Stránka 2 z 2

Napsal: 13 dub 2022, 22:12
od EKKAR
Tak to jseš vedle jak ta jedle. Tyhle lucerny jsou i dnes ne možná přímo u traťovejch, ale u odstavnejch kolejí stanic naprosto běžný - a protože tam zajíždí elektrickej posun, tak jsou často ne dál jak 3 metry od trakčního vedení. A jsou na nich 2 typy svítidel, teda spíš 2 různý tvary stínidel - pravděpodobně starší, na vejšku orientovanej paraboloid a asi novější, na šířku orientovanej tvar ležatýho dolů otevřenýho anuloidu. Dřív v tom bejvaly 500W nebo 1000W klasický vláknový járofky, potom se to rekonstruovalo na klasický "mrtvolně bledý" rtuťáky, občas už jsem v tom viděl i oranžový sodíkofky. Nedávají se na místa frekventovanýho provozu, tam spíš slouží stožáry s multibeamovým diagramem (tady v Třebový se těm velkejm říká "majáky", dneska už jsou výhradně osazený sodíkem), ale třeba právě u zmíněnejch odstavnejch kolejí nebo u nějakejch výtažnejch případně překládacích ramen je jich pořád ještě dost a dost.

Napsal: 13 dub 2022, 22:33
od ferdislav
Můžu potvrditže někde oddělovací trafa byli, na plechu LL dvě cívky

Napsal: 13 dub 2022, 22:34
od Artaban001
Hele, když si zajdeš někam z bezpečné vzdálenosti vyfotit elektrifikovanou trať s těmato světlama, tak zjistíš, že situace, kdy spuštěný světlo zasáhne do průjezdnýho profilu by nastala dost nepravděpodobně. Trakční vedení, ač se to nezdá je dost silná tyč ve tvaru osmičky. Takže i když se jej podaří semtam někomu strhnout, tak nebude vlát, ale odporoučí se k zemi. A tam pak nastává peklo.Pokud by se nějaká část toho světla dostala dostatečně blízko, prostě by se upálila dost silným výbojem. Stožár je stále na svým místě a reflektor visí pouze za lano a na jeho vrcholu je kromě upevnění lana stykovací zařízení, který propojí reflektor s vedením na vrcholu rampy. Zkrátka a dobře je to dost zabezpečené.

Napsal: 13 dub 2022, 22:41
od Artaban001
ferdislav píše:Můžu potvrditže někde oddělovací trafa byli, na plechu LL dvě cívky

Kdoví, co to mohlo být. I tlumívka může mít dělený vinutí. Bezpečnostní transformátor oddělující desítky kilovolt by muselo být dost masívní už jen kvůli povrchovým přeskokům.
Pokud by tam nějaký trafo přece jen bylo, tak by to ale nemělo souvislost z trakčním vedením.

Napsal: 13 dub 2022, 22:44
od ferdislav
Na šachtě nejsou desítky kV a sám jsem to trafo vymontoval(nejedno) a doma ho používal, podle zapojení jsem hned poznal oč jde, proto jsem ho taky nehodil do šrotu, jako obyč tlumivku, která by mi nebyla k ničemu
Neřešil jsem proč tam je, převod byl téměř jedna ku jedné, takže těch 220/240 na sekundáru bylo a to mi stačilo

Napsal: 13 dub 2022, 22:53
od Artaban001
Nojo, na šachtě.... Tos ale nenapsal. Já se bavím ale o pozemní železnici, kde je v troleji v ČR 3KV/DC, nebo 25KV/AC.

Napsal: 13 dub 2022, 23:06
od ferdislav
Do Počerad jezdí vlaky ze šachty, takže nemluvím přímo jen o díře jako takové
ale to je jedno, jen jsem chtěl sdělit, že v takovém stožáru opravdu oddělovací transformátor najít můžeme , tady to bylo před elektránou u hradla, odstavné koleje ...

Napsal: 13 dub 2022, 23:35
od Artaban001
A kolik má W?

Napsal: 13 dub 2022, 23:44
od ferdislav
Jádro má tak kolem 5x5cm odhaduju 400VA

Napsal: 14 dub 2022, 04:08
od EKKAR
Artaban001 píše:Nojo, na šachtě.... Tos ale nenapsal. Já se bavím ale o pozemní železnici, kde je v troleji v ČR 3KV/DC, nebo 25KV/AC.
Šachty pokud vím používají tři kila ve stejnosměru taky, jejich mašiny jsou konstrukčně shodný s malou výjimkou stálejch převodů, který mají víc do pomala...

Napsal: 15 dub 2022, 16:54
od Artaban001
Ze zrušený hajzlbuňky jsem si odmontoval zásuvku s vestavěným oddělovacím trafem. Kromě toho, že může být pár cm nad umyvadlem, protože výstup je plovoucí, má i 110V výstup - podle vidlice, co do ní zastrčíš, tak to má ještě tu vlastnost, že zátěž omezí jen na 20W. Tak zřeba z toho důvodu jsi je tam našel.