K čemu je STK?

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Hubert_79 »

Tedy, nechci do toho majiteli vozu kecat, ale s prasklou pružinou (byť vzadu) bych tedy nejezdil...
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
forbidden
Příspěvky: 8808
Registrován: 14 úno 2005, 01:00
Bydliště: Brno (JN89GF)
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od forbidden »

Taky jsem měnil prasklou žárovku těsně před STK. S autem jezdím skoro denně, takže mám chování "naposlouchaný". Ta pružina není žádná kritická závada. Mě šlo spíš o to, že si technik ani nevšiml, jasně, musel by kouknout zvrchu do misky, zespodu to vidět není. Prostě jsem čekal důkladnější prohlídku, když už mám to razítko.
Jinak na výměnu jsem domluvenej, jenže servisák má spoustu jiné práce a já na něj taky extra netlačím, takže až bude čas, vyměním rovnou obě zadní.

Uživatelský avatar
MiraSt
Příspěvky: 1202
Registrován: 19 dub 2008, 02:00
Bydliště: Fryčovice

#18 Příspěvek od MiraSt »

Já měnil přední parkovačku přímo na technické. Po 55 tkm první spálená žárovka. Technik čuměl, že mám náhradní a ještě mi chtěl svítit. :-) A náhoda. Nafasoval mě ten samý technik co před dvěma léty. Ukazoval mi fotky v kompu. :-) Žárovka byla černá jak but.
Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#19 Příspěvek od Celeron »

DedVseved píše:co spáchá vypalování DPF filtru (klidně zvedne 2-3x spotřebu) a že se emise musí měřit v určitých otáčkách, tak ho před STK zregeneruji.
A jak to prosím pěkně uděláš? V C4 ani nevíš, kdy regenerace probíhá a už vůbec ji nedokážeš nijak zapnout. To si jako mám koupit diagnostiku? Opravdu názor hodný vševěda. :roll:
Nejseš náhodou zaměstnanec STK?
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#20 Příspěvek od Hill »

Samozřejmě, že je to v lidech. Něco jsem se najezdil po technických se služebáky (taky jsem jich jednu dobu měl na hrbu 19) a největší zážitky mám z případů, kdy nad technikem měření emisí stál kravaťák od Dekry a kontroloval, jestli technik použil všechna čidla, která jsou na turbodiesel předepsaná, kluk vyklepanej, ani s konektorem OBDéčka se trefit nemohl, než to všechno rozvěšel, zase některý snímač vibrací při startování upadl a musel se nasadit znovu... motor mezitím chladnul a měření emisí trvalo hodinu, protože se musel znovu ohřát, pak zase upadlo jiné čidlo... venku zatím rostla fronta objednaných a vedle na STK se technici nudou šťourali v nosech.

Ale taky tato diskuse potvrzuje, že jakkoli provedená technická neznamená, že od ní s tím autem v pořádku dojedu domů. Ale také to neznamená, že auto vydrží ve vyhocujícím stavu přesně dva roky a od půlnoci toho dne vyznačeného v techničáku se stane nebezpečným na silnici.
Se svými posledními dvěma auty jezdím na pravidelný servis a emise i STK si od nich nechám rovnou zajistit, jen mi přitom chybí ta svoboda, kdy tam pojedu - datum registrace mi jde už o 15 dní pozadu. V tom servisu si totiž nemůžu moc vybírat, na kdy mě objednají, takže permanentně se mi datum příští technické posouvá tak, že jsem za posledních 15 let nikdy nevyužil celé zákonné dva roky, leda bych tam to auto pár dní nechal, STK mají ve stejném areálu a ven na silnici s tím nemusí.
To, co mi však na technických u nás vadí nejvíc, jsem tu psal už v prosinci.

Uživatelský avatar
DedVseved
Příspěvky: 492
Registrován: 01 črc 2019, 02:00

#21 Příspěvek od DedVseved »

Celeron píše:
DedVseved píše:co spáchá vypalování DPF filtru (klidně zvedne 2-3x spotřebu) a že se emise musí měřit v určitých otáčkách, tak ho před STK zregeneruji.
A jak to prosím pěkně uděláš? V C4 ani nevíš, kdy regenerace probíhá a už vůbec ji nedokážeš nijak zapnout. To si jako mám koupit diagnostiku? Opravdu názor hodný vševěda. :roll:
Nejseš náhodou zaměstnanec STK?
Nemusíš mě hned hloupě zaškatulkovat, nejsem a nikdy jsem nebyl zaměstnanec STK. Každý, kdo auto trochu vnímá, ví, kdy se při jeho specifických trasách a nájezdech filtr regeneruje a je schopen toto odhadnout a na STK se připravit. Pokud to nedokážeš, tak smůla, zaplatíš 2x.

Uživatelský avatar
dvorak
Příspěvky: 1887
Registrován: 25 dub 2013, 02:00
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

#22 Příspěvek od dvorak »

STK by měla být státní instituce , podobně jako např. Inspekce práce a peníze by šly do státního rozpočtu. Také mne štve, že na tom rejžují firmy, jako např. DEKRA.
Neumím si mimochodem přestavit, jaké vraky by na silnicích jezdily, nebýt STK.
Také mne jednou vyhodili kvůli prázdné rezervě nebo absence opěrek zadních sedadel (příští rok již nebyly povinné). Když ale zjistili vadné čepy nebo zvlněné brzdové kotouče, sklapl jsem podpatky.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#23 Příspěvek od rnbw »

Keby to bolo statne, bolo by tam este viac buzeracie a hlavne priestoru pre uplatky.

Predstav si, ze v mnohych statoch USA ziadna povinna kontrola neexistuje.

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od Hubert_79 »

Bože, ještě státní STK. My máme málo ouřadů a podobně... :roll:
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#25 Příspěvek od Hill »

Protože se v USA pokládá za samozřejmé, že za stav auta je odpovědný řidič. A že je schopný ovládat vozidlo, které by u nás prohlásili za neovladatelné. Je to jeho věc, s čím jezdí, nesmí s tím ale ohrožovat ostatní. Když se policajtům polem pracujícím něco nebude líbit, zastaví ho a zkontrolují. Samozřejmě, že nekontrolují všechno to, co u nás.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#26 Příspěvek od EKKAR »

Ve Státech tě navíc polichcajt vysloveně nesmí zastavit, pokud viditelně nespácháš nějakej přestupek nebo trestnej čin - nějaký "preventivní kontroly", kdy tě polichcajti zastaví a buzeračně ti prolezou auto od kufru až po střechu a když ani po 3/4 hodině nic nepředpisovýho nenajdou, tak ti dalších 10 minut lustrujou řidičák und techničák se zelenou kartou, aby ti po skoro hodině votráveně jak křováckej šíp oznámili "no tak to teda TENTOKRÁT bylo všecko v pořádku, můžete pokračovat ..." - ale hodinový zdržení už ti nikdo nenahradí, to v USA znamená výrazný překročení zákonný pravomoci ORGÁNA ... ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#27 Příspěvek od Celeron »

DedVseved píše: Každý, kdo auto trochu vnímá,
Každý.... No to by mě zajímalo, kolik procent řidičů je ten "každý". Hlaste se prosím všichni, co tušíte kdy nebo nejlíp za kolik km se vám začne dělat regenerace. :roll: Tedy kromě vševěda.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#28 Příspěvek od EKKAR »

Já s ničím takovým jako nějakej vypalovací filtr v autě nejezdím, takže to nepoznám :lol: :lol: :lol: :lol:
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Bernard
Příspěvky: 3614
Registrován: 27 kvě 2005, 02:00

#29 Příspěvek od Bernard »

Já to vím přesně. Mám tam žlutou kontrolku, která signalizuje zanesený filtr. Tak zařadím sportovní režim a projedu se asi 10 km při otáčkách do 2500. Kontrolka zhasne, regenerace skončila. To se opakuje asi co 3 týdny, jinak jezdím krátké trasy a pomalu. :wink:

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#30 Příspěvek od p32 »

dvorak píše:Když ale zjistili vadné čepy nebo zvlněné brzdové kotouče, sklapl jsem podpatky.
No, to bylo už stejně pozdě. Za to by ses měl stydět! To přece musí každý poznat již před STK pokud nejezdí jen jednou do týdne 5 km do Kaufu.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“