Tesla SM261 a SP210 (upraven název)
Moderátor: Moderátoři
Je to stejný,
zapojení se liší jen u mechaniky SP 201 kde je jinak zapojený (-) pro ovládání otáček motoru. S tím souvisí i jiné osazení desky eliminátoru.
Ty prémiové piny jsou na desce ovládání DO, která je osazena navíc jedním hradlem
pro funkci autoplay a autorew.
Máte někdo fotku dálkového ovládání por SM261 nebo to bylo kdo si co vyrobil ?
zapojení se liší jen u mechaniky SP 201 kde je jinak zapojený (-) pro ovládání otáček motoru. S tím souvisí i jiné osazení desky eliminátoru.
Ty prémiové piny jsou na desce ovládání DO, která je osazena navíc jedním hradlem
pro funkci autoplay a autorew.
Máte někdo fotku dálkového ovládání por SM261 nebo to bylo kdo si co vyrobil ?
AutoPLAY a autoREW (mimochodem moc užitečné funkce) jakožto i CUE jsou záležitostí desky DO. K tomu přísluší ovládací přepínače a LED na ovládacím panelu.
Mimochodem desky ovládání jsou také záměnné u SP 210, SM 260 a SM 261.
Liší se podporou funkcí problém by byl s deskou z SM 261 u které by bez patřičných přepínačů bylo pořád zapnuto AP i AR.
Máš k dispozici jen jednu mechaniku aby sis to zkontroloval ?
Ten neosazený pin uprostřed je určitě pro SP 210 ten krajní nevím.
Mimochodem desky ovládání jsou také záměnné u SP 210, SM 260 a SM 261.
Liší se podporou funkcí problém by byl s deskou z SM 261 u které by bez patřičných přepínačů bylo pořád zapnuto AP i AR.
Máš k dispozici jen jednu mechaniku aby sis to zkontroloval ?
Ten neosazený pin uprostřed je určitě pro SP 210 ten krajní nevím.
Jojo. Doporučuju do všech trimrů nejen ve zdroji kápnout třeba WL-kový Kontakt 60, nebo něco podobného. Ještě předtím obyč tužkou poznačit zhruba polohu a bez napětí párkrát trimr protočit.
Všecky trimry jsou tam v otevřeným provedení a prachu na drahách tam bývá moc.
Pro mne je třeba záhadný, jak se dostane tolik prachu a bordelu do té záznamové TP286-ky. Je tam z výroby ten typ s krycíma protiprachovýma fóliema a stejnak bývají jeho dráhy 🤐 až běda..
Přitom skoro vždycky šlo o tzv. "obývákový" exempláře, na kterých se hodně nahrávalo a TPčkem hýbalo. Málokdy to byl kus z vysloveně prašného prostředí - tam koneckonců jakýkoli magnetofon ani nepatří..
Nejvíc celkově zaprasený i mechanicky dojebaný bývají vytěžený SM261 - ty, co Vráble původně montovaly do stojanových RÚ typu AUA4944. Mívaly takovou plechovou masku, aby v tom 19" rámu držely.
Tam byly 4 výkonový jednotky a ventilátory. Když se rozběhly, třeba se někde na některé lince hrálo nahlas a přitom do zkratu. Nebo se některá jednotka posrala a začala vytápět natolik, že seply termostaty od větráků.
To se pak ty dva Mezaxiály rozběhly na plný obrátky a protáhly veškerý, lety usazený bordel v ústředně i tím vestavěným magnetofonem.
Mně se ale tohle s 5V zdrojem nikdy nestalo, ale možná jsem měl jen štěstí.
Otrava je se 🤐 trimrama v signálových částech, nastavení je kvůli bordelu na drahách takový "plovoucí". Co bylo nastavený před minutou jakžtakž přesně, tak po nějakém otřesu už je všecko jinak.
Kromě bordelu po letech povoluje i nýtování vývodů a nejen na trimrech.
Proto radím je všecky napřed zakapat a protočit.
Když je nastavení nějakého z nich nestabilní i po vyčištění, tak vyletovat a zkontrolovat nýtování. Nezřídka Vám zůstane některý vývod dráhy v ruce.
V SM261 už bylo hodně trimrů SWM a ty byly o dost lepší, než ta naše mini-TPčka.
Spousta z nich léta stála na jednom místě /jak už to tak u trimrů bývá/ a zbytek dráhy vypadá jak silnice od štěrkovny. Když se pak snažíte /bez vyčištění/ běžec nastavit jinam, může to dopadnout takhle..
Všecky trimry jsou tam v otevřeným provedení a prachu na drahách tam bývá moc.
Pro mne je třeba záhadný, jak se dostane tolik prachu a bordelu do té záznamové TP286-ky. Je tam z výroby ten typ s krycíma protiprachovýma fóliema a stejnak bývají jeho dráhy 🤐 až běda..
Přitom skoro vždycky šlo o tzv. "obývákový" exempláře, na kterých se hodně nahrávalo a TPčkem hýbalo. Málokdy to byl kus z vysloveně prašného prostředí - tam koneckonců jakýkoli magnetofon ani nepatří..
Nejvíc celkově zaprasený i mechanicky dojebaný bývají vytěžený SM261 - ty, co Vráble původně montovaly do stojanových RÚ typu AUA4944. Mívaly takovou plechovou masku, aby v tom 19" rámu držely.
Tam byly 4 výkonový jednotky a ventilátory. Když se rozběhly, třeba se někde na některé lince hrálo nahlas a přitom do zkratu. Nebo se některá jednotka posrala a začala vytápět natolik, že seply termostaty od větráků.
To se pak ty dva Mezaxiály rozběhly na plný obrátky a protáhly veškerý, lety usazený bordel v ústředně i tím vestavěným magnetofonem.
Mně se ale tohle s 5V zdrojem nikdy nestalo, ale možná jsem měl jen štěstí.
Otrava je se 🤐 trimrama v signálových částech, nastavení je kvůli bordelu na drahách takový "plovoucí". Co bylo nastavený před minutou jakžtakž přesně, tak po nějakém otřesu už je všecko jinak.
Kromě bordelu po letech povoluje i nýtování vývodů a nejen na trimrech.
Proto radím je všecky napřed zakapat a protočit.
Když je nastavení nějakého z nich nestabilní i po vyčištění, tak vyletovat a zkontrolovat nýtování. Nezřídka Vám zůstane některý vývod dráhy v ruce.
V SM261 už bylo hodně trimrů SWM a ty byly o dost lepší, než ta naše mini-TPčka.
Spousta z nich léta stála na jednom místě /jak už to tak u trimrů bývá/ a zbytek dráhy vypadá jak silnice od štěrkovny. Když se pak snažíte /bez vyčištění/ běžec nastavit jinam, může to dopadnout takhle..
Hledej, někde to tady je i s výkresem.
Našel jsem to, 8, 9 a 10 strana
http://www.ebastlirna.cz/modules.php?na ... &start=120
Našel jsem to, 8, 9 a 10 strana
http://www.ebastlirna.cz/modules.php?na ... &start=120
To bronzové pouzdro udělat nové, a vrtat ho až po nalisování !!!! a při stále stejném upnutí!!! aby to neházelo. Pokud to dáš kvalitnímu soustružníkovi s praxí, tak tohle všechno zná.
-A jinak pokud se použije pevnostní dural, tak bych se s bronzovým futrem netrápil, a udělal průměr na nalisování rovnou v tom duralu. (v nejhorším existují dnes kvalitní lepidla:-)) U řady B7xx a B9xx se taky tonová hřídel lisovala rovnou do setrvačníku, je fakt že styčná plocha byla větší
-A jinak pokud se použije pevnostní dural, tak bych se s bronzovým futrem netrápil, a udělal průměr na nalisování rovnou v tom duralu. (v nejhorším existují dnes kvalitní lepidla:-)) U řady B7xx a B9xx se taky tonová hřídel lisovala rovnou do setrvačníku, je fakt že styčná plocha byla větší
Děkuju za cenné informace setrvačník už mám nakreslený, futro a postup taky dodělám,jen musím sehnat kvalitního soustružníka.Jednoho mám ale nevím jak na tom bude s časem.Určitě chci jít cestou s bronz. futrem.
- Přílohy
-
- setrvačník SM261.pdf
- (77.73 KiB) Staženo 137 x