Fabia - elektrovýbava, interiér, tuning

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#121 Příspěvek od TAKJAN »

Nedá

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#122 Příspěvek od Duvsan »

V čom je vlastne rozdiel?

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#123 Příspěvek od EKKAR »

Musíš dodržet umístění váhy vzduchu v místě, kde je stejnej průřez pro průtok vzduchu - a pokud možno bude stejně daleko od škrticí klapky jako v původním air-boxu. Já třeba váhu vzduchu nemám, můj motor ji má nahrazenou čidlem teploty a podtlaku v sacím potrubí za škrticí klapkou, ale motor kterej váhu má, tak takovej má taky v ŘJ zanesenou tabulku hodnot, podle který vyhodnocuje hodnoty naměřený na právě měřicím členu váhy - když to čidlo strčíš do jinýho místa, bude tam "kecat" a nebude správně fungovat dávkování paliva, i když většina času chodu motoru je řízená lambdasondou, tak ten signál "váhy" bude negativně ovlivňovat spotřebu a hlavně schopnost motoru akcelerovat.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#124 Příspěvek od TAKJAN »

Protože musí zjistit v softu vlastní hodnoty množství paliva, předstih atd při určitých otáčkách a zátěži. Do toho se žádný standartní člověk s diagnostikou nebude motat, může to akorát poku..... Kámoš dělá závodní motory, soft jim dodá výrobce elektroniky a on to jen dolaďuje a jen to je pěkná pakárna. Navíc bez odbrždění není jasné, jestli je to k horšímu či lepšímu.
Atmo motor nemá v podstatě cenu tunit bez nějakých velkých zásahů, tj komplexně sání, časování, výfuk atd . Zisk pár koní je strašně drahý. Navíc při zvýšení výkonu je to na úkor krouťáku v nižších otáčkách, takže to jede maličko líp, ale musí se to točit a točit. A to mluvím o bavách od 150 ks výše dejme tomu.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#125 Příspěvek od EKKAR »

Netřeba jezdit až do Mnichova. Stačí se podívat na rozdíly mezi koncernovýma motorama 1,4 s 5x uloženou klikou a rozvodem OHC - tzn. ne mezi původníma škodováckýma 1,4 původem z favorita a felicie s 3x uloženou klikou a rozvodem OHV (44kW kód AZE, AZF a 50kW kód ATZ, AME, AQW), ale rozdíly mezi těma "jednačtyřkama", který "přišly z pola a golfa" - 16-ventilový motory s výkonem 55kW - kódy AUA, BBY, BKY a 74kW - kódy AUB, BBZ a 63kW - kódy BXW a CGGB (z řady trošičku vybočuje 59kW varianta s 8-ventilovým rozvodem - kód BUD). Všechny ty zmíněný 16V čtrnáctistovky mají identickej "polomotor" = blok motoru, kliku s ojnicema a pístama plus základní příslušenství, ale liší se hlavou - tvarem spalovacích prostorů, průměrem ventilů a tvarem kanálů a taky navazujícíma svazkovýma potrubíma - jak sacím, tak vejfukovým - v případě sání i materiálem a hlavně ve všech případech průřezama. A pak samozřejmě softwarem v ŘJ, kterej není plně záměnnej ani u stejnejch výkonovejch variant, pokud se liší písmenový kódy. Ty totiž vyjadřujou třeba i to, kolik a jakejch prvků má ten kterej motor "k zabezpečení ekologičnosti" respektive to, jakou €uro-normu danej motor plní. Proto má třeba i 74kW nebo 63kW motor po 2 variantách, i když vzhledově jsou skoro identický - 74kW varianta má verzi s 1 nebo se 2 lambdama (plnící €uro3 nebo €uro4) a varianta 63kW má upravenej soft kvůli rozdílu mezi plněním eko-norem €uro4 a €uro5. A zase, měnit jakejkoliv mechanickej díl mezi těmahle 4 motorama bez důkladnýho upřesnění pomocí továrních tabulek a softu Etka nebo Erwin je sázka do loterie "pude to nebo to nepude?", i když jsou vzhledově stejný - respektive snažit se zvednout výkon slabší verze jen náhradou nějakýho komponentu z verze výkonnější bez dalších úprav třeba i softwaru se může setkat i s funkční kolizí - ne mechanicky (motor se "nepotká"), ale softwarově respektive vlivem na vzájemnou funkčnost - třeba jen záměna sacího potrubí jiným s větším průměrem bez dalších úprav je v podstatě k ničemu a učuněná jen sama o sobě může funkci motoru proti stávajícímu stavu dokonce zhoršit.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#126 Příspěvek od Duvsan »

Jasne, iný priemer hrdla urobí dosť, áno. A keby som tú časť, kde to meria ten prúd vzduchu, nechal a nadpojil to až pred ňou, tak zase ho pomýli iná dĺžka, iná teplota, než s akou počíta atď. Predpokladám, že to má teplomer a údaj váhy vzduchu porovnáva s okolitou teplotou či teplotou v mieste sania, inak by asi nevedel, čo to vlastne meria. Správne?
Veď som chcel len vymeniť sanie. Že je na tom toho toľko... ach jo.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#127 Příspěvek od rnbw »

Funguje to, ale budes do toho rypat ("vylepsovat to"), pokym to uplne neznicis... Zase 10 stran o hovne. Typicke :roll:

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#128 Příspěvek od EKKAR »

Ono i z tý 55kW varianty jde uplácat dělo - ale musí se komplexně. Jinou hlavu, sací a vejfukový potrubí z AUB, vyleštěný kanály, vačka s překrytím 240 stupňů a víc, vyndat hydroštely a místo nich nasadit klasický nastavováky, dát tvrdši péra, aby se to všecko v točkách stíhalo zavřít. Samozřejmě se musí přehrát soft v ŘJ - výsledek je až 100kW a cca 160Nm... A taky spotřeba přes 10 / 100km a životnost cca 80 000km- pak potopa
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#129 Příspěvek od TAKJAN »

A to pořád nestojí za to :-))))))))

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#130 Příspěvek od PixelOrgy »

EKKAR píše:Ono i z tý 55kW varianty jde uplácat dělo - ale musí se komplexně. Jinou hlavu, sací a vejfukový potrubí z AUB, vyleštěný kanály, vačka s překrytím 240 stupňů a víc, vyndat hydroštely a místo nich nasadit klasický nastavováky, dát tvrdši péra, aby se to všecko v točkách stíhalo zavřít. Samozřejmě se musí přehrát soft v ŘJ - výsledek je až 100kW a cca 160Nm... A taky spotřeba přes 10 / 100km a životnost cca 80 000km- pak potopa
Coz je aplikovatelny na vetsinu atmo benzinaku, akorat zrovna u tohoto to ma asi nejmensi smysl :-)

Uživatelský avatar
denis15
Příspěvky: 641
Registrován: 21 čer 2005, 02:00
Bydliště: Opava

#131 Příspěvek od denis15 »

Je to tak, na tunění je vhodné jiné auto, nikoli tato"přemotorovaná bestie". Já si koupil SDI kvůli absenci kurvítek a předem jsem věděl, že mě absence výkonu běžně srát nebude a spotřeba mi za to stojí. Ty sis pořídil toto a chceš vymýšlet-investuj čas do práce a kup lepší na zábavu :wink: .
K tomu sání-pokud chceš dosáhnout agresivního zvuku, ok, ale jinak se to může snad jen zhoršit. Apropo, nemá Haťapák filtr přímo v tom deklu, co je na motoru? Pak bych na to hodil bobek dvojnásobně. Oni v MB zase tak blbí nebyli.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#132 Příspěvek od EKKAR »

denis15 píše:Je to tak, na tunění je vhodné jiné auto, nikoli tato"přemotorovaná bestie".
...
Apropo, nemá Haťapák filtr přímo v tom deklu, co je na motoru? Pak bych na to hodil bobek dvojnásobně. Oni v MB zase tak blbí nebyli.
No právě že ten Duvšanův hádající se trojitej píst MÁ ten voooobrovskej kombidekl-airbox, co nasává horkej vzduch místo studenýho - a Duvšan se ho chce zbavit ...

K tématu "jestli se vyplatí takhle tunit" ať už libovolnou atmosférickou 1,4 nebo H0vn0 T0 P0jede napíšu jen tolik: kdo chce, má možnost. Prostě to jde. Ale je to drahý na cenu dílů, náročný na sladění mezi sebou a výsledek je žravej jak ruskej zájezd, protože všechen výkon se z něj rve točkama. U atmosféry víc než u čehokoliv jinýho platí, že objem je nenahraditelnej. Proto jsou tolik ve výhodě přeplňovaný motory, který prostě nepotřebujou pro dosažení vysokýho pracovního tlaku žrát palivo, protože jim ho nahradí vysokej objem vzduchu předplněnej před zážehem do válce...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Lukas-Peca
Příspěvky: 3886
Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#133 Příspěvek od Lukas-Peca »

Neměl by logicky mít stejný efekt chladnější vzduch nasávaný v zimě? Pokud to v zimě Duvšanovi o tolik líp jede, tak to asi má smysl.

Uživatelský avatar
denis15
Příspěvky: 641
Registrován: 21 čer 2005, 02:00
Bydliště: Opava

#134 Příspěvek od denis15 »

Jen bude muset ten luft tahat přes nějaký systém trubek- kolínek ke klapce-podívej se na ten dekl.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#135 Příspěvek od EKKAR »

Já tenhle velkej dekl od haťapky nikdy rozdělanej neměl - ale léta jsem jezdil starou šáde, která měla z výroby na přívodu k filtru vzduchu po straně díru, do ní gumovou přechodkou zaústěnou "kopexovou" hadici nastavenou volným koncem ke sběrnýmu vejfukovýmu potrubí a uvnitř tlačný termostatický tělísko s klapkou, která řídila poměr nasávání vzduchu mezi "teplým od vejfuku" a "studeným od víka" - aby motor měl pookud možno optimální teplotu nasávanýho vzduchu v rozmezí 20-40°C, na který měl nastavenej karbec. Hlavní účel toho byl právě v zimě, kdy do studenýho motoru prakticky hned po naskočení šel vzduch ohřátej od vejfuku a tím se hodně stabilizoval chod, protože benzín se snáz odpařoval a líp zapaloval i v jinak zmrzlým sacím traktu a spalovacích prostorech. Potom, co se motor ohřál a vzduch od vejfuku byl "až moc horkej" ta termostatická klapka otevřela směr sání mimo vejfuk a vzduch nasávanej do karbce se tak zchladil. I tak se ale furt směšoval s tím horkým - aby nebyl úplně ledovej a nezpůsoboval kondenzaci benzínu na stěnách sání.

Z toho mi vychází, že v tom origo deklu/airboxu by měla bejt nějaká tepelně závislá klapka taky, aby studenej motor pro usnadnění chodu sál horkej vzduch a když se ohřeje, tak pro lepší tepelnou účinnost by se mělo sání přepnout na chladnější vzduch mimo vejfuk - jestli to tak ale ty haťapky skutečně mají nevím. Já osobně bych tam něco takovýho čekal, ale čert věř někomu pod nadvládou Vlkohradu - protože třeba právě můj BXW naopak žádný přisávání teplýho vzduchu nemá a startuje i v nejledovatější zimě se sáním vyvedeným přímo těsně za mřížku ještě před chladičem ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“