TV a koncesionářské poplatky
Moderátor: Moderátoři
Pokorný v Radiojournalu psal něco o reprezentativním 30tisícovým vzorku na kterým se poslechovost sleduje, tak nevím. Přece jen je to veřejnoprávní šíbr zvyklý optimalizovat fakta.xsc píše:U rádií jsou data o poslechovosti jen odhadem, žádné pořádné měření neexistuje. U TV si platící zákazník může prohlížet výsledky za každou minutu
Ta jednominutová přesná technologie u TV funguje jak?
Pak je ještě otázka co všechno patří pod pojem "sledovanost". Když si pipka pustí lcdčko v kuchyni a u toho kafrá na mateřský půl dne s kamarádkou, tak "sledujou"? nebo když si fotr větrá na gauči pivo v trenýrkách a chrápe u seriálu? Možná se ty ramena o sledovanost perou leda o kulisu.
Samozřejmě, že se reportuje, kam je TV přeplá, sledovací čip není v mozku, ale v té TVCrifodo píše:Pak je ještě otázka co všechno patří pod pojem "sledovanost". Když si pipka pustí lcdčko v kuchyni a u toho kafrá na mateřský půl dne s kamarádkou, tak "sledujou"? nebo když si fotr větrá na gauči pivo v trenýrkách a chrápe u seriálu? Možná se ty ramena o sledovanost perou leda o kulisu.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Údaj o pozornosti diváka ti žádný průzkum nedá...
To, že něčemu jako obvykle nerozumíš, neznamená, že to neexistuje nebo že je to vycucaný pojem. A nevím, proč do toho zatahuješ plky o ČT, když sledovanost ze všeho nejvíc zajímá reklamky a soukromé TV. Ty podle toho získávají prachy z reklamy.p32 píše:Sledovatelnost je celkem rychle vycucaný pojem, ale ještě nikdo neprozradil, z kterého prstu. Obhajoba ČT od zaměstnanců ČT je naprosto normální. I když vědí, že lžou, tak si přece nebudou srát na hlavu a kousat do ruky, která je živí.
Vzorek takový klidně být může, ale funguje to formou dotazu. U TV máš k dispozici online data z vybraných domácností. Je to drahé a pro rádio se to nezaplatí, navíc na rozhlasovém trhu máš spoustu malých stanic vysílajících jen někde.Crifodo píše:Pokorný v Radiojournalu psal něco o reprezentativním 30tisícovým vzorku na kterým se poslechovost sleduje, tak nevím.
Problem CT je, ze musi vysilat pro vsechny. Coz ale zaroven znamena ze si kazdy najde dost veci ktere se jim nelibi. Pokud Crifodovi libi porady na nabozenskem kanalu, bude knourat ze se mu nechce platit za porady o transkach. A stejne tak buzny odmitaji platit CT protoze tam flandak tvrdi ze by mely svou orientaci lecit. Nejhorsi to maji konzumenti ruzovych ordinaci. Zpravodajstvi nerozumi, jsou zvykli na zpravy typu ze v zime zamrzne ve sklenici voda a zviratko na konec, no a serialy kterych se natoci 10dilu za dopoledne na CT taky nenajdou.
Ale takovi nejvic obdivuji ruzne vlady silne ruky, volaji po "raznych generalech" apod. takze ted maji moznost si tyto autoritarske praktiky vyzkouset na vlastni kuzi: Drzte klapacky a calujte!![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ale takovi nejvic obdivuji ruzne vlady silne ruky, volaji po "raznych generalech" apod. takze ted maji moznost si tyto autoritarske praktiky vyzkouset na vlastni kuzi: Drzte klapacky a calujte!
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Pokornýmu ani jeho protivníkům to tehdy zjevně nevadilo, že jim poslechovost neměří čipy ale 30 000 reprezentantů. Docela zaujatě se boxovali o ty tehdy stovky tisíc posluchačů buď veřejnopráva nebo komerce a salonní marxista Kotrba k tomu psal hyperzasvěcený komentáře (byl tehdy v RRTV snad).xsc píše:U TV máš k dispozici online data z vybraných domácností. Je to drahé a pro rádio se to nezaplatí
Ti čipoví respondenti televizí o tom vědí, že jejich televizor hlásí údaje o navoleném programu? Jestli jo, tak je to může svádět aby sledovali manifestačně.
Samozřejmě, že o tom vědí, tajně ti do TV nikdo nic instalovat nebude. Manifestační sledování je hezká teorie, ale co by z toho měli? Když to udělá jednotlivec, statistiku to nezmění a vzájemně se neznají.
Žádné rádio neměří čipy, tak proč by to mělo vadit. Je to prostě nejpodrobnější dostupný průzkum. Když stačí reklamkám, tak uplně chybný nebude. Princip těhle měření je, že se ho účastní všechny strany, takže se zároveň hlídají.
Žádné rádio neměří čipy, tak proč by to mělo vadit. Je to prostě nejpodrobnější dostupný průzkum. Když stačí reklamkám, tak uplně chybný nebude. Princip těhle měření je, že se ho účastní všechny strany, takže se zároveň hlídají.