Vybíječka autobaterie - držák topení
Moderátor: Moderátoři
Pokud to chceš dělat častěji a ještě si změřit kapacitu , tak to ta china jistí . Moje stála před dvěma lety polovic . Je to supr otestuješ tím i všemožné zdroje . Je ještě novější typ a ten má přiloženu destičku posetou konektory na různé zdroje .
- hajeklubos
- Příspěvky: 447
- Registrován: 01 kvě 2008, 02:00
- Bydliště: Praha 5
To co uvádí BOBO je patrně stejné na co mě upozornil můj kamarád ze Slovenska. Vůbec nepochybuji, že je to užitečné na universální testování něčeho v zátěži. Mě naprosto bude postačovat udělátor pouze na 12V. Na přesnosti proudu také moc nezáleži. Jde o to vybít na cca11V a vypnout. Aby byla baterka nabíjená od "nuly" Žádný orloj. Sada továrních odporů mě samozřejmě také napadla. Dost dobře si nedovedu ale představit čínský 20W odpor na plný výkon po dobu 10hod. A opakovaně. Když bych rozložil výkon na více odporů, tak se mi to tam nevejde. Vložil jsem do toho příliš energie aby mě odradily první neúspěchy s šamotem. Mimochodem trámečky nemůžeš odlévat, musí se dusat z kamnářského šamotu hustoty jako má formela a nesmíš jít přes 1cm mocnosti. V polovině schnutí opatrně částečně rozdělit formu aby to schlo z více stran. Rozdělovat se to začne postupně samo. Navíc bez armatury se to pohromadě neudrží ve figuře. To je zkušenost pokus a omyl. Na obrázku je polovina topení odolná proti úderu pěchotní zbraní. To jen tak neodejde. Tak zatím dobrý.
Luboš
Luboš
-
- Příspěvky: 3886
- Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
...jako dobrý sebemrskačstvý tohleto!
On Ti někdo drží u hlavy bouchačku, že musíš používat Čínský odpory? Takovejch 10ks TR509 (á 24,-Kč/ks) to musí zvládnout levou zadní.hajeklubos píše: Sada továrních odporů mě samozřejmě také napadla. Dost dobře si nedovedu ale představit čínský 20W odpor na plný výkon po dobu 10hod.
Zdroj: viz tento odkaz a zde je k tomu i video.
![Obrázek](https://img34.rajce.idnes.cz/d3402/17/17151/17151815_60a0ff7b8859833f8d7d7d01005934a0/thumb/Desulftor.jpg)
Zajímavé zapojení desulfátoru pro autobaterie.Jak na desulfataci autobaterie
Při pokročilém zesulfátování baterie je možné provést její oživení. Toho se dá dosáhnout pomocí speciální nabíječky, která dokáže generovat vysokofrekvenční elektrické impulzy. Ty musí mít vysoké napětí a nízký dobíjecí proud.
Proces desulfatace trvá více než 100 hodin a dochází při něm k rozpouštění vytvořeného síranu olovnatého. Díky tomuto kroku je možné navýšit kapacitu akumulátoru až na 90 % původní hodnoty. Desulfataci je vhodné provádět u baterií, které jsou dobíjeny v provozu vždy jen krátkodobě nebo u takových, které nebyly po delší dobu využívány.
![Obrázek](https://img34.rajce.idnes.cz/d3402/17/17151/17151815_60a0ff7b8859833f8d7d7d01005934a0/thumb/Desulftor.jpg)
Zdroj: příspěvky pod tímto videem od Jiří Gabriel .
Obecně lze doporučit proud cca 0,02 až 0,03 jmenovité kapacity baterie, napětí do 16,3 V. Musíte počítat s vařením elektrolytu... V žádném případě nepoužívat tento proces na AGM a GEL baterie.
Nabíjecí proces se vypíná dosažením napětí 16,3V, pokud k tomu nedojde, tak z bezpečnostních důvodů po 50 hod.. Při napětí 16V baterie již silně plynuje (vaří). Pro doplnění, je potřeba ještě hlídat teplotu baterie a nabíjení vypnout pokud se hřeje. Správně by to bylo při 45 stupních, ale pokud se baterie začne ohřívat při tomto procesu, tak ji stejně nezachráníte.
Naposledy upravil(a) Valdano dne 21 led 2023, 22:20, celkem upraveno 1 x.