Stránka 2 z 3

Napsal: 19 dub 2023, 14:09
od JirkaZ
Ještě jedna věc: Octavia I měla právě jako jeden z možných motorů 1.8T AGU.

Zkus se porozhlédnout, jakou má váhu vzduchu a zda by nebyla vhodná plus dostupná...

Edit: tady - ale nevím, co znamená "Německo" (jednou jsem to řešil u spínacího modulu zapalovacích cívek a odpovědi byly neurčité, nicméně pracuje dodnes).

Napsal: 19 dub 2023, 15:10
od Zaky
Některý z bitů z té linkované sady to velmi pravděpodobně bude.

Napsal: 19 dub 2023, 16:31
od vrky
Když jsem měl problém s váhou na O 1 1,9tdi ASV 81kW někde jsem se dočetl že jako náhrada se dávala dioda BAV21 nebo 22. Ale nevím do jakých pinů. Pokud máš ten motor nakrmený tak jedině zkusit dát jinou váhu ze silnější motorizace než máš papírově v TP. Chlapík který tady má autodílnu tak vyprávěl jaké měl problémy s oplem fronterou 2.0 td. Auto hulilo a nejelo. Nakonec pomohlo dát váhu z třílitrového auta, ale nevím z kterého.

Napsal: 19 dub 2023, 16:37
od Zaky
Dokud signál z váhy nevyběhne z dynamiky, tak váha měří, což se dá sledovat diagnostikou, osciloskopem, voltmetrem... Z větší motorizace to nepomůže, tam se měří v potrubí s větším průřezem a musel by se použít ten větší díl potrubí. Protože váhou z toho množství nasávaného vzduchu prochází pouze nepatrná část. Váha v podstatě měří rychlost proudění tím potrubím a tudíž naměřená hodnota na průřezu potrubí zásadně závisí a různé motorizace mají to potrubí různé. Dioda je hloupost, na volnoběh je signál kolem voltu a s průtokem jde nahoru. A váha je pro ECU tím vůbec nejdůležitějším senzorem, jehož signál přímo ovlivňuje nastřikované množství benzínu, takže chybějící její signál vede ke zcela špatnému chování. Množství vzduchu a tím i paliva se pak musí počítat z otáček, polohy škrtící klapky a teploty vzduchu, což je krutě nepřesné.

Napsal: 19 dub 2023, 17:52
od vrky

Napsal: 19 dub 2023, 18:29
od JirkaZ
Do přílohy dávám průběhy ze dvou MAF Bosch.

Dle prodejce posledního kusu originálu za pouhých 34 kKč by měl být Bosch 0 280 217 112 totéž co Bosch HFM2.47

Zdroj dokumentu.

Tady je datasheet od Bosch HFM2 a tady jsou další podobné MAF Bosch.

Napsal: 20 dub 2023, 16:20
od kybrex
Jojo je to moje víkendová leštěnka. Sice už má něco za sebou, ale je to radost řídit auto, který vám do ničeho nekecá a dělá přesně to, co chcete ikdyž to někdy může bejt blbě. :P
Nový auta typu Octavia RS a podobný modly některých lidí, jsou takový bez duše. Všecko to jede stejně, zpětná vazba řidičovi je nula, a moje 27 let stará Audi většině podobných aut ujede a nebo s nima aspoň drží krok, když pan řidič chce. Ale obvykle mám raději na silnici pohodu, takže ty uspěchaný pouštím a rychle jedu jen, když je volno, pěkný povrch a dobrý zatáčky.

Mockrát díky za ty materiály a grafy s charakteristikama. Nenašel jsem tam teda podle čísla ani přesně tu svojí originální váhu ani tu, co jsem teď koupil s 5pin (tady podle toho to zkusím přepojit https://www.easycarelectrics.com/5-wire ... g-diagram/), abych je přesně porovnal, ale snad to zafunguje a ta přepinovaná Bosch bude jezdit. Dám pak vědět, jak to dopadlo.

Napsal: 20 dub 2023, 18:07
od JirkaZ
Kybrex: jsme na tom velmi podobně, jak s motorizací, tak se stářím auta a se zkušenostmi s ním a ostatními.

K tomu MAF: já bych se nebál do signálové cesty zařadit něco jako ss zesilovač s trimrem nastavitelným zesílením (třeba v rozmezí 0,5 až 1,5). Tím půjde přizpůsobit sklon převodní charakteristiky množství vzduchu/výstupní napětí a byl by v tom čert, aby ses netrefil do té původní.

Nástin řešení máš v příloze (nutno doplnit blokovací C, taky jsou vhodné přepěťové ochrany, z hodnot R1 a R2 vyplývající nastavitelný rozsah zesílení je o něco menší než výše uvedený).

Jo, třeba bude mít charakteristika mírně jiné zakřivení, ale to už by snad nemělo tolik vadit...

Je to vlastně něco jako obrácený postup odstranění závady MAF, ale asi bude jediný možný. Třeba by s tím hledáním správné úrovně pak pomohly i nějaké výpisy z VAGu (při běžícím motoru či lépe při jízdě)...

Napsal: 20 dub 2023, 20:37
od Zaky
Nebo vzít současnou váhu s digitálním výstupem, tu číst pomocí MCU, udělat konverzní fuknkci a výstupem krmit DAC a udělat si charakteristiku podle libosti. To už je trochu overkill. Je dost dobrá šance, že to pojede úplně rovnou, jak píšu výše, charakteristika senzoru je zásadně ovlivněna potrubím a to bude použito původní. V podstatě je potřeba dosáhnout stavu, aby to v ustálené zátěži běželo stechiometricky a při prudší akceleraci to bylo bohaté. Na to stačí jeden komparátor na signálu lambda sondy s výstupem pověšeným na dvě ledky. Tímhle jednoduchým udělátkem kontroluji auta před měřením emisí, pokud motor běží stechiometricky a signál z lambdy tím pádem správně osciluje, nemá auto důvod emisemi neprojít. Více diagnostiky v podstaně netřeba.

Napsal: 20 dub 2023, 21:21
od JirkaZ
No, ten adaptér s MCU by se dal udělat i pro analogovou váhu (kdyby bylo potřeba měnit zakřivení charakteristiky) a dokonce by mohlo jít jen o jedno pouzdro a RC člen na PWM výstupu...

Ale obávám se, že pro to nebude dostatek vstupních dat (jinými slovy nebude dostupná charakteristika té původní váhy před poruchou).

Ještě jeden (nepříliš reálný) tip pro úplně zoufalou situaci, kdyby mělo selhat všechno: sehnat si někde jen na půjčení funkční váhu ze stejného motoru a změřit její charakteristiku pomocí vysavače s regulací...

Napsal: 20 dub 2023, 21:48
od Zaky
Já tenkrát zkoušel do Nissan Almera nejdřív váhu z kolegova Opelu Agila a pak do toho šlo něco z Audi, to už nevím, pro jaký to bylo motor. A chovaly se obě bez pozorovatelných rozdílů stejně, zkoušel jsem to jen tím komparátorem na výstupu lambdy a pocitem z jízdy.

Napsal: 20 dub 2023, 22:07
od JirkaZ
Mě jen zaráží to, co popisuje tazatel na začátku: že váha z Německa (i když ne Bosch) se mu silně neosvědčila, a to vlastně 2x po sobě (i když různým způsobem)...

Samozřejmě mohl to být nakonec i PRC původ a/nebo závada, ale...

Svého času jsem opravoval váhu do malého Mercedesu s chrochtomotorem a využil se tam náhradní skleněný senzor právě PRC původu (ovšem přiznaného a nákup byl přímo od výrobce). Pracovala bez problémů.

Napsal: 20 dub 2023, 22:26
od JirkaZ
Tady jsem našel docela zajímavé údaje (mohly by pomoct)...

Napsal: 21 dub 2023, 08:43
od pavel71
Já jen k těm šroubkúm stou tyčkou uprostřed :
Ja tu tyčku vylomim a je po stresu :idea:

Napsal: 21 dub 2023, 09:51
od Zaky
To špatné chování čínských kopií jsem tenkrát někde našel i změřené, že naměřili zásadně pomalejší odezvu na prudké změny průtoku. Samozřejmě to nemusí být generálně platné pro všechny čínské váhy, těch výrobců bude jistě povícero. Malá životnost té druhé značkové váhy je zarážející. Velkým průtokem to podle mě nebude. Kolega měl Nissan Primera 2.2, praskla mu hadice od turba, nějakou dobu s tím jezdil, obrovský průtok úplně roztrhal vzduchový filtr, ale váha to přežila bez problémů.