Zabezpečení vlakových tratí

Manuály, rady a návody z oboru zabezpečovací techniky a elektrické zabezpečovací signalizace (EZS)

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
jjilek
Příspěvky: 3808
Registrován: 29 bře 2009, 01:00
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#136 Příspěvek od jjilek »

PotPalo píše: A to sa ako počíta táto suma? Spočítajú sa tí čo teraz cestujú zadarmo a vynásobí sa cenou za lístok? Akurát sa zabúda na to, že mnohí by vôbec nikam necestovali, keby za to mali platiť, takže žiadny príjem naviac by sa nekonal. Akurát by jazdili prázdnejšie vlaky.

To jeden takto myslel že si zdvihne zisky o 100% a zdražil všetko o 100%. Akurát že mu to potom nikto nekupoval a namiesto +100% mal -100%. :pako:
Lze to v ČR vzít také tak, že je to dotace všem dopravcům.

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#137 Příspěvek od Hubert_79 »

petula píše:...Praha - Zurich, který vyjel z Prahy v 8 ráno a cesta do Dolní Kubice ... Za Dolní Kubicí...
Je to Česká Kubice. Dolní je Dvořiště, což je silniční hraniční přechod do Rakouska.
Vlaky z Prahy do Mnichova jezdí i nyní, po stejné trase. Praha - Plzeň bez zastavení, pak Holýšov (proč ne větší Stod vědí jen na MD, kteří tento vlak objednávali), Domažlice a dále do Německa. Například Ex 360.
Asi to není taková tragedie jak tenkrát, ale celkem slušně použitelné spojení.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
xsc
Příspěvky: 6666
Registrován: 25 zář 2014, 02:00

#138 Příspěvek od xsc »

Vlak je to slušný, dodržování jízdního řádu je u něj horší.

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#139 Příspěvek od ZdenekHQ »

Patrně bude nutno zavést na návěstidlech červenější barvu, než je červená... :?

https://www.novinky.cz/krimi/clanek/vla ... u-40331198#
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
mihal
Příspěvky: 1812
Registrován: 06 dub 2005, 02:00
Bydliště: Zilina

#140 Příspěvek od mihal »

Experti by im po brainstormingu za účasti PČR mali znížiť rýchlosť, max takých 30-40km/h vidím ako optimum. Vedie to predsa k záchrane životov :lol:
Je to vážny problém, bo hronadná doprava sa chce preferovať pred individuálnou, no argumenty bezpečnosti už asi použiť nepôjdu.
Je zvláštne, že v SR až tak často tieto mimoriadky niesú.

Uživatelský avatar
dvorak
Příspěvky: 1887
Registrován: 25 dub 2013, 02:00
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

#141 Příspěvek od dvorak »

xsc píše:Tohle je mnohem větší průser, protože ta trať zabezpečená je a Elephant není stará Regionova.
Nevím, jak je to řešeno, ale cožpak trolej "nepozná", že v nebezpečné vzdálenosti je na ní navěšen další vlak a neodpojí ho ?
Bojím se mimochodem u nás sednout do vlaku, neboť úsek Stará Paka - Jaroměř má být "bezobslužný...

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 802
Registrován: 20 čer 2005, 02:00
Bydliště: Hospoda u Třebíče

#142 Příspěvek od vasekpetr1 »

dvorak píše: Nevím, jak je to řešeno, ale cožpak trolej "nepozná", že v nebezpečné vzdálenosti je na ní navěšen další vlak a neodpojí ho ?
Bojím se mimochodem u nás sednout do vlaku, neboť úsek Stará Paka - Jaroměř má být "bezobslužný...
To opravdu nepozná, protože trolej je napájena do celého mezistaničního úseku (pokud tam není spínací nebo napájecí stanice, případně tunel) a těch vlaků se tam v jedné koleji běžně pohybuje nekolik (záleží na počtu oddílů autobloku mezi stanicemi) a jestli se začínáš bát jezdit vlakem, tak porovnej počet nehod na kolejích se silnicí a bát se přestaneš. I strojvedoucí je tvor omylný.

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#143 Příspěvek od tomasjedno »

vasekpetr1 píše:
dvorak píše:I strojvedoucí je tvor omylný.
Nějak nám to houstne. Projel návěstidlo na červenou, zdemoloval výhybku, ohrozil Pindolíno.
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/la ... 7221542_pj

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#144 Příspěvek od termit256 »

Dokud nebudou padat tresty za flakani svych povinnosti, nic se nezmeni.

Uživatelský avatar
sinclair
Příspěvky: 9882
Registrován: 02 úno 2005, 01:00
Bydliště: Luhačovice

#145 Příspěvek od sinclair »

Co tak zavést:
červená trvale svítící - jeď na vlastní riziko a rozhled
červená blikající - opovaž se!
Jinak už fakt nevím.
Nesesralo se něco v nějakém tom centrálním mozku ČD/SŽDC, co to celý řídí?

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#146 Příspěvek od termit256 »

Jedini kdo evidentne na svou praci serou jsou radovi strojvedouci. Pokud na ne "centralni mozek" neveme poradny bic, budou na to srat dal.

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#147 Příspěvek od ZdenekHQ »

Ta blikající červená snad už kdysi byla. Nebo to bylo jiný světlo? Nemyslím tím přejezd.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 802
Registrován: 20 čer 2005, 02:00
Bydliště: Hospoda u Třebíče

#148 Příspěvek od vasekpetr1 »

V metru.

Uživatelský avatar
dvorak
Příspěvky: 1887
Registrován: 25 dub 2013, 02:00
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

#149 Příspěvek od dvorak »

Znamená to tedy, že i na elektrifikované trati mohou jet vlaky proti sobě ? (přepokládám oba elektrické)
Kdysi jsem od někoho slyšel, že elektrická lokomotiva si za sebou vypíná proud nebo že některé úseky tratí jsou bez proudu, co je na tom pravda ?

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#150 Příspěvek od Hubert_79 »

dvorak píše:Znamená to tedy, že i na elektrifikované trati mohou jet vlaky proti sobě ? (přepokládám oba elektrické)
Kdysi jsem od někoho slyšel, že elektrická lokomotiva si za sebou vypíná proud nebo že některé úseky tratí jsou bez proudu, co je na tom pravda ?
Tak předně - Regionova není elektrický vlak; má to motor z autobusu. Vlastní zabezpečení nemá co do činění s napájením elektrifikované trati.
A ne, lokomotiva si za sebou proud opravdu nevypíná.
Ano, jsou úseky (krátké) bez proudu. Typicky na místech, kde se stýkají dvě napěťové soustavy. Často je na těchto místech tzv. stahovačka, kdy se stáhne pantograf (pro šotouše "sběrač") a úsek se projede setrvačností (výběhem). Tyto úseky jsou ale krátké, max. desítky metrů.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Odpovědět

Zpět na „Zabezpečovací technika“