Stránka 10 z 28

Napsal: 18 led 2018, 19:57
od Nakadah
Haťapka - motor 1,2 HTP. Alis HnedToProdej, HodněTěžkýPrůser, HovnoToPojede a podobně :)

Napsal: 18 led 2018, 20:07
od termit256
50kW, jaj.
Neco takoveho mi pujcili jako nahradni vuz kdyz jsem byl na vymene oleje. Chlap mi zapomel rict, ze kdyz mam pustenou klimatizaci, nerozjedu se do kopce :-)

Napsal: 18 led 2018, 22:08
od Nakadah
A to si ještě nejel Corsou 1.0 12V 41kW s klimou...to je trhač. Mám v rodině, doporučuju.

Napsal: 18 led 2018, 23:54
od Duvsan
Tá klimatizácia tedy musí byť riadny záprah. Ja ju nemám a proti jazdným vlastnostiam žiadna (a nie len ja). Vadí mi oneskorená reakcia na plyn (elektronický plyn) a cirkulárkový hukot.

https://www.autobazar.eu/mazda-2-125i-c ... 10616.html
https://auto.bazos.sk/inzerat/81609628/ ... RV2001.php

Fakt už neviem, čo chcem. Asi pauzu.

Napsal: 13 dub 2018, 02:30
od Duvsan
Zdárek. Takže. Kamarát mechanik mi vymenil napínaciu kladku, ktorá by síce ešte vydržala, ale už bola načatá. To je dobre, ale rušivé kvílenie zostalo. Zhodil remeň a naštartoval bez neho a kvílenie bolo preč. Usúdil, že zostáva vodná pumpa a možno alternátor. Obe sa ale pri skúšaní javia zdravo, takže sa zrejme prejavujú pod záťažou. Chcem sa toho piskotu zbaviť, ale druhou stranou mi napadá, či to môže byť vlastnosť vodnej pumpy a tedy jej výmenou sa nič nezmení. Alternátor mi pišťal vo Favorite a bol to iný zvuk. Čo myslíte?
Samozrejme riešili sme i iné veci (výfuk, olej, brzdy) a má tých áut viac, tak som čakal poradovník a i ja som riešil i iné veci a tak.
Inak priebežne cvične laškujem s myšlienkou toho upgrade. Chcem ABS, klímu a ťažné. Musí to byť päťdverák, benzín a niečo menšie a nie príliš žravé. Inzeráty som vyselektoval na Citroen Xsara II 1,4l , Citroen C4 1,6l a Fabia 1, 74kW a možno Golf 5. U Japoncov a Kórejcov sa bojím drahého servisu. Nechcem ísť nad 3000€.
Elektronický plyn už zvládam. Mazdy vraj hnijú.

Napsal: 13 dub 2018, 05:13
od EKKAR
Kup si Roomstera, 1,4 16V 63kW ročník 2010 a novější = kód motoru CGGB, ten už plní normu €uro5. Dělaly se do dubna 2015. Starší od roku 2006 do 2010 včetně s motorem BXW o stejným výkonu mají "jen" €uro4. Pokud ho teda v nějakým bazaru objevíš. Když vyčenicháš kus s nájezdem do 50 000km, budeš mít prakticky nový auto. Kus se 100 tisícema je v poho akceptovatelnej, jen je potřeba si ohlídat výměnu rozvodovýho řemene. Bez ohledu na nalítaný km neměl bejt řemen v autě starší než 10 let. Spotřeba s lehkou nohou 6,5 litru, po městě se vejdeš do 10, na dálnici při dodržování limitu podle GPS pojedeš za 8-8,5. Možná je vošklivej, ale praktičtějšího dříče neseženeš.

Napsal: 13 dub 2018, 10:50
od pepik9
Xsara II 1,4l je trochu slabší motor, ale jde to. Mnohem lepší je 1.6 - motor TU5JP4. V C4 možná najdeš už motor 1.6 THP, vyvíjený spolu s BMW. Ten už má například odpojování vodní pumpy u studeného motoru a podobné vymyšlenosti, takže možný zdroj poruch. Ale jako u každého motoru platí chovat se k němu slušně a včas měnit kvalitní olej. Kdo na to kašle, má problémy.

Napsal: 13 dub 2018, 11:59
od Duvsan
Roomster mi pripadá už viac úžitkový, než osobný. Keby som mal veľkú rodinu a tak. Ja sa vozím sám a najazdím málo. Aj cenovka je dosť cez.
Ako je to u Citroenu s odolnosťou voči korózii oproti Fabii? Citroen je "rodina" s Peugeotom, to vo mne budí pochybnosti.

Čo súdite o tej vodnej pumpe? Zvykne u HTP kvíliť (nejaké vírenie vody a následný piskot), alebo je to závada?

Tak od Citroenu že aby som sa držal preč, hnusne sa opravujú.

Napsal: 16 dub 2018, 11:18
od PixelOrgy

Napsal: 16 dub 2018, 22:12
od Hubert_79
PixelOrgy: To BMW by koupil jen blázen, to bude vylítanina po nějakém tunerovi holobrádkovi....

Napsal: 16 dub 2018, 22:22
od PixelOrgy
Vsak pisu, ze pro inspiraci :-) jinak ale na tom moc tuningu nevidim...

Napsal: 24 dub 2018, 20:35
od Duvsan
Ad BMW: Ak má motor vpredu a náhon vzadu, tak to sorráč.

Rozhodol som sa nechať si vymeniť tú vodnú pumpu, Dúfam, že to kvílenie nie je vlastnosť. Na rad prídem niekedy v máji.
Auto si tento rok asi nechám a ďalej sa uvidí. Zvažujem Fabiu kombi, alebo Golf, možno Octaviu, uvidím. Asi v rámci koncernu (kvôli dostupnosti a náročnosti servisu).

Má to byť za štyri platy. Pre mňa to nie je zanedbateľný peniaz. Najazdím tak tisíc-dvatisíc za rok, tak by som to auto potom chcel mať nejakú dobu, nie dva roky, tak preto. Ospravedlňujem sa tým, ktorých iritujem. Za rady a tipy ďakujem.

Napsal: 25 dub 2018, 09:43
od denis15
Když má dole řemen tak snad není problém zjistit, že jě něco před smrtí. Mě kňučí altík už 45tkm a dokud dobíjí, pojede. Sám bych to ani neřešil, ale v servisu jim ten zvuk přišel divný. Furt zkoumali z čeho to jde a že je divné, že po zdechnutí ten zvuk jakoby dobíhá, ač motor stojí :D Co by to u 1,9SDI asi mohlo být, že?....

Napsal: 25 dub 2018, 10:40
od PixelOrgy
Duvsan píše:Ad BMW: Ak má motor vpredu a náhon vzadu, tak to sorráč.
Asi jsem nepochopil, co tim melo byt receno.

Fabiu klidne, ale ne s tim HTP, to je snad to nejhorsi, co kdy z koncernu vypadlo. Jak po strance projevu, tak spolehlivosti.

Oktavka za 4 platy bude uzasna. Dobra varianta by byla Nissan Primera nebo Almera

Napsal: 25 dub 2018, 13:05
od denis15
Jen ten Nissan bude napaden rakovinou, protože ač spolehlivé, hnilo to i na fotce. Zbytek japonců je na tom bohužel podobně. Neříkám, že nejde najít dobrý kousek, ale chce to dobře kontrolovat a hodně vybírat.