Autonabíječka - odešly kontrolní diody? oprava?

Poruchy, opravy, rady, návody

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
dj_Paul
Příspěvky: 2294
Registrován: 19 zář 2004, 02:00
Bydliště: Laškov

#16 Příspěvek od dj_Paul »

třeba ten pětizpi.čichlup finguje jako předřadnej odpor

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#17 Příspěvek od EKKAR »

To docela klidně může. Das Schade Werke doplňkovou cca 25cm dlouhou kabeláží s jádrem z NEMĚDI kompenzovala zkurweně navržený reflektory s H7 pro základní vejbavovej stupeň prvogenerační fóblije. Omezovalo to zapínací proudovou špičku, aby v šajzově navrženým reflektoru rychle životnost ztrácející halogenový járofky H7 nehořely jak papírový čerti ... Takže bych se vůbec nedivil, kdyby žluťácký žaboxichti používali NEMĚĎ k omezení proudu i v nabíječkách...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
kolovratek7
Příspěvky: 123
Registrován: 09 lis 2015, 01:00

#18 Příspěvek od kolovratek7 »

Takže co s tím? Má to cenu spravovat?

Pokud někdo nevěří, tak těch 16V mu můžu opravud ukázat, ale nerad bych pak tu baterku fakt ničil, pořád má 12.7V, takže ji mám za dobrou.

Jestli mám teda něco přeměřit, abychom odhalili záhadu, tak budu potřebovat vysvětlit, co přesně. :-/ Změřit to změřím, ale jestli to je dobře nebudu vědět.

Ty diody ukazovaly stav nabití i pokud byl akumulátor vypnutý si tak nějak pamatuji.

V NÁVODU PÍŠOU
K diodám v manuálu píšou: LED indikátor na přední straně nabníjčky akumulátorů ukazuje, na jaký stupeň je akumulátor nabitý.
Např. pokud je 12V akumulátor dosáhl během nabíjení napětí 14,7V budou všechny LED indikátory zhasnuté.
Avšak je možné, že akumulátor již nemůže dosáhnout 14,7V. To může nastat pokud je akumulátor opotřebovaný nebo ve špatném stavu. V tomto případě LED stálé svítí na hodnotě 100% nebo i menší. Nabíječka je v pořádku, ale akumulátor již nemůže dosáhnout plného napětí. Ukončete nabíjením správným postupem.
Pokud svítí všechny LED diody, znamená to, že akumulátor je zcela prázdný(méně než 12V). LED indikátory při postupujícím nabíjení
zhasínají.

Uživatelský avatar
Ruprecht
Příspěvky: 1114
Registrován: 28 zář 2005, 02:00
Bydliště: ZČ + JM

#19 Příspěvek od Ruprecht »

Piros a fekete
Přílohy
HB-1206S.png
Kampaň, účelovka, nepodepsal, Palermo, ODS, Kalousek, je líp a jsou na to čísla, nastudujte si to.

Uživatelský avatar
Devo70
Příspěvky: 1284
Registrován: 28 pro 2007, 01:00
Bydliště: Poprad

#20 Příspěvek od Devo70 »

Nabíjačka je zastaralá, nevie ukončiť nabíjanie. Iba pred koncom obmedzí prúd (otázne je, či na bezpečnú hodnotu). Ale stále sú takéto kúsky v predaji. Treba podľa indikátora strážiť nabíjací proces.

Skús vymeniť švába, možno ožije indikácia.
-ST-

Kremik
Příspěvky: 3467
Registrován: 30 bře 2012, 02:00
Bydliště: Havířov

#21 Příspěvek od Kremik »

Opravit je to snadné, pokud člověk ví co dělá. Nejprve ovšem potřebuješ schéma TVÉ nabíječky. Co sem dal Ruprecht neukazuje ve vypnutém stavu, protože diody v jeho schématu neindikují napětí baterie, ale nabíjecí proud.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#22 Příspěvek od EKKAR »

Devo70 píše:Nabíjačka je zastaralá, nevie ukončiť nabíjanie. Iba pred koncom obmedzí prúd (otázne je, či na bezpečnú hodnotu). Ale stále sú takéto kúsky v predaji. Treba podľa indikátora strážiť nabíjací proces.
....
Ale prd a šišky. Nabíjení u těchhle nejjednodušších nabíječek typu trafo+můstek s proudem omezeným jedině impedancí vodičů v nabíjecím obvodu bez aktivní regulace ukončí sama baterie tím, že na ní stoupne napětí - až na úroveň maximálního napětí na svorkách nabíječky. A to udělají elektrochemický procesy, nic jinýho. Tím, že se vyrovná napětí se samozřejmě zmenší nabíjecí proud. Jasně, pokud má baterka zkratovanej článek, na nejvyšší napětí nedoleze. Jenže u takový baterky neukončí nabíjení ani procesorem řízenej nabiják - prostě proto, že neumí detekovat takovej stav, má nějakou referenci a pokud nabíjená baterka na daný napětí "nedoleze", procesor pere do baterky proud. Takže LEDky u TOHOTO VEJŠ UVEDENÝHO TYPU nabijáku indikujou odebíranej proud baterkou a jejich zhasínání má proto obrácenou logiku = s rostoucím nabitím baterky zhasínají spolu s klesajícím nabíjecím proudem. Podle mne je tenhle druh indikace pro občasně používaný nabíječky nevhodnej, minimálně bez náležitýho poučení obsluhy, protože pro normálního, o elektroniku se jinak nezajímajícího heterosexuálního bělocha znamená na první pohled "čím víc LEDek, tím vyšší stupeň nabití". LEDky postupně zhasínající s rostoucím nabitím takovýho člověka akorát zblbnou...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Ruprecht
Příspěvky: 1114
Registrován: 28 zář 2005, 02:00
Bydliště: ZČ + JM

#23 Příspěvek od Ruprecht »

schéma TVÉ nabíječky
Schéma je pro 6A, on má 8A. Rozdíly tam jsou, má gretz na desce namísto externí kostky (po dvou diodách paralelně) a má kus stočeného drátu namísto dvou 0R1.

Podle zadní nálepky má nabíječka nabíjecí proud Hi a Lo, to vypadá na ten horní (blbě popsaný "on/off") přepínač.

Při odpojené nabíječce diodovým testem na multimetru proměř všech 8 velkých diod na desce (ony jsou po dvou paralelně, ale nevadí) a změř malou diodu D9.
Kampaň, účelovka, nepodepsal, Palermo, ODS, Kalousek, je líp a jsou na to čísla, nastudujte si to.

Kremik
Příspěvky: 3467
Registrován: 30 bře 2012, 02:00
Bydliště: Havířov

#24 Příspěvek od Kremik »

kolovratek7 píše:Ty diody ukazovaly stav nabití i pokud byl akumulátor vypnutý si tak nějak pamatuji.
Tak pak teda asi neukazovaly. "Vypnutý akumulátor" mu snad prominem :-)
V tom případě by ale buď při "Hi" nebo "Lo" musely diody ukazovat blbě...

Uživatelský avatar
Ruprecht
Příspěvky: 1114
Registrován: 28 zář 2005, 02:00
Bydliště: ZČ + JM

#25 Příspěvek od Ruprecht »

Já bych v tom indikátoru nic víc, než "indikaci postupujícího procesu" nehledal :lol:
Kampaň, účelovka, nepodepsal, Palermo, ODS, Kalousek, je líp a jsou na to čísla, nastudujte si to.

Kremik
Příspěvky: 3467
Registrován: 30 bře 2012, 02:00
Bydliště: Havířov

#26 Příspěvek od Kremik »

Ano, ale na jednom z těch rozsahů už by se nedalo mluvit ani o té indikaci. Jestli to nakonec fakt neukazuje spíš podle napětí. Změna v zapojení by byla jen minimální.

Uživatelský avatar
Mysteri
Příspěvky: 2875
Registrován: 12 bře 2008, 01:00
Bydliště: Považie - Vorošilovo

#27 Příspěvek od Mysteri »

Celé desaťročia nabíjam autobatériu cez laboratórny regulovaný zdroj, na ktorom mi pred 15 rokmi odišla regulovaná časť (MAA723...) a som lenivý si to opraviť, tak v súčasnosti nabíjam z 15V/3A vetvy, v sérii k aku mám iba odpor 4,7R/7W a pohoda. Po cca 5 - 7 hodinách odmerám napätie na svorkách aku a vypnem.... Do teraz žiadny problém, žiadne nebezpečenstvo požiaru z ,,chinai" výrobku.... :wink:

Uživatelský avatar
sinclair
Příspěvky: 9882
Registrován: 02 úno 2005, 01:00
Bydliště: Luhačovice

#28 Příspěvek od sinclair »

Zdravím všechny,
s dovolením se nasáčkuju do tohoto, již existujícího "nabíjecího vlákna". Jde o nabíječku staršího elektrokola.

Dorazilo to ke mně zhruba před hodinkou, tak jsem to zatím jen rozdělal a zjišťuju, s čím mám tu čest.
Částečně dobrý signál asi je, že tavná pojistka, odpor 1R5 a grec v síťovém přívodu jsou neporušené.

Poprosil bych Vás, zkušenější v tomto oboru, zda byste mi neporadili pár tipů, na co se zaměřit, kromě samozřejmých kyblíků.
Dosti osmahnuta je jedna FR dioda s navlečenou, lepidlem zajištěnou feritovou perličkou.
Z diody i perličky se zčernalé, horkem ztvrdlé lepidlo sype.

Nabíječka má prý za sebou dvě výměny akumulátorové sady kola a asi 11-12 let provozu, nějaký rok to stálo.
Uzavřená krabička je bez větrání a bývala prý dost horká.
Elyty jsem ještě netestoval (tester zapájených jsem zapůjčil), ale vypadají na obyčejné 105°C a ani ne L-ESR.
Relé je v pořádku, kontakt je průchozí, fet STK0760F zběžnou kontrolou vypadá také v pořádku.

Jinak není nikde nic viditelně sčouzeného, z opačné strany je trochu smt šrotu a na větších plochách dva liskance kaučukového lepidla.
Je ale v původní, měkké konzistenci, lepidlem byla deska "aretována" ke dnu krabičky - není to ale ten žlutý hnědnoucí hnus, co rozežírá přívody součástek a dělá svody.

Po připojení sítě, se hlavní elyt 100uF/400V nabije na obvyklých cca 325V, ale LED se nerozsvítí, na výstupu není napětí.

Podle DPS jde o nabíječku roku výroby patrně 2008, či o málo později.
Podle majitele nejde náhrada - pro daný LiPol akublok - v žádném bikeshopu koupit ani objednat.
To mu řekli už ve 3 bikeshopech, které se elektrokoly zabývají - i v tom, kde jej původně koupil.

Výstupní kabel - černá dvojlinka 2x18AWG s jednou žílou, značenou bočním výstupkem - je zakončen vcelku běžným, zde pětipólovým "mikrofonním" konektorem Canon, má zapojeny kolíky 1/2 - konektor viz foto.

Z polovodičů se mi nedaří dešifrovat to pouzdro DIP8 v patici, je označeno na desce U203 a na pouzdře jen znakem F9444ZZ - díky předem za dešifrování.

Předem děkuju všem, za všechny tipy a postřehy.
Přílohy
P1010030.jpg
P1010029.jpg
P1010028.jpg
P1010027.jpg

Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

#29 Příspěvek od mi-ro »

Leoši, všeobecně, máš něco-kdekoli na sekundáru? Jinak jako první bych vyměnil ten modrý elytek na primáru. Je to zdroj pro primární driver. Bývá 47M/63V. Pokud nepomůže, druhý tip je zkrat některé diody na sekundáru. Pak studenti, třeba i na pinech trafa. A někdy jsou tak hezky vytržený i s mědí, že to není vůbec vidět.
..to bude jen ňákej odpůrek

Uživatelský avatar
sinclair
Příspěvky: 9882
Registrován: 02 úno 2005, 01:00
Bydliště: Luhačovice

#30 Příspěvek od sinclair »

Ahoj,
díky moc.
Kyblíky kromě hlavního sahara, ale krom toho přerušená D202 - UF4007, ta co vařila.

Odpovědět

Zpět na „Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další“