Kolik stojí 1 km elektroautomobilu ?

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
sinclair
Příspěvky: 9882
Registrován: 02 úno 2005, 01:00
Bydliště: Luhačovice

#121 Příspěvek od sinclair »


Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#122 Příspěvek od EKKAR »

To zas jednou v Americe objevili Ameriku - že totiž aby auto bylo dostatečně uživatelsky přívětivý a přitažlivý pro koupi, musí poskytovat časovej komfort i v doplňování jeho pohonný energie. K čemu mi je auto, kterým potřebuju jet několik stovek km, když v půlce cesty musím zastavit a když budu mít štěstí a objevím rychlonabíječku, musím tam minimálně hodinu trčet - v opačným případě zůstanu viset do dalšího dne ...? Ano, máte pravdu - skutečně JE K HOVNU. Jo - u couraček kolem komína, pár kiláků do práce a zpátky s odstavením přes dýlku směny nebo doma přes noc - nemám problém s elektromobilem. ALE FINANČNĚ NEMÁM NA TO, ABYCH SI HO KOUPIL JAKO DRUHÝ AUTO DO RODINY - A NEMÁM NA TO ANI DALŠÍ PODMÍNKY, JAKO JE TŘEBA GARÁŽ S PŘÍPOJKOU ELEKTRIKY A PODOBNĚ. A stejně jako já je na tom určitě 90% ostatních majitelů aut, kterým by někdo hrozně rád nacpal místo spalovacího auta elektromobily ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
kevin_mitnick
Příspěvky: 1724
Registrován: 20 kvě 2007, 02:00

#123 Příspěvek od kevin_mitnick »

Ti majitele tesly zjevne podcenili fakt, ze nejlip se cestuje s powerbankou...
Přílohy
powerbank.jpg

Uživatelský avatar
makak
Příspěvky: 455
Registrován: 28 črc 2019, 02:00

#124 Příspěvek od makak »

Neznám přesné číslo, ale velice významný podíl na znečištění mají náklaďáky, případně autobusy.
Už někdo viděl kamión na elektriku ?
A ty najedou tisíce kilometrů, musí se otáčet, kazí se jim převážené potraviny, rychlost je rozhodující parametr.
A teď by měly trčet hodiny u nabíjecích stanic ? Jak velká baterka utáhne kamión naložený tunami zboží, neřkuli náklaďák s kamením na stavbě ?

Až tahle elektrobublina splaskne a vrchnost uvidí na vlastní oči, co je každému technikovi zřejmé už dnes, bude to pořádná mela a krize. To jsou ti papaláši tak slepí, nebo pro zvolení od ekoteroristů udělají cokoliv, přestože vědí že si řežou pod sebou větev ?

Uživatelský avatar
makak
Příspěvky: 455
Registrován: 28 črc 2019, 02:00

#125 Příspěvek od makak »

Tak se omlouvám, na Alze si ten tahač můžete koupit. Nabije se za 30 minut a utáhne 36 tun.
https://www.alza.cz/tesla-semi-truck-d5222987.htm

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#126 Příspěvek od tomasjedno »

No koupit asi ještě ne, plánuje se zahájení výroby napřesrok. Už od r. 2017 přijímají rezervace.
Pakliže Tesla Supercharger dovede hustit do vehiklu 250 kW, tak za půl hodiny do toho tahače napere 125 kWh. To může tomu tahači stačit tak na 250 km bez návěsu, nebo na 150 km s naloženým návěsem.

P.S. Stávající Superchargery umějí jen 150 kW.

Uživatelský avatar
robo
Příspěvky: 3228
Registrován: 08 dub 2004, 02:00
Bydliště: Brno

#127 Příspěvek od robo »

Víš kolik poznáš nových kamarádů při takovém nabíjecím srazu? Vyměníte si zkušenosti, pokecáte o rodině, práci. :)

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#128 Příspěvek od p32 »

A hlavně si postěžujete o kolik haléřů zase zdražili pohonnou energii. :lol:

Uživatelský avatar
JirkaH1
Příspěvky: 43
Registrován: 05 lis 2007, 01:00
Bydliště: Kousek od Ústí nad Orlicí

#129 Příspěvek od JirkaH1 »

Občas ten elektromobil dává smysl, občas
https://automix.denik.cz/magazin/takto- ... 90827.html

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#130 Příspěvek od p32 »

Kuhn nezveřejnil, kolik přestavba důlního gigantu stojí.

Uživatelský avatar
serviceman
Příspěvky: 4005
Registrován: 09 črc 2013, 02:00

#131 Příspěvek od serviceman »

Já jsem si položil otázku, kde se všechna elektřina pro auta vezme.
Ročně se u nás spotřebuje 8x10^9 litrů nafty a benzínu. Při spalném teple asi 40MJ/l to dává 320x10^9MJ, to je cca 89TWh. Právě tolik elektřiny se u nás ročně vyrobí. (88TWh), z toho 74TWh spotřebujeme a něco vyvezeme. Museli bychom tedy pro auta výrobu elektřiny prakticky zdvojnásobit. 38TWh se vyrobí v uhelných elektrárnách a teď je tlak je nahradit, ale čím? Vždyť Temelín vyrobí 15TWh ročně. Má dva bloky a má se stavět pouze jeden nový! Je zjevné, že bude vůbec problém uhlí nahradit, ale také, že nejsme schopni nijak významně zvýšit celkovou výrobu el. energie, natož ji zdvojnásobit. Všechny obnovitelné zdroje generují v současnosti cca 10TWh.
Takže znovu, odkud se vezme el. energie pro auta???
Nebojte se skloňovat (i cizí slova).

Uživatelský avatar
sinclair
Příspěvky: 9882
Registrován: 02 úno 2005, 01:00
Bydliště: Luhačovice

#132 Příspěvek od sinclair »

Myslím, že tohle vědí všichni, co umějí počítat a nutně ani nemusejí rozumět elektroenergetice.
Problém je v Bruseli. Tam zřejmě zešíleli, nebo tam není ani jeden normální, co by si to nechal spočítat. Krom toho, mohou být v Bruseli přítomny tlaky různých lobby, včetně elektronických gigantů, co by se na výrobě elektroniky a pohonů pro elektromobilitu slušně hojili.
Proti tomu stojí lobby klasické automotive, která je na spalováky prostě zařízena a nějak to zatím zvládá, přestože Brusel nesmyslně stupňuje tlaky.
Každej dnes odmítá byť jen připustit, že lithium v autech vůbec není řešení. Že je to jenom sakra drahý mezistupeň, co bude ve výsledku pěkně mastný.
Ropy je a bude furt tři prdele, nejmíň optimistické výhledy jsou na 250-300 let a plyn ještě mnohem déle.
Netroufám si ale odhadnout, co přesně za tím bruselským šílením stojí. Možná to není jen jedna věc, ale kombinace mnoha.
Každopádně:
Když to vztáhnu na svoje bydliště - tady se konaly výpadky sítě maximálně jedenkrát za rok, to jen tehdy, pokud nutně potřebovali opravit či vyměnit.
Poslední 3-4 roky se ale mnohahodinové výpadky, které následně nikdo nevysvětlí, konají i 8-10x do roka. Z nedávna to tady nikdo nepamatuje. Je tady stále přes 240V, takže trvale ta síť zřejmě přetížená nebude.
Myslím, že za tím stojí čím dál vyšší stupeň elektrizace a elektronizace bytů, plus velká náročnost na počáteční odběry, které to potom ve výsledku shazují.
Vůbec si nedovedu představit, že by do tohoto stavu měly vstoupit odběry, potřebné pro auta.
Naposledy upravil(a) sinclair dne 02 pro 2019, 16:53, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#133 Příspěvek od tomasjedno »

Výpočet má drobnou chybku. Z těch 89 TWh spalného tepla se vyrobí cca 27 TWh práce na hřídelích spalovacích motorů a toto číslo je třeba porovnávat s produkcí elektráren (těm taky nepočítáš spotřebované spalné teplo, že :D ).
Takže cca dva další Tlemelíny by to utáhly (když nepočítám ztráty v přenosové soustavě).

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#134 Příspěvek od tomasjedno »

JirkaH1 píše:...magazin/takto-vypada-nejvetsi-elektromobil-sveta-ma-skoro-neomezeny-dojezd-20190827.html
Skoro neomezený dojezd - to je vtip? Vychází mi, že tímto způsobem mu baterka vydrží na 170 km.

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#135 Příspěvek od Crifodo »

tomasjedno píše:Výpočet má drobnou chybku. Z těch 89 TWh spalného tepla se vyrobí cca 27 TWh práce na hřídelích spalovacích motorů
Pro přesnost bych ještě zahrnul práci na klimatizaci v létě a na vytápění v zimě. Dál by mě zajímalo, jestli se do sumy motorizace zahrnuje jen osobní doprava a MHD, nebo i nákladní doprava, stavební, lesní a zemědělské stroje, mechanismy různých služeb (popeláři, cisterny, plošiny, pluhy a posypy), kde by byla elektrifikace velmi zajímavá.
Pořád mám neurčitý pocit nějaké čertoviny, že má globální energetická lobby v rukávu účinnou náhradu, kterou si hřeje pod pokličkou a napřed chce vyráchat lidstvu držky v slepé uličce bateriové elektromobility.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“