Jak nejsnadněji odpájet DIP8

Dotazy na technické problémy, vlastní řešení technických problémů

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#16 Příspěvek od BOBOBO »

Takovéto pouzdro je použito i v průmyslovém kombinovaném oddělovači V-V , mA-mA . Jeho výhodou je , že si můžeš přecvaknutím zvolit druhy smyček . Ono tím odštipováním při povrchové montáži lehce vemeš ssebou i plošák .

Uživatelský avatar
forbidden
Příspěvky: 8808
Registrován: 14 úno 2005, 01:00
Bydliště: Brno (JN89GF)
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od forbidden »

Já toto pouzdro znám jako LSOP, nejčastěji LSOP-7. Měním často DC-DC měniče ve zdrojích. Dělám to normálně horkovzduchem.

Uživatelský avatar
kulikus
Příspěvky: 2484
Registrován: 10 pro 2009, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od kulikus »

Na youtube před horkovzduchem zapatlaj smd integráč nějakou průhlednou pastou. Vypadá to, že to zlepší přestup tepla na součástku.

Uživatelský avatar
houmr
Příspěvky: 858
Registrován: 01 lis 2016, 01:00
Bydliště: Dřísy nedaleko Staré Boleslavi

#19 Příspěvek od houmr »

Měním toto:
https://www.tme.eu/cz/details/hcpl-7840 ... XoQAvD_BwE
Horkovzduch jsem nezkoušel (byť ho mám doma), méně než milimetr vedle jsou SMD rezistory a kondenzátor, které bych zřejmě odfoukl, ale asi to stejně s ním zkusím. Cvakat vývody mne nenapadlo - jaké kleště by na to byly vhodné ? Nemám tu žádné štípačky, kterými bych se dostal mezi jednotlivé vývody.

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#20 Příspěvek od termit256 »

Nevymyslej kraviny, nic necvakej apod. Proste zapni ten horkovzduch a normalne to odpajej tak, jak to delaji vsichni ostatni. Soucastky ti nikam neodleti, pajka je pridrzi.

Uživatelský avatar
houmr
Příspěvky: 858
Registrován: 01 lis 2016, 01:00
Bydliště: Dřísy nedaleko Staré Boleslavi

#21 Příspěvek od houmr »

Tak ja si ho zítra přinesu a zkusím.

Uživatelský avatar
VASEK_W
Příspěvky: 651
Registrován: 11 pro 2017, 01:00
Bydliště: Pelhřimov

#22 Příspěvek od VASEK_W »

Hlavně si dej opravdu velmi malý průtok vzduchu, ať ty blízké součástky neodfoukneš, mě se to jednou povedlo, protože jsem sklonil trysku, chtíc ohřát vývody IO z boku :-(
Opravdu není nutné, aby to foukalo jako fén ;-)

A někdy je vhodnější na ty vývody předem přidat trošku cínu pro lepší akumulaci tepla. Pak to jde sundat během chvilky ;-)

Vašek

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#23 Příspěvek od Celeron »

houmr píše: - jaké kleště by na to byly vhodné ? Nemám tu žádné štípačky, kterými bych se dostal mezi jednotlivé vývody.
Asi 40 let používám tyhle Solingeny.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od ZdenekHQ »

Jinak třeba na DIL-16 s rovnýma vývodama jde normálně použít redukci na horkovzduch pro SMT (a teď mně vypadl rozměr, jen vím že je užší, ale to nevadí) a normálně to nahřát zvrchu, opatrně podebrat a vytáhnout. Je to jednodušší než cvakat vývody.

A stejně si myslím, že DIP/DIL je pouze THT a všechno ostatní jsou jiný pouzdra (gull wing, LSOP), protože jinak to značení můžeme rovnou zrušit.

Zas je výhoda, že udělat z THT DIP/DIL pouzdra SMT pouzdro není zas tak velká práce, když sedí rozměry. A jde to kupodivu na prokovených DPS i naopak, normálně se ten gull wing posadí na pájecí plošky.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#25 Příspěvek od Artaban001 »

Měnil jsem nějaký CXA1191, nebo co to bylo v SMD provedení a to tak, že jsem pod řadou vývodů podvlékl smaltovaný drát z relé a vývod po vývodu jsem ohříval mikropáječkou. Pod zahřátým vývodem jsem drát podvlékl a přívod jsem tak oddělil. Totéž jsem opakoval i z druhou stranou. Po odpájení posledního přívodu šváb odpadl sám a cestičky byly neporušeny. Použil jsem na náhradu jiný CXA odpájený stejným způsobem z nějakýho levnýho střepu.
O něco později jsem zkoušel z vyřazených desek natěžit nějaký integráče - nejednalo se o jejich znovupoužívání, ale o test, kdy jsem zkoušel tyhle šílený způsoby:
1. desku zahřát zapalovačem a klepnutím o stůl součástky popadaly všechny na zahřátým místě. Pak podobně, ale součástky byly odebíraný pinzetou.
úspěšnost slušná, ale co se týká výměny, tak nepoužitelné.

2. Hotair z plynové páječky Dremel - to se už dal vyměnit i miniUSB konektor na jednodušší desce. Tak jsem si natěžil pár 8002 švábů, což by měly být BTL koncový stupně, co se dají najít i v Bluetooth reproduktorech - akorát nevím, jak případně "vidlácky" zapájet i to pouzdro, co má vespod pájecí místo.

Uživatelský avatar
kulikus
Příspěvky: 2484
Registrován: 10 pro 2009, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od kulikus »

Pokud jde o sundání nefunkčního IO, odřízni vývody technickým nožem/skalpelem ještě na desce a nohy pak sundáš i pistolovou.

Odpovědět

Zpět na „Poradna“