož efektu by se dosáhlo zpříjemněním hromadné dopravy, ale vyšlo by to dráž.

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“