Stránka 2 z 3

Napsal: 01 úno 2022, 10:27
od termit256
Prosel jsem par diskuzi na tohle tema a vsude je to stejny. Vsechny nove zarovky jsou nahovno, nejlepsi byly ty stare dobre socialisticke nebo jeste lepe sovetske. Muze za to EU, pripadne spiknuti vyrobcu. Obligatni hudrovani na STK od majitelu fabii jez si daji do svetel atrapy xenonu koupene nekde na polske trznici snad ani netreba zminovat :-) to je taky vsude.

Vysledek celeho badani byl, ze pokud dotycny jezdi hodne, zarovky vydrzi malo, pokud jezdi malo, vydrzi mu roky at uz tam da prakticky cokoliv. Byla to ztrata casu.

Napsal: 01 úno 2022, 10:43
od EKKAR
Hubert_79 píše:Docílil bys akorát toho, že by tě hnali na jinou STK. No a tam, jestli jsou nebo nejsou kámoši s těmi Třebováky by rozhodli. Spíš by je ale "nepotopili"...
Docela výstižně řečeno.
Termite, nemám fábii, nemám v autě žádný napodobeniny xenonů z Pšonska a nepřísahám na komančovský žárovky - konstatuju, že konkrétně dnes běžná "nevytuněná" H7 aby svítila, nemůže bejt nasazená do projektorovýho světlometu a aby vydržela aspoň nějakou dobu, musí bejt dobře chlazená, aby v ní mohl probíhat předepsaným způsobem halogenidovej cyklus. Pokud má bejt H7 v projektoru a nemžourat jak bludička, musí to bejt nějaká "factory tuning" s homologací, aby byla legálně použitelná a nepřekáží mi dát za pár novejch pětibábu jednou za rok, když se rozhodnou ty starý odejít - ale nadávám na to, že se na světě najde pořád dostatek pitomců, kterým jsou zákony putna, protože oni jsou zákon - aspoň podle svýho názoru. Tak nevím, co blábolíš o ježdění málo nebo hodně. O tomhle tahle diskuse není.

Napsal: 01 úno 2022, 11:31
od Celeron
termit256 píše: Vysledek celeho badani byl, ze pokud dotycny jezdi hodne, zarovky vydrzi malo, pokud jezdi malo, vydrzi mu roky at uz tam da prakticky cokoliv. Byla to ztrata casu.
Tobě se zdá, když H7 bez předřadnýho odporu vydrží cca 4-5 tisíc km, že je to v pořádku? Velkým napětím dobíjení to rozhodně není, baterka vydržela skoro 10 let.
A ty H4 od bolševika, kterejma tak pohrdáš, v M-kový 120 LS vydržely bez výměny od roku 1985 do roku 2001, kdy brácha auto při bouračce zrušil.

Napsal: 01 úno 2022, 11:35
od rnbw
Slabe dobijanie skodovky + niekolko metrov kablov dopredu k svetlam. A vtedy nebolo povinne denne svietenie.

Napsal: 01 úno 2022, 11:42
od termit256
Ja jen psal, ze vsechny ty diskuze o zarovkach jsou na jedno brdo, tuhle nevyjimaje. Kazdy si vzdy obhajuje svoje, at uz jde o atrapy xenonu, socialisticke zarovky, smejdy z polske trznice apod. Vysledek je ale stejne vzdy nulovy :-)

Napsal: 01 úno 2022, 12:27
od mi-ro
Jen dotaz na softstart s FETem, nehlásí to pak chybu žárovky?

Napsal: 01 úno 2022, 14:02
od EKKAR
Nevím, v autě se systémem kontroly celistvosti vlákna jsem to nezkoušel, ale on ten FET nebrání průchodu proudu, jen svým pomalejším přechodem ze stavu plně zavřeno do stavu plně otevřeno způsobí, že vlákno je po dobu zhruba 1 desetiny vteřiny napájený přes zmenšující se odpor, kterej finalizuje na hodnotě několika málo (desítek) miliohmů (podle použitýho typu MOSFETu), takže ve fázi plnýho otevření tam vzniká "kolektorová ztráta" vysloveně mizivá a výslednej proud do už nažhavenýho vlákna to omezuje o maličkej zlomeček %. Takže SI MYSLÍM, že když ten systém vyhodnocuje vůbec nějakej průchod proudu (tu kontrolu se daří ojebat například při použití LEDek místo běžnejch bajonetovek v zadních skupinovkách pomocí paralelních odporů, který vytvářejí spolu s LEDkovou náhradou cca 20-25% odběr původní wolframový žárovky), tak by ten soft-start neměl mít na kontrolu celistvosti vlákna potkávaček vůbec žádnej vliv ...

Ano a termiťák si zas jede svoje OT, aniž by se tím o čem žvaní výhradně on kdokoliv další zabejval.

Napsal: 01 úno 2022, 17:50
od termit256
Ze se vzdy ozyvaj jen ty potrefeny husy :-)
Ale mi je to uplne jedno, klidne si tam ty fejkove xenony dej, pak se ale nediv ze te s tim na STK vyhodi...
Ostatnim ridicum to nevadi, protoze ty modre sviti min nez normalni H7.

Napsal: 01 úno 2022, 18:07
od EKKAR
Ty jseš přeci vůl jak anděl a ještě kus za roh k tomu, dřevokaze. Kolikrát ti mám opakovat, že to nejsou žádný pseudoxenony nebo nějaký fejky. To jsou oficiálně homologovaný žárovky se zvýšenou teplotou vlákna, takže mají i vyšší svítivost při zachovaným příkonu vlákna. Něco jako bejvávaly Teslafotky nebo Nitrafotky pro studiovou fotografii. Jo, mají sníženou životnost ve srovnání s "no-name" běžným provedením, ale skutečně víc svítěj. Jedna stojí přibližně 5-6násobek ceny obyčejný žárovky H7 (cca 250-350Kč proti zhruba 65-75Kč za "obyč"). Namodralý sklo baňky slouží k posunutí barevný teploty světla směrem k bělejšímu tónu, ale rozhodně nejsou tak "jedovatě modrý" jako HIDy nebo LEDky, běžně používaný dneska - jejich barevná teplota je někde kolem 4800-5000K, zatímco obyč halogen má jen asi 3800K a HIDka nebo LEDka má až 6000K. V životě jsi je neměl v paprči natož abys je viděl svítit, ale furt budeš mlet ty svoje pizdoviny ...

Napsal: 01 úno 2022, 21:47
od Hubert_79
Kašli na něj. Očkování už se neřeší, tak se realizuje tady.

Napsal: 01 úno 2022, 22:01
od termit256
S tím očkovaním jsi jak otravná veš, pořád. Nikoho to nezajímá.

Napsal: 01 úno 2022, 22:09
od Hubert_79
Hele, možná bys měl vyhledat specialistu; to, že mluvíš sám se sebou může být příznak nějaké duševní choroby.

Napsal: 02 úno 2022, 16:45
od sr71

Napsal: 23 úno 2022, 21:57
od davemh
žárovkový softstart s fetem
Poznatek z "moderního" auta je takový, že je to nepoužitelné. Systém nefunguje spolehlivě, někdy se žárovky rozsvítí a svítí, někdy se nerozsvítí vůbec, někdy rozsvítí a po chvilce postupně zhasnou, a do vypnutí klíčku nejdou znovu nahodit. Jednotka zjevně měří celistvost obvodu a pokud nezjistí dostatečný odběr včas, zablokuje výstup. Kontrolku žárovek pro řidiče ale auto nemá.. Čili dobré pro případy, kdy se žárovky spínají mechanicky, u těch novějších nutno vyzkoušet. Pokusným králíkem byl rok starý Fiat Doblo.

Napsal: 25 úno 2022, 05:15
od EKKAR
Záleží na způsobu měření proudu světelným zdrojem. Některý ŘJ měří právě jen tu zapínací špičku a pokud tam není, "usuzujou" že žárovka je přepálená, jiný zjišťujou buď trvale, nebo periodicky (s intervalem destin vteřiny až jednotky vteřin), jestli do žárovky teče proud - a pokud klesne na cca 20% nominální hodnoty nebo níž, vyhodnotí danou žárovku jako vadnou - zjištěno experimentálně při pokusech o náhrady vláknovejch žárovek NE HALOGENOVEJCH - v nejrůznějších obrysovkách, blinkrech, couvačkách pomocí LED-"žárovek", nabízenejch různýma í-šoupama. Některá "LED-žárovka" už je označovaná i jako "vhodná i pro vozidla s elektronickou kjontrolou žárovek", protože má v sobě paralelní odpor, navyšující odběr právě kvůli těm kontrolám odběru nad tu hodnotu cca 20-25% nominálního proudu původní vláknový žárovky, protože LEDkový náhrady s podobnou svítivostí odebírají bez těch odporů jen asi 5-10% nominálního proudu. Nebylo to zkoušeno u žárovek a jejich LED-náhrad typu H1, H3, H4 nebo H7, protože za ně v daný době nebyly k dispozici pro běžnej provoz homologovaný typy s LED. Takže je možný, že v případě těchhle světel ten "soft-start" u některý značky auta způsobí, že zrovna tam použitá metoda zjišťování celistvosti vlákna bude chybně indikovat spálený vlákno ...
Jedním z možnejch řešení by bylo zmenšit kondík určující dýlku náběhu v tom soft-startu, aby náběh byl rychlejší, což ale zas v podstatě vyruší primární funkci toho proudovýho omezení ...