Kompresor z lednice

Poruchy, opravy, rady, návody

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#16 Příspěvek od Artaban001 »

Testoval jsem to ze starým kompresorem z Calexky - Lednice
(asi 100W)

Uživatelský avatar
kulikus
Příspěvky: 2484
Registrován: 10 pro 2009, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od kulikus »

V zimě zhoustne olej a něco se přilepí (membrána).
Jsou ty kompresory všechny stejný nebo jsou i "odlehčené" verze?

Uživatelský avatar
konosuke
Příspěvky: 9483
Registrován: 18 pro 2006, 01:00
Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí

#18 Příspěvek od konosuke »

Půjde, pro názornost: dohušťování pneu autobusu a tam se fouká 0.67 MPa
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)

Uživatelský avatar
kulikus
Příspěvky: 2484
Registrován: 10 pro 2009, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od kulikus »

Artaban001 píše: ale rozběh kompresoru musí být do nulovýho protitlaku, jinak se nerozběhne. Ten blokovací protitlak jsem udržel prstem - takže 1 až 2 Bar? ... a po znovuzapnutí se už nerozběhl - dokud jsem mu nevypustil tlak z výstupu.
Takže když se natlakuje výstup, nerozběhne se?

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#20 Příspěvek od Artaban001 »

Díky tomu, jak je řešeno spouštění těchto asynchronních motorkompresorů, mají malý rozběhový moment - Ale až se začnou točit, můžou dosáhnout docela vysokých tlaků. Na to bych ale nechal původní olej vyměnit za míň hořlavou verzi.

Uživatelský avatar
fredis
Příspěvky: 5000
Registrován: 17 lis 2004, 01:00
Bydliště: Třebíčsko

#21 Příspěvek od fredis »

Půjde. Pro jistotu: osobák se třeba fouká na 0,2 MPa :lol:
Rotor rotuje a stator stagnuje...

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#22 Příspěvek od Artaban001 »

Kompresorem z lednice autopneumatiku nafoukáš - teda pokud máš dost času a dostatečně dlouhou hadici, nebo odlučovač oleje. Olej v něm leptá gumu a z kompresoru za chodu prská. Takže pokud máš dostatečně dlouhou hadici, odnese to hlavně na straně kompresoru, kdy se bude postupně měnit v bláto.
nevím, zda by fungoval odlučovač oleje při tak nízkým průtoku vzduchu, co je schopný dát kompresor pod žádaným tlakem - ten olej pak budeš muset vracet injekční stříkačkou do ssací trubky vedoucí z hrnce - raději za klidu kompresoru - Ve skutečnosti kompresor saje z horní části hrnce, kde je vstup do ventilový hlavy. hrnec slouží jako zásobník oleje a místo, kde se odděluje chladivo z oleje.
Vakuování:
Jak jsem psal výše, kompresor saje z horní části hrnce. Takže i když zacpeš přímo sací vstup z venku, děláš podtlak v celý nádobě kompresoru - takže i to vakuování trvá dlouho. Podle mých testů by s ním byl problém pro použití jako zdroje podtlaku pro odsávání cínu - ale pokud máš fakt hodně času, tak bys jej mohl použít pro podtlakové formování plastů, nebo pro vakuování potravin - možná by šel využít ten vakuovaný prostor kompresoru a kohoutem do něj napustit vzduch - Ovšem pozor, olej uvnitř je v přímým styku s vinutím motoru - uvnitř cáká všude možně, kdy jej do horní části čerpá dutá hřídel a v kulisovým mechanizmu se rozstřikuje všude možně, takže hrozí reálná možnost, že odsátý plyny mohou kontaminovat olej a ten může způsobit havárii.

Odpovědět

Zpět na „Bílá technika“