Stránka 9 z 38

Napsal: 27 lis 2011, 17:21
od EKKAR
Nj, možná jsem měl napsat 8-valves, když jsme na té ELEKTRObastlírně... :lol: :lol: :lol:

Napsal: 27 lis 2011, 19:11
od voodoo400
EKKAR píše: protože vačkový hřídel pohání také olejové čerpadlo a vysokotlakou vstřikovací pumpu, bylo pro jeho pohon zvoleno řešení s víceřadovým ozubeným řetězem
ako v 1,2 tsi poháňa vačkový hriadeľ olejové čerpadlo?

Napsal: 27 lis 2011, 19:19
od EKKAR
Myslel jsem spíš pohon od rozvodu - prostě to, že výkon nutný pro olejovou pumpu že přenáší od kliky rozvodový řetěz. Přitom jeho stav je závislý na tlaku oleje v napínáku - a než se natlakuje napínák, jede řetěz "na volno"...

Napsal: 27 lis 2011, 19:27
od voodoo400
no ale ani rozvodová reťaz neprenáša výkon na olejové čerpadlo, ono je hnané samostatnou reťazou.

Napsal: 27 lis 2011, 21:55
od Duvsan
Tie napínáky sú trecie? 8O To fakt čumím. Myslel som si, že tam je kladka. Inak podľa toho, čo som sa dozvedel, reťaz vydá rovnako, ako remeň. A ja som si myslel, že reťaz je tutovka, hm.
EKKARe, děkuji za docela kvalitní výklad. Moc dík.

Napsal: 27 lis 2011, 22:34
od EKKAR
Napínací kladka je jen na vícedrážkovým "klínovým" řemenu (vodní pumpa, alternátor, případně klima - kompresor) nebo na rozvodových řemenech, na řetězy se dávají kluzáky.

Napsal: 28 lis 2011, 17:47
od Duvsan
A cítit se musí asi jako brzdové deštičky. :?

Napsal: 28 lis 2011, 22:36
od EKKAR
Proč? Vždyť tam všude cáká shora od vačky a ventilů motorový olej, tak co by se tam cejtilo jak brzdová deska?

Napsal: 29 lis 2011, 08:16
od pepik9
U žigulíků byly ty napínáky taky a po 100.000km bylo opotřebení dost malé.

Napsal: 29 lis 2011, 22:39
od Duvsan
Sa čudujem. Ešte ma presvedčíte, že koliesko by vyšlo horšie. 8O
Napadlo niekoho dať tam kráľovský hriadeľ (ak som si nepoplietol terminológiu)? Prečo nerobia tak? Ušetrilo by sa jedno kurvítko.

Edit, asi áno. http://sk.wikipedia.org/wiki/Ventilov%C3%BD_rozvod
Ale prečo tak nerobia?

Napsal: 01 pro 2011, 01:26
od EKKAR
Protože královský hřídel (máš pravdu, jmenuje se to tak) je složitá součástka na výrobu a je "typově unikátní" - potřebuješ ke každýmu typu motoru jinou délku atd. Navíc výroba kuželových ozubených kol tak, aby měly životnost odpovídající třeba 250 000km proběhu je silně adrenalinová záležitost - spíš teda z pohledu ceny... Když použiješ řemen nebo řetěz, výroba stojí 1/10 a výměna také není drahá - a vydrží to bez problémů daleko vyšší točky, než královský hřídel. Nejspolehlivější pohon vačky je ale čelními ozubenými koly - kvůli hluku a rovnoměrnému průběhu záběru nejčastěji se šikmým nebo dokonce šípovitým (dvojitě šikmým) ozubením - co já vím, tak se to vyskytuje hlavně u motorek...

Napsal: 01 pro 2011, 09:54
od hafca
Stará Volha řečená též Nataša to měla taky ozubenými koly. A nebylo to úplně bezproblémové jak by se zdálo. Jednou mi přitáhli ze služební cesty na laně, protože jsem nedokázal nastartovat. Auto nejdřív šlo špatně nastartovat, pak už chcípalo v malých otáčkách a nakonec zdechlo úplně. Než jsem volal o pomoc vyzkoušel jsem všechno co jsem uměl, ale nic nepomohlo. Po přitažení na dílnu jsem si jako mladý řidič vyslechl přednášku o neumětelech co si neumí očistit kladívka, vyfoukat karburátor, kouknout na svíčky a já nevím co ještě. Jenže nic ze zmiňovaného ani mechanikům nepomohlo. Začalo velké bádání a na konci šichty se zjistilo, že se protočilo velké rozvodové kolo. Bylo totiž z něčeho podobného texgumoidu ale s ocelovým středem. Takže ani tohle není stoprocentně splehlivé, ale možná to ve velké zemi jen špatně okopírovali. :D
I takhle může vypadat rozvodové kolo. :lol: A ke stažení je těch obrázků v prezentaci ze servisů ještě víc.

Obrázek

Napsal: 01 pro 2011, 10:12
od EKKAR
hafca píše:Stará Volha řečená též Nataša to měla taky ozubenými koly. A nebylo to úplně bezproblémové jak by se zdálo. ... Začalo velké bádání a na konci šichty se zjistilo, že se protočilo velké rozvodové kolo. Bylo totiž z něčeho podobného texgumoidu ale s ocelovým středem. Takže ani tohle není stoprocentně splehlivé, ale možná to ve velké zemi jen špatně okopírovali. :D
I takhle může vypadat rozvodové kolo. :lol: A ke stažení je těch obrázků v prezentaci ze servisů ještě víc.

Obrázek
Jenže zrovna tohle není ozubený kolo s ozubením pro přímý záběr do jinýho kola, ale dokonale omletý řetězový kolo ...

Napsal: 01 pro 2011, 10:47
od hafca
Já taky nepsal, že je to zrovna to kolo o kterém píšu. Byl to jen příklad, jak může rozvodové kolo vypadat všeobecně. Tohle je z Felicie. :wink:

Napsal: 01 pro 2011, 17:53
od Duvsan
Ako potom dokáže fungovať prevodovka či diferenciál? S tým kráľovským hriadeľom som to nedomyslel. Ale keď sa použije namiesto reťaze či remeňa ozubené súkolie z poctivej ocele, to snáď nemôže mať chybu. :?: