Stránka 97 z 107

Napsal: 02 říj 2022, 14:06
od EKKAR
Rezerva vepředu v dolní části kufru resp. pod ním byla součást bezpečnostní "bortivý" zóny proti nárazu. I to by mělo bejt v tý Hrdličkově knížce zmíněný, v jednom rozhovoru s ním to bylo vysloveně zdůrazněný, že po přemístění nádrže zepředu před zadní nápravu do bezpečnějšího prostoru museli právě tu rezervu nechat vepředu.

Ještě bych zmínil, že u běžnejch aut z minulosti s koncepcí "všecko vzadu" je uvnitř v kabině o poznání hlučnější, než motor vepředu - a to i když je chladič náporovej umístěnej dopředu jako u Š105/120 a u motoru není hlučná vzduch honící vrtule/ventilátor. Někdo mi tvrdil, že to je proto, že u motoru vepředu se dá mezi ním a kabinou udělat dvojitá přepážka, která víc tlumí, ovšem nechápu, proč by se stejný konstrukční uspořádání nedalo udělat u motoru vzadu. Přitom "zadomotorový" vzduchem chlazený tatry počínaje T-77 a konče T-613(T-700) byly známý svým luxusním a relativně tichým interiérem, takže bych to zase posunul někam mezi "urban legends" podobně jako ty koně, co se musejí zapřahat před vůz...

Napsal: 02 říj 2022, 19:49
od rnbw
Na Skode 105/120 je deformacna zona rovnaka ako pri modernych autach - od predneho narazniku po koniec motora :D

Napsal: 02 říj 2022, 21:31
od Hubert_79
Lukas-Peca píše:Jediná východní nelicenční auta s pohonem přední nápravy byly Wartburg a Trabant (a Barkas apod.)
Lada Samara. Ta byla venku dřív, než Fanouš.

Napsal: 03 říj 2022, 01:25
od EKKAR
Samara sice byla bezlicenční, ale její přední náprava je opajcovaná píča na kapotě. A ani dederónský dvoutakty nebyly "vlastní konstrukce", ale vycházely z předválečný produkce DKW. Fanouš byl skutečně jedním z mála východoevropskejch typů, vyvinutej bez dalších pajců v hlavní konstrukci - měl třeba licenční chladič (ale to už měla Š120), licenční kotoučový brzdy, karbec a pozdějc i jednobodovej vstřik a další věci - všecko ale byly přiznaný a placený licence. Podvozek fanouše se dokonce ladil u Porsche.

Napsal: 03 říj 2022, 15:05
od Hubert_79
Licenčních tam bylo víc věcí, třeba pístní kroužky. U Porsche se ladilo především uložení motoru (což ovšem u předohrabu s nápravou souvisí), což se u Favouše opravdu povedlo; vedle řazení, to šlo krásně. Na to se měli jezdit žabožrouti koukat a učit se to.
Mám doma časopis Automobil z roku 1987, který je celý Fanoušovi věnován; velmi zajímavé čtení. Vývoj, jak jezdili tam či onde, jak makali o víkendu a podobně. V podmínkách socialistického hospodářství byl Fanouš téměř upletení biče z hovna a je obdivuhodné, co konstruktéři vydupali ze země.

Napsal: 03 říj 2022, 15:53
od samec
Myslíš ten Favorit, čo mal 548 zlepšení? :D
https://youtu.be/e9wIsAu5-zg

Napsal: 03 říj 2022, 16:32
od EKKAR

Napsal: 03 říj 2022, 16:34
od ok1hga
samec píše:Myslíš ten Favorit, čo mal 548 zlepšení?
. . . a tady a tady a tady !
https://youtu.be/sa8sllg5KIU

Napsal: 03 říj 2022, 19:17
od ransom
Ekkar:
Když jseš tak moc na tu koncepci "všechno vzadu", doporučuju Enyaq.

Napsal: 03 říj 2022, 20:30
od pepik9
uprostřed nějaký tunel má, Vpředu na tom tunelu má řadicí páku. Proč je to tak i vzadu netuším
U mého tam vede výfuk.
u motoru vepředu se dá mezi ním a kabinou udělat dvojitá přepážka, která víc tlumí
U Fáva to soudruzi konstruktéři těžce pokadili, od nepaměti tou dvojitou přepážkou byl oddělený i vstup vzduchu do topení (Fiat 124,125..), ale několik moudrých lidí dalo hlavy dohromady a topení strčili přímo do motorového prostoru. Tak byli cestující ve Fávu odděleni od motoru jen 2mm plastu.

Napsal: 03 říj 2022, 23:22
od Celeron
A nebyl taky na prvních Favořitech problém s celkovou pevností čumáku? Já jen že si pamatuju svolávačku, kdy se mezi příruby tlumičů dávala rozpěrná roura.

Napsal: 04 říj 2022, 12:46
od pepik9
O svolávačce nevím, ta rozpěra ale byla v prodeji jako tuningovej díl. (1).Vzhledem k celkové váze či hmotnosti auta to s tou tuhostí bylo dost slabé. Myslím, že na tátové oktávce byly plechy minimálně 2x tlustší.

Napsal: 04 říj 2022, 14:06
od dvorak
ransom píše:
Hydrawerk píše: Proč vůbec škodovka používala motor vzadu?
Protože to je konstrukčně nejjednodušší. Motor vepředu potřebuje buď komplikovanější přední nápravu a homokineťáky, nebo kardanku a diferák za ní.
A nebyla zdaleka jediná. Když vynechám naše Tatrovky, tak namátkou Renault 8, Fiat 500, 600 a 850, NSU Prinz 4...
Ještě bych doplnil Záporožce, u nás se ale neprodával, jezdili s tím dederoni, vycházelo to z Prinze

Napsal: 26 říj 2022, 12:05
od Nagant
Nevíte, prosím, někdo, co je toto za výrobek z doby SSSR?
https://aukro.cz/nejake-elektronicke-za ... 7019497685

Napsal: 26 říj 2022, 19:09
od passion
Diaľkový ovládač k autíčku. Keď si autíčko zapol, išlo vkuse vpred. Ak si zatlačil tlačítko na ovládači, autíčko začalo cúvať a zároveň zatáčať do strany, už sa nepamätám do ktorej. Je to cca 35-40 rokov dozadu, čo som sa s ním hrával. Do tej dierky išla zapichnúť anténa (drôt)