Stránka 2 z 4

Napsal: 05 lis 2022, 16:51
od kutilmil
No moment. Tu sú dva rôzne štítky. Ja som samozrejme písal o tom, čo je na nom uvedené Y 380 D220

Napsal: 05 lis 2022, 16:51
od kbulda
kutilmil píše:To kbulda: Ty kolko si za svoj život previnul motorov, že si trúfaš povedať že tomu nerozumiem?
Nepřevinul jsem žádný , ale zapojil pár set kusů.

Napsal: 05 lis 2022, 16:54
od kbulda
kutilmil píše:No moment. Tu sú dva rôzne štítky. Ja som samozrejme písal o tom, čo je na nom uvedené Y 380 D220
Na ten se ale tazatel neptal .

Napsal: 05 lis 2022, 17:59
od ok1hga
Achab píše:Možná si spletl fotky, ok1hga dal příklad štítku Y / D - 380 / 220 V.
Dotazovaný motor lze trvale provozovat pouze v zapojení D, 380 (400) V.
zvláštní je, že oba motory mají na štítku stejné typové číslo "4AP71-2S" . . .

Napsal: 05 lis 2022, 18:09
od kutilmil
4ap je typova rada
71 teraz neviem či je osova výška hriadela alebo priemer rotora
2 - dvojpólový
s - tuším prostredie? neviem už som zabudol.


ale dosť na tom, že tento údaj nič nehovorí o napätí výkone a podobne. Ma to sú iné kolónky....

Napsal: 05 lis 2022, 18:19
od TeslaPC
Tak jsem to zapojil jak jste psaly výše, zapojil jsem to do trojúhelníku, jak je to na štítku a motor funguje, točí se, nijak se nezahřívá, a běží skoro neslyšitelně.

Napsal: 05 lis 2022, 19:21
od BOBOBO
No kdybys ho nechal běžet déle , tak se zahřeje . Je běžné , že při trvalém běhu na motorech ruku neudržíš , jak jsou horké . Mohou být i jen štítky , kde je jenom trojúhelník s napětím .
Jenom k tomu zapojení do hvězdy na "nižší" napětí . Motor tak může běhat léta . Inu proto se tak spouští , že i v nulových otáčkách bere snížený proud , který může být nižší , než nastavený na ochraně .
K jeho destrukci může dojít jenom v jediném případě a to , že se radikálně zatížením sníží jeho otáčky . Inu větrák má taky výkon se čtvercem a motor se nechladí . V zapojení do hvězdy bez zatížení bere zlomek povoleného proudu .

Napsal: 05 lis 2022, 20:40
od vicious
ransom: V principu je jedno, v jakém pořadí pak vinutí jsou.

Môžeš to nejako viac objasniť?

Napsal: 05 lis 2022, 20:43
od BOBOBO
No je jedno jestli na svorky kde máš nyní např. vinutí označené 1 dáš vinutí číslo 3 . Jde jen o dodržení začátků a konců vinutí .

Napsal: 05 lis 2022, 21:21
od vicious
Ok. Ja som si prečítal o poradí vinutí ale v skutočnosti som myslel na tie začiatky a konce jednotlivých cievok.

Napsal: 05 lis 2022, 21:29
od BOBOBO
Tam to sakra není jedno . Zkouší se to tak , že se dvě vinutí nějak zapojí na svorkovnici-tedy neznáš začátek-konec . Potom je na jedné straně svorkovnice spojíš . No a na třetí vinutí zapojíš běžnou žárovku . No a na ty volné vývody připojíš 230 . No a na žárovce uvidíš výsledek . Kdž se rozsvítí , jsou vinutí v serii a to je špatně . Pokud se nerozsvítí , jsou vlastně "bifilárně" . No a potom zapojíš místo jednoho určeného vinutí to třetí a použiješ stejnou zkoušku . z

Napsal: 05 lis 2022, 21:30
od kutilmil
NO, ked sa mi stalo že som prehodil začiatky s koncami pri previjani bolo to zaujimave ale kupodivu vždy to motor prežil.....

Napsal: 05 lis 2022, 21:35
od kutilmil
To nevim bobane co to tu zas trepeš. začatek a konec vinuti sa skuša tak, že na jednom vinuti si to proste určíš a na zostavajuce dve vinutia zapojiš voltmeter najlepšie z nulou uprostred. samozrejme každe vinutie samostatne. Potom po tom vinuti kde si si určil koniec a začiatok brnkneš jednosmernym napätím (kludne z nabíjačky baterky....) a podla toho ako sa ti vychýli ručička meráku vieš kde je začiatok a kde koniec.

Napsal: 05 lis 2022, 21:37
od BOBOBO
Víš prd .

Napsal: 05 lis 2022, 21:38
od kutilmil
No tebja sa dojdu poradiť. Mimochodom kolko si ich previnul?