Dostupnost Nuláku 3f Y motoru

Vše co se týká silnoproudu.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
kulikus
Příspěvky: 2484
Registrován: 10 pro 2009, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od kulikus »

V dokumentaci k motoru je uveden
Rozběhový proud 10,8A;
provozní proud 7A.

Postačí to k určení Class třídy motorové spouště?

Uživatelský avatar
kutilmil
Příspěvky: 3801
Registrován: 01 lis 2008, 01:00
Bydliště: Skalica

#17 Příspěvek od kutilmil »

Ťažko bude štartovací prúd 10,8A a prevádzkový - menovitý 7A Rozbehový prúd býva u dvojpólového motora spravidla 800 až 1000%, čiže v tvojom prípade 56 až 70A.

Uživatelský avatar
kulikus
Příspěvky: 2484
Registrován: 10 pro 2009, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od kulikus »

Tak možná tam nepatří ta desetinná čárka a je to 108 A.

Uživatelský avatar
kutilmil
Příspěvky: 3801
Registrován: 01 lis 2008, 01:00
Bydliště: Skalica

#19 Příspěvek od kutilmil »

No neviem.....Pošli foto štítku

Uživatelský avatar
kulikus
Příspěvky: 2484
Registrován: 10 pro 2009, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od kulikus »

Asi toto 3,5kW 400V AMH112M AA2. Ke štítku teď nemám přístup.
10,8 bude rozběhový moment.
Přílohy
Motor v katalogu
Motor v katalogu

Uživatelský avatar
kutilmil
Příspěvky: 3801
Registrován: 01 lis 2008, 01:00
Bydliště: Skalica

#21 Příspěvek od kutilmil »

HP znamená horsepower resp. koňská sila. To je údaj o výkone motora. Vedľa ve v kilovatoch.

Uživatelský avatar
HF_Tech
Příspěvky: 331
Registrován: 25 dub 2022, 02:00

#22 Příspěvek od HF_Tech »

Akorát ta tabulka je pro napájení 440-460V 60Hz.

Uživatelský avatar
kulikus
Příspěvky: 2484
Registrován: 10 pro 2009, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od kulikus »

Přikládám štítek. Jde o motor AMPH11xx (na fotce nečitelné). Je to ekvivalent AMPE.
V předchozím uvedený typ byl nesprávný.
Namontován ve vakuové pumpě.
Přílohy
Stitek el.motoru
Stitek el.motoru
Katalog
Katalog

Uživatelský avatar
kutilmil
Příspěvky: 3801
Registrován: 01 lis 2008, 01:00
Bydliště: Skalica

#24 Příspěvek od kutilmil »

No tak to je motor hviezda/dvojitá hviezda. Ty ho ale môžeš používať len vo hviezde. Ja sa už ale nepamätaám na čo si sa vlastne pýtal

Uživatelský avatar
kulikus
Příspěvky: 2484
Registrován: 10 pro 2009, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od kulikus »

Na Class třídu motorové spouště.

Uživatelský avatar
HF_Tech
Příspěvky: 331
Registrován: 25 dub 2022, 02:00

#26 Příspěvek od HF_Tech »

Tak ještě by to chtělo vzít ten klešťový ampérmetr a změřit proud a dobu trvání rozběhu a proud při provozu. Takhle je to pořád věštění z koule.

Uživatelský avatar
kulikus
Příspěvky: 2484
Registrován: 10 pro 2009, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od kulikus »

Ok. Během dvou dnů to změřím a nasdílím.

Motorové spoušti předřadím jistič 3f 20C.
Mám na výběr mezi typem LTE 20C-3 a LTN 20C-30.
Rozdíl je ve zkratových proudech 6kA a 10kA. Kloním se k 10kA. Je to ok?

Uživatelský avatar
kutilmil
Příspěvky: 3801
Registrován: 01 lis 2008, 01:00
Bydliště: Skalica

#28 Příspěvek od kutilmil »

oba sú ok. tažko tam pri skrate prebehne 10ka. jedine že by si bil niekde u samej trafostanice

Uživatelský avatar
kulikus
Příspěvky: 2484
Registrován: 10 pro 2009, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od kulikus »

Co se děje při překročení počtu startů za hodinu?
Tabulkově přípustných je 30/hoď.
V určitém krátkodobém režimu (několi dnů v měsíci) pojede v režimu do 60 startů za/ hod.

Uživatelský avatar
Yarda1
Příspěvky: 2372
Registrován: 11 úno 2009, 01:00

#30 Příspěvek od Yarda1 »

kulikus píše:...V určitém krátkodobém režimu (několik dnů v měsíci) pojede v režimu do 60 startů za/ hod.
IMHO je to omezené proto, že při zapnutí a rozbíhání motor bere větší proud a ten zahřívá vinutí víc než při běhu. Na ten vyšší proud a zahřívání není motor trvale dimenzovaný (pokud je na hřídeli motoru chladicí ventilátor, tak ten při rozebíhání moc nechladí). Pak při běhu se vinutí motoru ohřívá na provozní teplotu. Tak taky závisí na tom, jak dlouho pak běží a jak dlouho neběží aby se zase ochladil. U některých zařízení je stanovené, jak má zařízení fungovat při přerušovaném běhu.
Já bych ten přerušovaný běh při zvýšeném počtu cyklů vyzkoušel, měřil bych teplotu vinutí při okolní teplotě co se předpokládá že nebude překročená a pokud by teplota vinutí nepřekračovala nějakou rozumnou nebo výrobcem stanovenou hodnotu, tak bych to asi povolil. Kdyby ten motor byl jištěný nějakou tepelnou pojistkou, tak ta pojistka nemusí ten zvýšený odběr při opakovaných zapnutích vydržet.
Přílohy
motor.JPG
Svět je divadlo, které se jen proto tak špatně hraje, abych já se měl čemu smát. Ladislav Stroupežnický

Odpovědět

Zpět na „Silnoproudá technika“