Stránka 2 z 3

Napsal: 11 úno 2023, 20:20
od kulikus
V dokumentaci k motoru je uveden
Rozběhový proud 10,8A;
provozní proud 7A.

Postačí to k určení Class třídy motorové spouště?

Napsal: 11 úno 2023, 22:31
od kutilmil
Ťažko bude štartovací prúd 10,8A a prevádzkový - menovitý 7A Rozbehový prúd býva u dvojpólového motora spravidla 800 až 1000%, čiže v tvojom prípade 56 až 70A.

Napsal: 11 úno 2023, 23:40
od kulikus
Tak možná tam nepatří ta desetinná čárka a je to 108 A.

Napsal: 11 úno 2023, 23:44
od kutilmil
No neviem.....Pošli foto štítku

Napsal: 12 úno 2023, 02:35
od kulikus
Asi toto 3,5kW 400V AMH112M AA2. Ke štítku teď nemám přístup.
10,8 bude rozběhový moment.

Napsal: 12 úno 2023, 09:17
od kutilmil
HP znamená horsepower resp. koňská sila. To je údaj o výkone motora. Vedľa ve v kilovatoch.

Napsal: 12 úno 2023, 09:46
od HF_Tech
Akorát ta tabulka je pro napájení 440-460V 60Hz.

Napsal: 12 úno 2023, 12:34
od kulikus
Přikládám štítek. Jde o motor AMPH11xx (na fotce nečitelné). Je to ekvivalent AMPE.
V předchozím uvedený typ byl nesprávný.
Namontován ve vakuové pumpě.

Napsal: 12 úno 2023, 14:06
od kutilmil
No tak to je motor hviezda/dvojitá hviezda. Ty ho ale môžeš používať len vo hviezde. Ja sa už ale nepamätaám na čo si sa vlastne pýtal

Napsal: 12 úno 2023, 23:03
od kulikus
Na Class třídu motorové spouště.

Napsal: 13 úno 2023, 19:58
od HF_Tech
Tak ještě by to chtělo vzít ten klešťový ampérmetr a změřit proud a dobu trvání rozběhu a proud při provozu. Takhle je to pořád věštění z koule.

Napsal: 13 úno 2023, 20:32
od kulikus
Ok. Během dvou dnů to změřím a nasdílím.

Motorové spoušti předřadím jistič 3f 20C.
Mám na výběr mezi typem LTE 20C-3 a LTN 20C-30.
Rozdíl je ve zkratových proudech 6kA a 10kA. Kloním se k 10kA. Je to ok?

Napsal: 13 úno 2023, 22:40
od kutilmil
oba sú ok. tažko tam pri skrate prebehne 10ka. jedine že by si bil niekde u samej trafostanice

Napsal: 15 úno 2023, 01:08
od kulikus
Co se děje při překročení počtu startů za hodinu?
Tabulkově přípustných je 30/hoď.
V určitém krátkodobém režimu (několi dnů v měsíci) pojede v režimu do 60 startů za/ hod.

Napsal: 15 úno 2023, 09:58
od Yarda1
kulikus píše:...V určitém krátkodobém režimu (několik dnů v měsíci) pojede v režimu do 60 startů za/ hod.
IMHO je to omezené proto, že při zapnutí a rozbíhání motor bere větší proud a ten zahřívá vinutí víc než při běhu. Na ten vyšší proud a zahřívání není motor trvale dimenzovaný (pokud je na hřídeli motoru chladicí ventilátor, tak ten při rozebíhání moc nechladí). Pak při běhu se vinutí motoru ohřívá na provozní teplotu. Tak taky závisí na tom, jak dlouho pak běží a jak dlouho neběží aby se zase ochladil. U některých zařízení je stanovené, jak má zařízení fungovat při přerušovaném běhu.
Já bych ten přerušovaný běh při zvýšeném počtu cyklů vyzkoušel, měřil bych teplotu vinutí při okolní teplotě co se předpokládá že nebude překročená a pokud by teplota vinutí nepřekračovala nějakou rozumnou nebo výrobcem stanovenou hodnotu, tak bych to asi povolil. Kdyby ten motor byl jištěný nějakou tepelnou pojistkou, tak ta pojistka nemusí ten zvýšený odběr při opakovaných zapnutích vydržet.