Stránka 91 z 105

Napsal: 17 bře 2021, 13:29
od kokun
tomasjedno píše:V zásadě je to myšlenka dobrá. Nevím jen, jestli místní populace bude schopná pochopit správný způsob psaní adresy.
V Rakousku už to nějaký pátek provozují, a přesto se mi vloni stalo, že mi odesílatel k zásilce adresované na Abholstation neuvedl mail ani telefon na mne (prý se divil, proč mu to vůbec píšu) a tak jsem stejně musel jít zásilku páčit z baby na poštovní přepážce.
Začátkem února jsem posílal zásilku sušených hub do Německa (Čechovi, trvale žijícímu tam). Když jsem mu napsal, jestli si to nechce raději poslat na adresu v CZ (k příbuzným - a při návštěvě si pak vyzvedl u nich), kvůli výši poštovného (rozdíl mezi CZ a BRD je značný!), tak odepsal, že u rodičů už téměř rok nebyl (kvůli covidu) a ať mu to pošlu do Německa.
Systém schránek (jak jsem dával odkaz na "novinku" na SK) tam je zavedený už dávno. Taky mně k tomu napsal následující:
"Vim, ze vam to pripada absurdni, ale vzhledem k situlaci (COVID) jsem nebyl u svych rodicu skoro rok."

"Takze mi poslete celkovou cenu zasilky i s postovnym a hlavne IBAN , ... Ja vam poslu dorucovaci udaje. Ktere jsou trosku slozite a je je potreba 3x zkontrolovat. Minule jsem hledal zasilku 3 mesice kvuli jenomu zapomenutemu cislu."

"Prosim opravdu dobre zkontrolovat vsechna cisla. Naposled misto 706 napsali 76 a ja jsem dohledaval balik 3 mesice. Muj telefon je +491xxxxxxxxx, ale na balik ho nepiste, protoze me ho dodavat nebudou, ale budu si ho vyzvedavat v automaticke vydejne."
Takže si nepřál uvést k adrese ani č. mobilu, ani e-mail adresu!

Napsal: 17 bře 2021, 13:41
od ZdenekHQ
Taky je kouzelný, že přes jistou firmu poslat balík do Řecka vyjde asi na 2500Kč (se slevou!), ale když si on objedná svoz z ČR, tak zaplatí asi stovku. To se jim to pak žije...

Napsal: 17 bře 2021, 15:10
od tomasjedno
kokun píše: Takže si nepřál uvést k adrese ani č. mobilu, ani e-mail adresu!
Nevím, jak na Slovači, ale v Německu a v Rakousku je třeba při podání zásilky adresované do automatické výdejny uvést mail nebo mobil příjemce, aby mu pošta mohla poslat avízo s heslem pro vyzvednutí.

Napsal: 17 bře 2021, 15:49
od kokun
Tak přestože jsem ani jedno (ani druhé) na balík neuvedl (on si to výslovně nepřál), tak si balíček bezproblémově vyzvedl!
Ještě něco z té naší korespondence:
"Jinak ten mobil je zbytecne tam psat, kdyz mi to dodavaji na vydejnu. To zatim v Cesku neni. Jsou to vlastne takove schranky na dopisy ruzne velikostti. A diky kodu, ktery mi prijde na telefon otevru jen tu jednu a prevezmu si balicek kdykoli. Ale proto je potreba kontrolovat ta cisla. To prvni je moje identifikacni cislo pro postu a pak je tam cislo toho zarizeni, coz je v tomto pripade 706. a samozrejmne PSC xxxxx."

Zítra ten balíček zabalím a hned po připsání ho odešlu - s tím, že Vám pak taky napíšu to číslo zásilky (jak už jsem psal). Taky mně bude zajímat jak (kudy a jak dlouho) bude cestovat - tak ho taky budu sledovat.
...
Balíček už cestuje - pod číslem: RRxxxxxxxxxCZ
Tak ji můžete sledovat - budu ji sledovat i já!

"Me se to cislo objevi v aplikaci az ve ctvrtek, az prekroci hranice. Pak ho prevezme nemecka posta a zada ho do systemu, pak ho budu moct sledovat."
Adresa (na kterou jsem odesílal) nebyla ovšem soukromá, ale na tu jejich "balíkovnu" (kromě jiného: Packstation 706).
A na ní bylo uvedeno i to jeho "identifikační, devítimístné číslo" - pod kterým je tam zřejmě zaevidován-zaregistrován a oni mají tudíž jeho adresu (vč. mobilu !!!) ve své databázi - alespoň tak si to vysvětluji já :wink:

Napsal: 17 bře 2021, 15:58
od rnbw
Ano, bude to nejake jeho cislo v databaze posty. Je to asi kvoli ochrane udajov, aby na zasielkach neboli viditelne mailove adresy a telefonne cisla.

Napsal: 17 bře 2021, 16:20
od kokun
rnbw píše:Ano, bude to nejake jeho cislo v databaze posty. Je to asi kvoli ochrane udajov, aby na zasielkach neboli viditelne mailove adresy a telefonne cisla.
Tak daleko zřejmě ještě ČP není - poněvadž na jejich prodávaných kartonových obalech jsou (hned nad adresními údaji) dvě předtištěné kolonky pro: telefon a e-mail 8O :(

Napsal: 17 bře 2021, 16:27
od ZdenekHQ
No ono to sdělení ČP, že "dnes vám budeme doručovat zásilku" má stejnou hodnotu, jako ranní rozkaz pro vojáka hradní stráže, že do večera bude stát u té kadibudky.

Všechny ostatní firmy udávají cca dvouhodinové okno. S tím už se dá žít. Rohlík má hodinový okno, u Tesca to bude podobný.

Napsal: 17 bře 2021, 16:53
od tomasjedno
S tím dvouhodinovým oknem - ne všechny. Nedávno mi doručovali UPS a DHL zásilky z ciziny, a oba jen ráno avizovali “dnes”.

Napsal: 17 bře 2021, 17:35
od ZdenekHQ
Ono je to ve své prostatě dneska stejně jedno, položí to u dveří RD či firmy a jedou. V paneláku to bohužel nejde, tam to asi řeší jinak, ale tam se zase nedá podnikat.

Napsal: 17 bře 2021, 18:32
od Mek7
Ano, u nas na sidlisku naposledy GLS doviezla balik o 11:30, a polhodinu potom mi prisla SMS "dnes vam budeme dorucovat balik medzi 12-14:00" a pritom som ho mal uz doma :lol: Takze bordel na kolieckach nie je len u "pocty" :)

Napsal: 17 bře 2021, 19:13
od rnbw
Viackrat sa mi stalo, ze prisla SMS a kurier o 10 minut zvonil. Ale uz dlho som v SMS nevidel cas, vzdy tam je "do konca pracovnej doby".

Napsal: 17 bře 2021, 21:17
od Hubert_79
kokun píše:jsou (hned nad adresními údaji) dvě předtištěné kolonky pro: telefon a e-mail
Mno, kdybys místo šíření poplašných zpráv zapojil selský rozum... Na krabici to není povinností uvádět, ani na podací lístek a ani to zadávat do systému (kromě balíku na poštu, kde to vyplývá z logiky věci). Ono určitě někdo bude mít potřebu, náladu a čas si z krabic opisovat telefony a maily :roll:

Napsal: 17 bře 2021, 21:54
od kokun
Jaké šíření poplašné zprávy? Já jen napsal, co je na krabici předtištěno - anebo snad není?

Sám často jedno, či druhé (mobil, či e-mail) k adrese píšu, když něco posílám. A píšu to i na "netypizovanou" krabici (i bez kolonky).
Jen jsem výše napsal, že Čecho-němec, kterému jsem rovněž posílal zásilku, si to vyloženě nepřál - tak zůstaly obě kolonky prázdné-nevyplněné.
A pokud to šlo do "jeho balíkovny" kde je registrovaný, tak nebylo mobilní číslo ani třeba - balíkovna mu zaslala "kódové číslo" na jeho mobil ze své databáze.
Nic víc - nic míň.
Rozhodně je v tomto systému adresát lépe chráněný, než u ČP - ať tedy bráníš svého zaměstnavatele, kolik chceš :lol:
Potvrzuje ti to i kolega:
rnbw píše:Ano, bude to nejake jeho cislo v databaze posty. Je to asi kvoli ochrane udajov, aby na zasielkach neboli viditelne mailove adresy a telefonne cisla.
Hubert_79 píše:Ono určitě někdo bude mít potřebu, náladu a čas si z krabic opisovat telefony a maily :roll:
Kdo tím bude něco sledovat, tak si tu potřebu, náladu i čas rozhodně najde.

Napsal: 17 bře 2021, 22:06
od Hubert_79
No jistě, kdo bude chtít získat nějaké telefony a/nebo maily, tak zvolí jako metodu opisování z balíků :lol:

Napsal: 17 bře 2021, 22:18
od tomasjedno
No jasně, v noci se vloupá na poštu a bude opisovat a opisovat, až se z něj bude kouřit.