Zajímavé nabídky na Aukru, Bazoši apod. 1

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#1441 Příspěvek od EKKAR »

Rezerva vepředu v dolní části kufru resp. pod ním byla součást bezpečnostní "bortivý" zóny proti nárazu. I to by mělo bejt v tý Hrdličkově knížce zmíněný, v jednom rozhovoru s ním to bylo vysloveně zdůrazněný, že po přemístění nádrže zepředu před zadní nápravu do bezpečnějšího prostoru museli právě tu rezervu nechat vepředu.

Ještě bych zmínil, že u běžnejch aut z minulosti s koncepcí "všecko vzadu" je uvnitř v kabině o poznání hlučnější, než motor vepředu - a to i když je chladič náporovej umístěnej dopředu jako u Š105/120 a u motoru není hlučná vzduch honící vrtule/ventilátor. Někdo mi tvrdil, že to je proto, že u motoru vepředu se dá mezi ním a kabinou udělat dvojitá přepážka, která víc tlumí, ovšem nechápu, proč by se stejný konstrukční uspořádání nedalo udělat u motoru vzadu. Přitom "zadomotorový" vzduchem chlazený tatry počínaje T-77 a konče T-613(T-700) byly známý svým luxusním a relativně tichým interiérem, takže bych to zase posunul někam mezi "urban legends" podobně jako ty koně, co se musejí zapřahat před vůz...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#1442 Příspěvek od rnbw »

Na Skode 105/120 je deformacna zona rovnaka ako pri modernych autach - od predneho narazniku po koniec motora :D

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#1443 Příspěvek od Hubert_79 »

Lukas-Peca píše:Jediná východní nelicenční auta s pohonem přední nápravy byly Wartburg a Trabant (a Barkas apod.)
Lada Samara. Ta byla venku dřív, než Fanouš.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#1444 Příspěvek od EKKAR »

Samara sice byla bezlicenční, ale její přední náprava je opajcovaná píča na kapotě. A ani dederónský dvoutakty nebyly "vlastní konstrukce", ale vycházely z předválečný produkce DKW. Fanouš byl skutečně jedním z mála východoevropskejch typů, vyvinutej bez dalších pajců v hlavní konstrukci - měl třeba licenční chladič (ale to už měla Š120), licenční kotoučový brzdy, karbec a pozdějc i jednobodovej vstřik a další věci - všecko ale byly přiznaný a placený licence. Podvozek fanouše se dokonce ladil u Porsche.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#1445 Příspěvek od Hubert_79 »

Licenčních tam bylo víc věcí, třeba pístní kroužky. U Porsche se ladilo především uložení motoru (což ovšem u předohrabu s nápravou souvisí), což se u Favouše opravdu povedlo; vedle řazení, to šlo krásně. Na to se měli jezdit žabožrouti koukat a učit se to.
Mám doma časopis Automobil z roku 1987, který je celý Fanoušovi věnován; velmi zajímavé čtení. Vývoj, jak jezdili tam či onde, jak makali o víkendu a podobně. V podmínkách socialistického hospodářství byl Fanouš téměř upletení biče z hovna a je obdivuhodné, co konstruktéři vydupali ze země.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
samec
Příspěvky: 3692
Registrován: 19 pro 2017, 01:00

#1446 Příspěvek od samec »

Myslíš ten Favorit, čo mal 548 zlepšení? :D
https://youtu.be/e9wIsAu5-zg

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#1447 Příspěvek od EKKAR »

Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
ok1hga
Příspěvky: 11485
Registrován: 28 lis 2006, 01:00
Bydliště: Česká Třebová

#1448 Příspěvek od ok1hga »

samec píše:Myslíš ten Favorit, čo mal 548 zlepšení?
. . . a tady a tady a tady !
https://youtu.be/sa8sllg5KIU

Uživatelský avatar
ransom
Příspěvky: 924
Registrován: 19 črc 2020, 02:00
Bydliště: Náchod

#1449 Příspěvek od ransom »

Ekkar:
Když jseš tak moc na tu koncepci "všechno vzadu", doporučuju Enyaq.

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#1450 Příspěvek od pepik9 »

uprostřed nějaký tunel má, Vpředu na tom tunelu má řadicí páku. Proč je to tak i vzadu netuším
U mého tam vede výfuk.
u motoru vepředu se dá mezi ním a kabinou udělat dvojitá přepážka, která víc tlumí
U Fáva to soudruzi konstruktéři těžce pokadili, od nepaměti tou dvojitou přepážkou byl oddělený i vstup vzduchu do topení (Fiat 124,125..), ale několik moudrých lidí dalo hlavy dohromady a topení strčili přímo do motorového prostoru. Tak byli cestující ve Fávu odděleni od motoru jen 2mm plastu.

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#1451 Příspěvek od Celeron »

A nebyl taky na prvních Favořitech problém s celkovou pevností čumáku? Já jen že si pamatuju svolávačku, kdy se mezi příruby tlumičů dávala rozpěrná roura.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#1452 Příspěvek od pepik9 »

O svolávačce nevím, ta rozpěra ale byla v prodeji jako tuningovej díl. (1).Vzhledem k celkové váze či hmotnosti auta to s tou tuhostí bylo dost slabé. Myslím, že na tátové oktávce byly plechy minimálně 2x tlustší.

Uživatelský avatar
dvorak
Příspěvky: 1887
Registrován: 25 dub 2013, 02:00
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

#1453 Příspěvek od dvorak »

ransom píše:
Hydrawerk píše: Proč vůbec škodovka používala motor vzadu?
Protože to je konstrukčně nejjednodušší. Motor vepředu potřebuje buď komplikovanější přední nápravu a homokineťáky, nebo kardanku a diferák za ní.
A nebyla zdaleka jediná. Když vynechám naše Tatrovky, tak namátkou Renault 8, Fiat 500, 600 a 850, NSU Prinz 4...
Ještě bych doplnil Záporožce, u nás se ale neprodával, jezdili s tím dederoni, vycházelo to z Prinze

Uživatelský avatar
Nagant
Příspěvky: 1051
Registrován: 11 lis 2005, 01:00
Bydliště: Hradec Králové

#1454 Příspěvek od Nagant »

Nevíte, prosím, někdo, co je toto za výrobek z doby SSSR?
https://aukro.cz/nejake-elektronicke-za ... 7019497685

Uživatelský avatar
passion
Příspěvky: 890
Registrován: 22 črc 2005, 02:00
Bydliště: Žilina

#1455 Příspěvek od passion »

Diaľkový ovládač k autíčku. Keď si autíčko zapol, išlo vkuse vpred. Ak si zatlačil tlačítko na ovládači, autíčko začalo cúvať a zároveň zatáčať do strany, už sa nepamätám do ktorej. Je to cca 35-40 rokov dozadu, čo som sa s ním hrával. Do tej dierky išla zapichnúť anténa (drôt)

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“