Já jedu Bořku zatím zkušební provoz na 24V aku.
Hybridní nabíječko-měnič mám z 24V=/230V st.. Zatím mám všechny panely paralelně, ale musím se podívat do manuálu, jestli by měnič snesl dva seriově/několik paralelních. Ty sólo 60Ampérové nabíječky co mám zatím v předsíni ty dva panely v sérii snesou, to vím určitě.
Bohužel výkonnější měniče než 3kW se pro napětí akumulátorů 24V nedělají, tak to budu muset všechno překopat, protože další stejné aku na doplnění na 48V neseženu
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Budu muset přejít na nějaké lithium ...
Tam jsou již ke koupi měniče z 48V/230V 5kW, a to už je jiné kafe. Ty snesou i výkonnější zátěže.
Takže to zřejmě bude něco jako vymyslel Josef (jova). To by mi měl stačit na běžný chod domácnosti jeden, druhý by se připínal paralelně jen při větší požadované zátěži.
Já mám nyní podle mé prvotní, dva roky staré vize, nakoupené tři hybridní měniče a nějaké nabíječky, aby to plánovaných 24 panelů obsloužilo. Jenže jsem zjistil, že je naprd mít v každé fázi měnič jen 2,4kW, protože ten se přetíží coby dup. Stačí na to jedna plotýnka sporáku a rychlovarka připojené na jedné fázi. A rozfázovat to tak, aby se nic nemohlo potkat při běžném provozu domácnosti je zhola nemožné, proto je Josefovo řešení s postupným odpojením od 3f rozvodu ze silnice a připojením na výkonnější měniče v jednofázovém provedení včetně převedení domovní instalace na 1f velmi dobré řešení. Samozřejmě mimo 3f motorů, pokud je někdo doma má a používá.
A ještě k té lednici ... ten můj hybridní měnič by nenechal tu Tvoji lednici s mrazákem "vytéct".
Možnosti naprogramování jsou obsáhlé, včetně priority napájení. A když by mu došla "štáva" z aku, tak se sám přepne na síť, počká na ráno až vyjde slunce a pak se zase po částečném oživení aku přepne na něj.
Když ho nechtíc přetížím, a beru z něj více jak 2,4kW a nereaguji na jeho zoufalé pípání, tak se přepne do bypassu aby se nepoškodil, a po odeznění přetížení by se měl sám po nějaké době zase vrátit k provozu z aku a panelů. Ale to jsem zatím nevyzkoušel, protože ho dojdu "přemluvit" vypnutím fáze ze silnice, a tak ho donutím se okamžitě pokorně vrátit k napájení z aku, jak jsem psal ve svém minulém příspěvku.
Tož tak ...
Vašek