Jak ověřit pneuměřič.

Dotazy na technické problémy, vlastní řešení technických problémů

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#16 Příspěvek od Celeron »

tomasjedno píše:No tak si asi bude muset tu svou nadmořskou výšku zjistit :D
Jasně, 257m. :wink:
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
PavelFF
Příspěvky: 4796
Registrován: 18 úno 2008, 01:00
Bydliště: Brno

#17 Příspěvek od PavelFF »

mi-ro píše:Ty obyčejné, do 200,- asi kalibrovat nejdou. Jsou zapertlený. Mě by jen stačilo, kdybych věděl že kecá např. o 0,4 nahoru.
To nepůjde, protože chyba je taky nelineární. Kdysi jsme v práci měli zdroj tlaku i poměrně přesný manometr a pokusil jsem se opravit stupnici mého pneuměřiče podle něj. Prostě jsem sundal kryt a tuší domaloval nové dílky. Rozdíl mezi skutečnou a zobrazenou hodnotou závisel na výchylce. Tehdy bylo na socialistickém trhu doslova pár typů. Dneska jich je přehršel a jsou to někdy úplné šmejdy s obrovskou chybou a ani neukážou dvakrát po sobě stejně. Zakoupil jsem pak jeden typ podle výsledků v časopise D-test a jsem spokojen se shodou s manometry na čerpačkách. Zase tak moc to nehrotím - stejně se mají podle návodu kola foukat podle počtu přepravovaných osob a nákladu. Musim přiznat, že ať jedu v autě sám nebo jedeme čtyři, že neupouštím ani nedofukuju:-).

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#18 Příspěvek od EKKAR »

Tak to já dofukuju, ale akorát když vím, že plně naloženej pojedu někam dál nebo delší dobu - třeba před dovolenou. Jinak už jsem zjistil, že pokud se držím továrních údajů pro auto a zatížení, tak mám podle tvaru gum podhuštěno, jsou "rozčápnutý jak bačkory" - musím foukat přibližně o 0,2 - 0,3 atmosféry vejš, než doporučuje tabulka. A není to jen dojem, prvním rokem se mi pravidelně sjížděly víc okraje běhounů, střed zůstával nesjetej - než jsem je začal hustit vejš. Pneu Vredestein Sportrac 5 195/55 R15 85V. A bylo to podobný i na Hankookách Optimo 415 stejnýho rozměru. Údaj je ± desetina stejnej na měřičích kompresorů na pumpách i na mým měřáku. A rozdíl v huštění byl dost výrazně citelnej i na volantu - najednou auto jelo ochotně do zatáčky a při přetažení neuskakovalo tak nečekaně, jako když jsem hustil podle tabulky.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
workhard
Příspěvky: 4873
Registrován: 07 črc 2006, 02:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od workhard »

Foukám na 3, když dám podle tabulek, tak to prostě plave.
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#20 Příspěvek od EKKAR »

Přesně. Tabulka říká 2,3 atm, já foukám na 2,5.
Kde tabulka říká 2,8, já foukám 3 až 3,1.
Na minimální tlak 1,8 jsem zkusil jet jednou. Nikdy víc, to bylo jak jet s vanou na sněhu.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#21 Příspěvek od EKKAR »

Sry - posíláno z mobilu bez následný kontroly ...
Naposledy upravil(a) EKKAR dne 20 dub 2022, 01:51, celkem upraveno 1 x.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od Hubert_79 »

Ještě jednou, prosím :lol: dvakrát je málo.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
samec
Příspěvky: 3692
Registrován: 19 pro 2017, 01:00

#23 Příspěvek od samec »

Bernard píše:p₂ = p₁/(1 - Vv/Vn) ;
Odkiaľ je Vn ? :|

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#24 Příspěvek od tomasjedno »

včera Bernard píše:Objem nádobky Vn se zjistí naplněním vodou a jejím vylití do nějaké kalibrované nádoby, případně zvážením.

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#25 Příspěvek od tomasjedno »

Hubert_79 píše:Ještě jednou, prosím :lol: dvakrát je málo.
Přední už nafoukal obě, teď ještě ty zadní. :D

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od Hubert_79 »

No tak ještě rezervu a uskladněné zimáky :)
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
dvorak
Příspěvky: 1887
Registrován: 25 dub 2013, 02:00
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

#27 Příspěvek od dvorak »

Na trochu slušné benzince by měli mít panely se vzduchem s pravidelně ověřovanými manometry, takže stačí porovnat ten můj s naměřenou skutečností...

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#28 Příspěvek od tomasjedno »

Zajímalo by mě, jestli součástí standardní ověřovací procedury je zabušení na ciferník. U nás na Shellce mají po léta stejný stojan s manometrem, mění jen hadici s koncovkou, a ten manometr má takové tření v převodech, že rafika ukazuje o 0,1 bar mimo - do plusu nebo mínusu, podle toho, ze které strany jde. Zabušení to srovná. (Týž efekt zajistí i zabudovaný kompresor, pokud se zrovna spustí.)

Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

#29 Příspěvek od mi-ro »

Díky za tipy. Dneska jsem se stavil na Benzině (Orlen? :( ), porovnal a ten nový měřič prakticky sedí při 3atm. se stojanem. Díky tomu starému jsem hodně podhušťoval a zbytečně propaloval drahocenný benzin. Ale čeho jsem si všimnul až nyní, 1 atm (1kg/cm2) není rovna 0,1 MPa.
..to bude jen ňákej odpůrek

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#30 Příspěvek od tomasjedno »

Bych si tím na tvém místě tolik hlavu nelámal.
Standardní atmosféra je normální tlak při hladině moře, 101325 Pa.
Technická atmosféra je 1 kp/cm² = 98066,5 Pa.
(A v kg/cm² se udává třeba spotřeba nátěrových hmot 8O )

Odpovědět

Zpět na „Poradna“