Stránka 8 z 11

Napsal: 11 srp 2020, 09:56
od robo
Takže když uvidím nestandartní chování ovčana motajícího se kolem auta v nočních hodínách a nahlásím to cajtům tak jsem nějaký balkonový udavač?
Bylo kolem 13 hodiny. Nasedl jsem do auta že někam pojedu. Než jsem nastartoval tak jsem si hrál s kamerou. Ve zpětným zrcátku vidím dva mladíky co stojí kousek od vedle stojícího asi nepojízdného auta. Předek má pošramocený a prázdné kolo. SPZ na autě byla. Ten jeden mlaďas vytáhl z kabele paličku na maso, došel k oknu řidiče a prásk, prásk...až to sklo rozbil. Zkusil otevřít dveře, to se povedlo tak je zavřel a v klidu odešli. Vše se odehrálo na sídlišti. Seděl jsem v tom autě jak opařený a přemýšlel co dělat. Chtěl jsem po nich skočit co si to dovolují ale zase mě napadlo že příště to může být moje sklo. Tak jsem zavolal benga. To jsem taky PSVB?

Napsal: 11 srp 2020, 10:11
od p32
No, jsi teda dost divnej. Jak to, že tam nemáš i zadní kameru? Mohl bys jim předat snímek budoucích pachatelů a usnadnit práci. :lol:

Napsal: 11 srp 2020, 15:45
od hafca
Když už budu s výměnou oleje do servisu, mám ještě jeden dotaz. Někde olej vypouštějí, jinde ho odsávají. Co jsem slyšel, odsávání údajně není tak dobré jako vypuštění. Prý zbyde ve vaně dost oleje.
Co je na tom pravdy?

Napsal: 11 srp 2020, 15:55
od witt
V principu je to srovnatelné, jen velmi záleží na svědomitnosti odsávajícího...

Napsal: 11 srp 2020, 16:07
od vladodyno
Môj nazor: Odsávanie oleja je horšie ako vypustenie oleja zátkou. Je to len finta na ušetrené času a vylúčenie chyby obsluhy nedotiahnutím zátky. Pripadne rovno strhutie závitu. Odstránia sa odsatím oleja prípadné častice zachytené magnetom na zatke? Podľa mňa nie.

Napsal: 11 srp 2020, 17:29
od p32
witt píše:V principu je to srovnatelné, jen velmi záleží na svědomitnosti odsávajícího...
Co je na tom srovnatelné? Povolí se filtr, vypustí se olej, za čtvrť hodinky po kafíčku se dá nový filtr, naleje se nový olej a půl hodiny dřiny je hotovo. Odsávání je dobré jen pro servis, protože to má pohodlnější a teče to přímo do nádoby a nestříká případně kolem. Logicky největší bordel se šponama je vespod a odejde pryč jen při klasickém vypouštění.

Napsal: 11 srp 2020, 17:53
od witt
Nesprávně jsem použil slovo "princip", myšleno bylo ve výsledném principu, tedy ještě lépe ve výsledku :-)
Ten bordel se dá "vyluxovat", stejně by jsi odsávačku měl narvat do nejnižšího místa. Že tam v praxi nechají 1/2 litru je jiná věc...
vladodyno píše: Odstránia sa odsatím oleja prípadné častice zachytené magnetom na zatke? Podľa mňa nie.
to asi ne, ale už dlouho jsem ten magnet na žádném svém autě neviděl :(

Napsal: 11 srp 2020, 18:52
od EKKAR
witt píše:...
Ten bordel se dá "vyluxovat", stejně by jsi odsávačku měl narvat do nejnižšího místa.....(
A nechceš nám říct kudy tu odsávací rourku dolů do vany dostaneš, abys tma mohl "luxovat" ??? Dyť to tam cpou jak katetr stehenní žílou do srdce, ten kanálek jde kolem vačky skrz hlavu, blok válců až kolem klikovky dolů do vany a jestli tam má 5-6mm "tlustá" odsávací rourka na každou stranu milimetr vůle, tak ať jsem papež. Namísto toho vypouštěcí špunt má obvykle aspoň půldruhýho cenťáku v průměru a navíc je opravdu v nejnižším místě vany, do kterýho se odsávací rourka nemá šanci vůbec dostat. Z aut se "suchou skříní" se navíc nedá odsát nic, tam se musí vypouštět jak vana coby sběrná nádoba, tak olejová nádrž a někdy je potřeba ještě extra vypustit chladič, aby z motoru jo vyteklo všecko. Ale hlavně že všecky servisy hlásají, jak je to rychlý a šetrný a já nevím co ještě "výhodnýho" - ale pro auto a jeho majitele na tom není výhodný nic. Zbytky co se neodsajou, ale který by při normálním vypuštění vytekly pryč, akorát kontaminujou celou novou náplň. Solidní servisák vám odsátí nikdy nebude vnucovat a opravdu dobrej servisák vám ho ani nenabídne.

Napsal: 11 srp 2020, 21:10
od robo
Ze dvakrát se měnil olej odsátím, nešel povolit šroub, strhaná hlava. Když se měnil olej potřetí tak jsem trval na povolení šroubu a výměnu za nový kus který jsem vozil v autě. Prý to je jedno zda olej půjde ven vrchem hadičkou čí výpustí. Nevěřím tomu a nakonec na mé naléhání šroub vyměnil. Možná by do výpustného otvoru dala vsunout kamera. Jeden by strkal hadici shora a na kameře kouknout jestli by ta hadice byla vidět, kam se dostane.

Napsal: 11 srp 2020, 21:24
od witt
Předesílám, že nejsem zastáncem odsávání a jako staromilec vypouštím zásadně spodním šroubem (pokud tedy je).

Nicméně si myslím, ža auta jsou na odsávání postupně otimalizovanána. Třeba u mě nelze spodek skříně na olejový filtr vypustit, musí se odsát horem.
A rovněž vypouštěcí šroub na převodovce jsem na autě neměl ani napamatuju, jen nalejvací/odsávací.

Napsal: 11 srp 2020, 22:00
od Hubert_79
EKKAR píše:A nechceš nám říct kudy tu odsávací rourku dolů do vany dostaneš ... ten kanálek jde kolem vačky skrz hlavu, blok válců až kolem klikovky dolů do vany...
No ty vole! Kolem vačky, pak kolem válců, kolem klikovky :lol:
Tohle řekni někomu kolem aut, zlepšíš mu den, poněvadž takovou kravinu asi dlouho neslyšel a neuslyší.
:P

Napsal: 11 srp 2020, 22:22
od Sadra17
no však jde :lol: :lol: jen zvenku :lol: :lol: :lol: :lol:

na druhou stranu musim uzat že ta odsávačka má fakt tah 8O po sundání víčka na nalévání byl cítit podtlak 8O

Napsal: 11 srp 2020, 22:39
od Celeron
Hubert_79 píše:Kolem vačky, pak kolem válců, kolem klikovky :lol:
Hmm, zajímavý, já mám kolem válců vodu. :) Teda pár propojek na volej mezi prostorem vaček a klikovky tam mám taky ale proti nalejvacímu hrdlu jsou minimálně 10 cm stranou, takže bez sundání víka hlavy tam nacpeš lautr kulový.

Napsal: 11 srp 2020, 22:41
od EKKAR
witt píše:Předesílám, že nejsem zastáncem odsávání a jako staromilec vypouštím zásadně spodním šroubem (pokud tedy je).
Nicméně si myslím, ža auta jsou na odsávání postupně otimalizovanána. Třeba u mě nelze spodek skříně na olejový filtr vypustit, musí se odsát horem.
A rovněž vypouštěcí šroub na převodovce jsem na autě neměl ani napamatuju, jen nalejvací/odsávací.
Co máš za káru a motorizaci, že to zrovna u tebe nejde? A u převodovek už výpustnej šroub není minimálně 20 let, na felině už určitě nebyl a mám docela pochybnosti o jeho existenci u fanouše. Datuje se to od tý doby, co automobilky začaly tvrdit, že náplň převodovky je "celoživotní" - v duchu svýho chování k zákazníkům, kdy auto víc jak 5 roků starý se ze strany výrobce nepovažuje za vhodný pro provoz a zákazník by ho měl dát do šrotu a koupit si nový (ukažte mi obyčejnýho člověka, kterej má na to každý 3-4 roky kupovat fungl nový auto). Takže je lepší se dotazovat u výrobců převodovejch olejů (to samý u olejů pro servořízení a automatický převodovky) na životnost jejich výrobků - u převoďáků vám běžně odpoví, že životnost je krom nájezdu daná i věkem a u běžnýho oleje do neautomatický převodovky není větší než 7-8 let. Pak patří jen obrovkej obdiv konstruktérům převodovek i výrobcům převodovecj maziv, že jejich výrobky mnohdy makají s náplní starou dvoj i trojnásobek výrobcema garantovaný životnosti ...

Napsal: 11 srp 2020, 22:43
od Hubert_79
Celeron píše:
Hubert_79 píše:Kolem vačky, pak kolem válců, kolem klikovky :lol:
takže bez sundání víka hlavy tam nacpeš lautr kulový.
No, já bych odsávačku strčil do otvoru po měrce na olej; kanálkem kolem vačky se to chystal strkat někdo jiný. Někdo, kdo všechno ví a zná a bydlí ve Třebové :)
Mrkni dva tři příspěvky výše, ten špalek nepřehlédneš.