Stránka 9 z 10

Napsal: 09 črc 2023, 20:43
od josef_novak
Vychytralejší v mobilu reklamu blokují.

Napsal: 09 črc 2023, 21:03
od DukeNuke
Valdano píše:
DukeNuke píše:Od mého ...
Externího pop3 klienta jsem přestal používat ...
Nic proti, ale k čemu ti je dvoufázové zabezpečení k tvému účtu, když ti majly leží někde na serveru, kam může prakticky kdokoli?

Napsal: 09 črc 2023, 21:12
od Valdano
DukeNuke píše:kam může prakticky kdokoli?
Kdokoli určitě ne.

Napsal: 09 črc 2023, 21:15
od Valdano
josef_novak píše:Vychytralejší v mobilu reklamu blokují.
Přesně a řadu let používám i apku Můžu to zvednout. Už ani nepamatuju před kolika lety se mi naposledy dovolali z nějakého maketingu apod.

Napsal: 09 črc 2023, 21:33
od josef_novak
Nemůžu měnit aplikaci pro telefonování, protože si některé hovory nahrávám (i když by se to bez upozornění rádoby nemělo).

Napsal: 09 črc 2023, 21:44
od Valdano
josef_novak píše:Nemůžu měnit aplikaci pro telefonování, protože si některé hovory nahrávám
Mě v mobilu funguje na pozadí současně apka pro nahrávání hovorů Cube ACR i apka pro blokaci hovorů Můžu to zvednout, a to nezávisle na sobě a nemám s tím žádný problém. Fungovalo mi to na starém mobilu s Androidem 4 a funguje mi to i nyní na novém mobilu s Androidem 13.

Napsal: 09 črc 2023, 22:17
od josef_novak
Od loňska, kdy zakázali marketingové hovory bez předchozího souhlasu, tak s žádnými nevyžádanými hovory problém nemám.

Tím, že mám rootnutý telefon, tak nikam s aktualizacemi nepospíchám, protože Google začíná nahrazovat SafetyNet za Play Integrity API a tam bych neprošel MEETS_STRONG_INTEGRITY ani s Magiskem + Zygiskem.

Napsal: 09 črc 2023, 22:44
od Valdano
josef_novak píše:Tím, že mám rootnutý telefon, tak nikam s aktualizacemi nepospíchám...
Tak to chápu. Mě všechno co potřebuji včetně těch zmíněných aplikací pro nahrávání a blokaci hovorů fungovalo a funguje bez nutnosti rootování. Nikdy jsem tedy mobil rootovat nepotřeboval ani starý ani nový.

Napsal: 10 črc 2023, 00:45
od Valdano
josef_novak píše:Od loňska, kdy zakázali marketingové hovory bez předchozího souhlasu, tak s žádnými nevyžádanými hovory problém nemám.
Pokud nepoužíváte žádnou apku na blokaci hovorů tak to máte spíš velké štěstí než, že by fungoval ten zákaz, protože spousta těch "s prominutím parchantů" si z toho zákazu vůbec nic nedělá a snaží se volat "jako by se nechumelilo". Mobil mi díky nastavení v apce pro blokaci hovorů naštěstí při blokaci vůbec nezazvoní. Takže mě to neobtěžuje, ale apka Můžu to zvednout ukládá všechna zablokovaná volání do seznamu, který si občas prohlédnu. Jen za poslední měsíc mám v tom seznamu 7 zablokovaných marketingových volání a žádný předchozí souhlas jsem nikomu nedal. Takže jen díky té apce se ke mně nikdo z nich nedovolal a nějaký zákaz marketingových hovorů bez předchozího souhlasu na ně evidentně vůbec nefunguje.

Zmiňuje se o tom i článek Česko i přes zákaz zaplavují nevyžádané telefonáty. Z článku je zřejmé, že se ani nelze divit tomu, že lidé raději hovory blokují než by se obtěžovali jejich složitým nahlašováním úřadům.

Zákon o elektronických komunikacích je v tomto ohledu prostě špatný a pořád platí, že jediné co opravdu pomáhá jsou aplikace na blokaci hovorů. Na muzutozvednout.cz je pořád spousta záznamů o nevyžádaných marketingových voláních. Telekomunikační úřad by neměl čekat se založenýma rukama až u něj někdo podá stížnost, ale měl by sám aktivně čerpat informace i z těchto záznamů, vyžádat si sám potvrzení příslušných operátorů o uskutečněných hovorech a viníky tvrdě a nekompromisně pokutovat až do jejich úplné ekonomické likvidace.

Napsal: 11 črc 2023, 15:40
od starecd
Valdamo: paráda, dnes jsem rozklikl ten paskvil s vykřičníkem a zas to rozjebali, opravil jsem to podle tebe odhlásil se a je to tam zas záchranný telefon a mail

Napsal: 11 črc 2023, 20:25
od Valdano
starecd píše:Valdamo: paráda, dnes jsem rozklikl ten paskvil s vykřičníkem a zas to rozjebali, opravil jsem to podle tebe odhlásil se a je to tam zas záchranný telefon a mail
To není dvoufázové ověřování, ale tzv. záchranné telefonní číslo nebo záchranný email pro obnovu hesla. Pro nové účty to není volitelné, ale povinné.

Pokud nastavíte záchranné telefonní číslo není potřeba zadávat pro stejný účet záchranný email a naopak pokud nastavíte záchranný email tj. samozřejmě jiný než ten, pro který to nastavujete pak není potřeba zadávat pro stejný účet záchranné telefonní číslo.

Takže si tam klidně nastavte telefonní číslo svého mobilu a žádné SMS vám při přihlašování k emailu chodit nebudou. Je to určeno jen pro případ kdybyste zapomněl heslo a v takovém případě si pak na webu Seznam.cz kliknete na obnovu hesla a ze Seznamu vám teprve potom na to zadané telefonní číslo mobilu přijde SMS zpráva pro obnovu hesla.

Napsal: 11 črc 2023, 23:13
od judeware
Hubert_79 píše:
warp píše:Je to vůbec legální ... Co vy na to ?
Ano, je to legální. Seznam není služba, kterou "musíš" mít. Takže si oni stanoví podmínky a ty buď ber, nebo nech ležet.
Já nechal ležet, překročil a šel jinam.
To trochu zavání demagogií (není o sice o elektru a vůbec to není důležité, přesto mi to nedalo)... Když někdo vyhlásí v nově otevřeném krámě den otevřených dveří, je na místě omezovat vstup na klobouk, mokasiny, bílou košili, předložení občanky a nadiktování svého tel. čísla při odchodu? Ani omylem!
termit256 píše:Co maji spolecneho podminky soukrome firmy pro poskytovani svych sluzeb s "bezbrehou svobodou"?
Jejich svobodne rozhodnuti je chtit kontaktni udaje svych zakazniku, tve svobodne rozhodnuti je jit jinam pokud se ti to nelibi. Nevim kde vidis problem se svobodou. Jako ze kdyz nakupujes cokoliv na jakemkoliv eshopu je to nejaka nesvoboda? :-)
Tož tady se termitiozzo demagogicca skutečně vyznamenal. :? Mým svobodným rozhodnutím je i nakopání mravenečníka do análních partií (s chutí). Je to možná jejich svobodné rozhodnutí, ale určitě ne právo! Opět fiktivní příklad -> navštívím okresní elektroprodejnu, koupím Enelůpy a šňůru k žehličce. Má obsluha právo požadovat po mně "kvůli budoucímu zkvalitňování služeb" můj telefon, mail, adresu? Vocas typu termita odpoví, že ano.

Věcné připomínky několikrát napsali pánové EKKAR a Crifodo.

Napsal: 11 črc 2023, 23:59
od Valdano
Přetahovat se tady v diskusi o to zda Seznam má či nemá právo na to stanovit taková pravidla, která vyžadují zadání např. telefonního čísla nebo emailu pro případnou obnovu zapomenutého hesla pro emailový účet na Seznamu, dosáhnete možná tak akorát slovní přestřelky s některými dotčeními přispěvateli, ale jinak se stejně vůbec nic nezmění a Seznam jen díky tomuto dohadování určitě svá pravidla také nezmění.

Opravdu se o tom chcete jen dohadovat a nebo máte zájem se alespoň pokusit s tím něco udělat?

Pokud se někdo domnívá, že na to Seznam nemá právo a cítí se být zmíněnými pravidly Seznamu poškozen na svých právech tak ať klidně podá na Seznam žalobu a nebo ať se třeba obrátí na ombudsmana (zde je na něj kontakt) a pak ať sem napíše jak to dopadlo, ale dohadovat se o tom tady v diskusi to opravdu k ničemu rozumnému nepovede. 8-)

Napsal: 12 črc 2023, 16:56
od starecd
nonius: já jsem si dal mail a telefon(záložní) a už tam straší bankovní identita, prý mail doživotně?

Napsal: 12 črc 2023, 17:33
od rnbw
Dozivotne? Zajtra to kludne niekomu predaju a novy majitel to o pol roka zrusi.