Brzdový třmeny - lakovat?

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#16 Příspěvek od sr71 »

Øeším na klukovým autì totálnì zatuhlý pístek v zadním tømenu (pøípravkem na zatlaèování to nejde ani náhodou, zkoušel jsem i s vyndanými destièkami vyšlapat tlakem kapaliny a ani tak se pístek nehýbe). Usoudil jsem že asi jistìjší než nìjaká repase bude v tomto pøípadì dát nový tømen. Vidím že tady nìkteøí auta dìláte. Je tøeba se takovýchto znaèek dílù obávat nebo je to bez problémù použitelné?
https://www.autokseft.cz/DENCKERMANN-Br ... -nd1893588 mì tahle znaèka totiž nic moc neøíká,
pøípadnì tohle https://1url.cz/Sren3
Je mì taky divný že u tìch co uvádím výše nepožadují pùvodní tømen protiúètem, zatímco pøi koupi nìkterých jiných tømenù, které jsou za podobnou cenu se platí záloha na vrácení pùvodního. https://1url.cz/orenh
Dokonce i na stejném eshopu bývají nìkteré tømeny (všechny pro stejné auto) zálohovány a jiné ne. Nedává mi to moc smysl. Proè nechtìjí pùvodní zpìt vždy?
Naposledy upravil(a) sr71 dne 16 čer 2022, 13:02, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Behemot
Pod dozorem moderátorů
Pod dozorem moderátorů
Příspěvky: 1598
Registrován: 01 lis 2013, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Behemot »

končí výroba, je to starej krám, kterýho se prodávají už jednotky kusů?

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#18 Příspěvek od EKKAR »

Jenže těch starejch krámů pořád ještě jezdí minimálně desetitisíce kusů a pořád jsou potřeba ND. Ale k dotazu "kosáka" - u brzd bych se vykašlal na nějaký neznámý laciný výrobce a koupil bych jedině osvědčený značky - TRW, ATE, BREMBO, BOSCH, FERODO, DELPHI ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#19 Příspěvek od sr71 »

Vymìòoval jsem zadní brzdový tømen za nový a ten pùvodní jsem, zatím èásteènì, rozebral abych se podíval jak uvnitø funguje mechanismus ruèní brzdy, kdy je pístek našroubován na šroubovici. Pístek se mi podaøilo vyšroubovat. Myslel jsem si že ruèní brzda funguje tak, že zatažením lanovodu se pootoèí šroubovice a tím se povysune pístek, ale ta šroubovice se netoèí, ale posouvá se ve smìru osy pístku a tím pístek posune. Jakým zpùsobem tedy ten pístek na šroubovici funguje, to se pootáèí pístek na šroubovici? a co musí nastat aby se pootoèil?

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#20 Příspěvek od Nakadah »

No za mě lakovat, ale na nějakou normální barvu. Rozhodně nenechávat bez nátěru, jak to zrezne jde to vidět a je to hnus.

Obrázek

Měním na A4 Avant B5 brzdy 288x15 za 288x25. Třmeny a držáky posílám do spřátelené lakovny, otryskají korundem F36 co já už nesvedl očistit mechanicky. Pak základ a nějaký vrchní odolnější nástřik, že na to cosi mají tak v tom jim budu věřit. Ten levý brzdič byl původně v hrozném stavu, ale odlitek zůstal použitelný. Jinak oba budou komplet repas. Pístky, těsnění, prachovky, pouzdra, vodící čepy, atd. Furt mě to vyjde levněji než kupovat nové (pořád se od ATE ještě sehnat dají).

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#21 Příspěvek od EKKAR »

Nakadah píše:....Měním na A4 Avant B5 brzdy 288x15 za 288x25.
...
...Furt mě to vyjde levněji než kupovat nové (pořád se od ATE ještě sehnat dají).
A proč by neměly jít sehnat, když se pořád ještě totožnej typ montuje do golfů, ochcávek nebo leonů? Brzdy C-54 s vnitřně chlazenýma kotoučema Ø288x25mm jsou koncernově jedny z nejrozšířenějších a vyrábějí se a montujou skoro 20 let, mám je dokonce i já na Drobkovi u motorizace 1,4MPi/63kW!!
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#22 Příspěvek od Nakadah »

To já nevím Karle proč by se neměly dát sehnat nebo na co vlastně reaguješ? Nebo si mě chtěl přivítat do klubu majitelů brzd 288x25mm? Rád bych si tedy koupil klubový odznáček a nebo třeba samolepku, jestli by byla k mání.

Jinak teda C-54 jsou 280mm kotouče (Lucas/TRW), abychom měli jasno. To na fotkách je FN3 (ATE) z původně Audi A6.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#23 Příspěvek od EKKAR »

Moje reakce byla na tuhle větu:
Nakadah píše:...Furt mě to vyjde levněji než kupovat nové (pořád se od ATE ještě sehnat dají).
Děláš, jako by tyhle brzdy byly nějakej obsolete typ. Kotouče k nim dělá bůhvíkolik dalších výrobců - já mám aktuálně TRW, před nima jsem měl Brembo, origo byly právě ATE. Výrobců desek je ještě víc. Brzdiče dostupnost dtto, aktuálně mám Bosch. Tohle je dneska spotřební zboží, nehlídá si to jen blázen, kterýmu nezáleží na životě.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#24 Příspěvek od Nakadah »

Ale já nic nedělám, já jenom napsal že se ještě pořád dají sehnat nový. O co ti vůbec jde?

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#25 Příspěvek od EKKAR »

To tvoje "pořád ještě". Vyjadřuješ tím, jako by se chystal konec jejich výroby nebo už dokonce výroba skončila. Přitom se budou vyrábět a montovat do novejch vozidel = tzn. nejen jako náhradní díly, ale jako funglovky pro prvovýrobu ještě minimálně dalších 10 let - pokud teda do ekoelektriček někdo nevymyslí něco lepčího. Stejně tak slovo "shánět" vyjadřuje určitou zhoršenou dostupnost až nedostatek - jenomže těch brzdičů jsou na pultech volně tuny, přijdu do krámu a koupím, pokud nekoupím, řeknou mi že ho objednají a do 24 hodin mám žádaný v ruce. Shání se něco, co není dostupný jako houska na krámě - neboli musím obvolat půlku republiky a číst inzeráty, abych NĚCO SEHNAL. Když ale jdu do příslušnýho krámu - a je jedno jestli kamennýho nebo do í-šopy - a obratem dostanu za příslušnej obolus to co požaduju, není to žádný shánění.

Kdybys totiž bejval napsal "i když jsou to brzdy typově 20 let starý, pořád se běžně montujou a jdou normálně koupit", bylo by to daleko přesnější vyjádření. Ta tvoje formulace je stejnej ňůspík, jako když se dnešní fyjalovej pětislepenec diví, že i když drasticky snížili spotřební daň o neuvěřitelný ká pade, tak rafinérky na který nikdo nezakleknul ženou marži i při cenách ropy dávno sníženejch na ceny platný před únorem 2022 ne do nebe, ale ještě vejš a benál stojí málem půl sta za litr ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#26 Příspěvek od Nakadah »

Bože. No nic, dám sem pak ještě fotky nalakovaných brzdičů a držáků. Jinak ani nevím proč sem tady vůbec vlezl. Čekal jsem spíš hodnotnou diskuzi na téma vhodnosti laků, barev, předúpravy povrchu, tepelnou a mechanickou odolnost...ale ono nic.

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#27 Příspěvek od Nakadah »

Takhle to vypadá hotové po repasu a laku.

Obrázek

Uživatelský avatar
piCZus
Příspěvky: 636
Registrován: 05 pro 2018, 01:00

#28 Příspěvek od piCZus »

Škoda je tam namontovat :)

Uživatelský avatar
danhard
Příspěvky: 5705
Registrován: 05 bře 2007, 01:00
Bydliště: Jesenice u Prahy

#29 Příspěvek od danhard »

Nakadah píše:Ale já nic nedělám, já jenom napsal že se ještě pořád dají sehnat nový. O co ti vůbec jde?
O to, že EKARR má vždycky pravdu :lol:

Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#30 Příspěvek od sr71 »

Vracím se ještì k mechanismu samostavu zadní kotouèové brzdy. Zajímalo by mì jak to pøesnì funguje, zatím jsem to nepochopil, pøesto že jsem starý tømen rozebral.
Šroubovice v tømenu na které je našroubován pístek se pøi pohybu ruèní brzdy neotáèí, hýbe se pouze ve smìru osy pístku. To chápu, tím dojde k zabrzdìní ruèní brzdy, protože se tím pístek posune ke kotouèi. V pístku je ale po vyjmutí pojistného kroužku pod podložkami valivé ložisko, je to vidìt na pøiložené fotce, proè tam je? Není mi jasné kdy a proè se tam nìco vùèi nìèemu otáèí (vše co je vidìt na fotce v pístku, mimo toho ložiska, se zdá napevno, vùèi sobì nepohyblivé).
Přílohy
pístek.JPG
Naposledy upravil(a) sr71 dne 29 kvě 2023, 08:21, celkem upraveno 1 x.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“