Stránka 9 z 9

Napsal: 07 pro 2013, 12:16
od EKKAR
Udržovací dobíječ na autobaterku s proudem 1A je na 3,14ču. Ta baterka se tak vysokým proudem dost fest přebíjí, tudíž se zasulfátuje a pak jak píše Duvšan, "zleniví" = naroste její vnitřní odpor. Udržovací dobíječ má dodávat proud tak maximálně 0,1 - 0,5% hodinový kapacity, radši ještě míň - tam jde ne o nějaký zuřivý nacpávání baterky dodatečným nábojem = KONZERVAČNÍ DOBÍJČ má jen vyrovnávat samovybíjení způsobený odstavením a chladem.
Příklad - pro konzervační dobíjení baterky v klasický "stovce" škoduli = akumulátor s kapacitou 37Ah, později 40Ah a ještě později 44Ah bohatě stačí signálkový trafo TAH-2 s výstupním proudem cca 80mA (trafo má v sérii s výstupem žárovku 12V 2W). Když se do baterky "láduje" dlouhodobě 1A a víc, pak se není čemu divit, že se zasere sulfátem...

Napsal: 07 pro 2013, 13:07
od Duvsan
Opomenul som pripomenúť, je v tom i stabilizátor a i kontrolné ledky. Bez toho by dávno vykypela. Začo ma máš? Okrem toho, svoje auto som udržoval tou hračkou od antény. Nemala by ublížiť ani bez stabilizácie (ktorú mala).

Napsal: 08 pro 2013, 21:38
od colekx
Ahojte
Posilam schema udrzovace na 2 baterky 120Ah zapojene do serie tzn 24V. co by jste tam doplnily?? neco do vystupu? nebo vyhodit ty kondiky??
dik za odpovedi..

Napsal: 08 pro 2013, 22:38
od workhard
No ty kondíky tam být nemusí. Jinak OK, asi ještě pojistku na výstup, kdyby se Ti prorazil můstek, tak ať z toho nemáš ohňostroj.