Zajímavé nabídky na Aukru, Bazoši apod. 1
Moderátor: Moderátoři
Rezerva vepředu v dolní části kufru resp. pod ním byla součást bezpečnostní "bortivý" zóny proti nárazu. I to by mělo bejt v tý Hrdličkově knížce zmíněný, v jednom rozhovoru s ním to bylo vysloveně zdůrazněný, že po přemístění nádrže zepředu před zadní nápravu do bezpečnějšího prostoru museli právě tu rezervu nechat vepředu.
Ještě bych zmínil, že u běžnejch aut z minulosti s koncepcí "všecko vzadu" je uvnitř v kabině o poznání hlučnější, než motor vepředu - a to i když je chladič náporovej umístěnej dopředu jako u Š105/120 a u motoru není hlučná vzduch honící vrtule/ventilátor. Někdo mi tvrdil, že to je proto, že u motoru vepředu se dá mezi ním a kabinou udělat dvojitá přepážka, která víc tlumí, ovšem nechápu, proč by se stejný konstrukční uspořádání nedalo udělat u motoru vzadu. Přitom "zadomotorový" vzduchem chlazený tatry počínaje T-77 a konče T-613(T-700) byly známý svým luxusním a relativně tichým interiérem, takže bych to zase posunul někam mezi "urban legends" podobně jako ty koně, co se musejí zapřahat před vůz...
Ještě bych zmínil, že u běžnejch aut z minulosti s koncepcí "všecko vzadu" je uvnitř v kabině o poznání hlučnější, než motor vepředu - a to i když je chladič náporovej umístěnej dopředu jako u Š105/120 a u motoru není hlučná vzduch honící vrtule/ventilátor. Někdo mi tvrdil, že to je proto, že u motoru vepředu se dá mezi ním a kabinou udělat dvojitá přepážka, která víc tlumí, ovšem nechápu, proč by se stejný konstrukční uspořádání nedalo udělat u motoru vzadu. Přitom "zadomotorový" vzduchem chlazený tatry počínaje T-77 a konče T-613(T-700) byly známý svým luxusním a relativně tichým interiérem, takže bych to zase posunul někam mezi "urban legends" podobně jako ty koně, co se musejí zapřahat před vůz...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Samara sice byla bezlicenční, ale její přední náprava je opajcovaná píča na kapotě. A ani dederónský dvoutakty nebyly "vlastní konstrukce", ale vycházely z předválečný produkce DKW. Fanouš byl skutečně jedním z mála východoevropskejch typů, vyvinutej bez dalších pajců v hlavní konstrukci - měl třeba licenční chladič (ale to už měla Š120), licenční kotoučový brzdy, karbec a pozdějc i jednobodovej vstřik a další věci - všecko ale byly přiznaný a placený licence. Podvozek fanouše se dokonce ladil u Porsche.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
- Hubert_79
- Příspěvky: 6583
- Registrován: 24 pro 2017, 01:00
- Bydliště: Praha 6 - Petřiny
- Kontaktovat uživatele:
Licenčních tam bylo víc věcí, třeba pístní kroužky. U Porsche se ladilo především uložení motoru (což ovšem u předohrabu s nápravou souvisí), což se u Favouše opravdu povedlo; vedle řazení, to šlo krásně. Na to se měli jezdit žabožrouti koukat a učit se to.
Mám doma časopis Automobil z roku 1987, který je celý Fanoušovi věnován; velmi zajímavé čtení. Vývoj, jak jezdili tam či onde, jak makali o víkendu a podobně. V podmínkách socialistického hospodářství byl Fanouš téměř upletení biče z hovna a je obdivuhodné, co konstruktéři vydupali ze země.
Mám doma časopis Automobil z roku 1987, který je celý Fanoušovi věnován; velmi zajímavé čtení. Vývoj, jak jezdili tam či onde, jak makali o víkendu a podobně. V podmínkách socialistického hospodářství byl Fanouš téměř upletení biče z hovna a je obdivuhodné, co konstruktéři vydupali ze země.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Ne, tenhle: https://www.youtube.com/watch?v=sa8sllg5KIU
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
. . . a tady a tady a tady !samec píše:Myslíš ten Favorit, čo mal 548 zlepšení?
https://youtu.be/sa8sllg5KIU
U mého tam vede výfuk.uprostřed nějaký tunel má, Vpředu na tom tunelu má řadicí páku. Proč je to tak i vzadu netuším
U Fáva to soudruzi konstruktéři těžce pokadili, od nepaměti tou dvojitou přepážkou byl oddělený i vstup vzduchu do topení (Fiat 124,125..), ale několik moudrých lidí dalo hlavy dohromady a topení strčili přímo do motorového prostoru. Tak byli cestující ve Fávu odděleni od motoru jen 2mm plastu.u motoru vepředu se dá mezi ním a kabinou udělat dvojitá přepážka, která víc tlumí
Ještě bych doplnil Záporožce, u nás se ale neprodával, jezdili s tím dederoni, vycházelo to z Prinzeransom píše:Protože to je konstrukčně nejjednodušší. Motor vepředu potřebuje buď komplikovanější přední nápravu a homokineťáky, nebo kardanku a diferák za ní.Hydrawerk píše: Proč vůbec škodovka používala motor vzadu?
A nebyla zdaleka jediná. Když vynechám naše Tatrovky, tak namátkou Renault 8, Fiat 500, 600 a 850, NSU Prinz 4...
Nevíte, prosím, někdo, co je toto za výrobek z doby SSSR?
https://aukro.cz/nejake-elektronicke-za ... 7019497685
https://aukro.cz/nejake-elektronicke-za ... 7019497685