Stránka 2 z 2

Napsal: 21 čer 2022, 18:53
od Artaban001
Testoval jsem to ze starým kompresorem z Calexky - Lednice
(asi 100W)

Napsal: 21 čer 2022, 19:37
od kulikus
V zimě zhoustne olej a něco se přilepí (membrána).
Jsou ty kompresory všechny stejný nebo jsou i "odlehčené" verze?

Napsal: 21 čer 2022, 19:43
od konosuke
Půjde, pro názornost: dohušťování pneu autobusu a tam se fouká 0.67 MPa

Napsal: 21 čer 2022, 19:45
od kulikus
Artaban001 píše: ale rozběh kompresoru musí být do nulovýho protitlaku, jinak se nerozběhne. Ten blokovací protitlak jsem udržel prstem - takže 1 až 2 Bar? ... a po znovuzapnutí se už nerozběhl - dokud jsem mu nevypustil tlak z výstupu.
Takže když se natlakuje výstup, nerozběhne se?

Napsal: 21 čer 2022, 20:03
od Artaban001
Díky tomu, jak je řešeno spouštění těchto asynchronních motorkompresorů, mají malý rozběhový moment - Ale až se začnou točit, můžou dosáhnout docela vysokých tlaků. Na to bych ale nechal původní olej vyměnit za míň hořlavou verzi.

Napsal: 29 čer 2022, 16:41
od fredis
Půjde. Pro jistotu: osobák se třeba fouká na 0,2 MPa :lol:

Napsal: 29 čer 2022, 18:08
od Artaban001
Kompresorem z lednice autopneumatiku nafoukáš - teda pokud máš dost času a dostatečně dlouhou hadici, nebo odlučovač oleje. Olej v něm leptá gumu a z kompresoru za chodu prská. Takže pokud máš dostatečně dlouhou hadici, odnese to hlavně na straně kompresoru, kdy se bude postupně měnit v bláto.
nevím, zda by fungoval odlučovač oleje při tak nízkým průtoku vzduchu, co je schopný dát kompresor pod žádaným tlakem - ten olej pak budeš muset vracet injekční stříkačkou do ssací trubky vedoucí z hrnce - raději za klidu kompresoru - Ve skutečnosti kompresor saje z horní části hrnce, kde je vstup do ventilový hlavy. hrnec slouží jako zásobník oleje a místo, kde se odděluje chladivo z oleje.
Vakuování:
Jak jsem psal výše, kompresor saje z horní části hrnce. Takže i když zacpeš přímo sací vstup z venku, děláš podtlak v celý nádobě kompresoru - takže i to vakuování trvá dlouho. Podle mých testů by s ním byl problém pro použití jako zdroje podtlaku pro odsávání cínu - ale pokud máš fakt hodně času, tak bys jej mohl použít pro podtlakové formování plastů, nebo pro vakuování potravin - možná by šel využít ten vakuovaný prostor kompresoru a kohoutem do něj napustit vzduch - Ovšem pozor, olej uvnitř je v přímým styku s vinutím motoru - uvnitř cáká všude možně, kdy jej do horní části čerpá dutá hřídel a v kulisovým mechanizmu se rozstřikuje všude možně, takže hrozí reálná možnost, že odsátý plyny mohou kontaminovat olej a ten může způsobit havárii.