Stránka 2 z 6

Napsal: 12 kvě 2023, 14:50
od Hubert_79
Tedy, nechci do toho majiteli vozu kecat, ale s prasklou pružinou (byť vzadu) bych tedy nejezdil...

Napsal: 12 kvě 2023, 14:51
od forbidden
Taky jsem měnil prasklou žárovku těsně před STK. S autem jezdím skoro denně, takže mám chování "naposlouchaný". Ta pružina není žádná kritická závada. Mě šlo spíš o to, že si technik ani nevšiml, jasně, musel by kouknout zvrchu do misky, zespodu to vidět není. Prostě jsem čekal důkladnější prohlídku, když už mám to razítko.
Jinak na výměnu jsem domluvenej, jenže servisák má spoustu jiné práce a já na něj taky extra netlačím, takže až bude čas, vyměním rovnou obě zadní.

Napsal: 12 kvě 2023, 15:31
od MiraSt
Já měnil přední parkovačku přímo na technické. Po 55 tkm první spálená žárovka. Technik čuměl, že mám náhradní a ještě mi chtěl svítit. :-) A náhoda. Nafasoval mě ten samý technik co před dvěma léty. Ukazoval mi fotky v kompu. :-) Žárovka byla černá jak but.

Napsal: 12 kvě 2023, 17:47
od Celeron
DedVseved píše:co spáchá vypalování DPF filtru (klidně zvedne 2-3x spotřebu) a že se emise musí měřit v určitých otáčkách, tak ho před STK zregeneruji.
A jak to prosím pěkně uděláš? V C4 ani nevíš, kdy regenerace probíhá a už vůbec ji nedokážeš nijak zapnout. To si jako mám koupit diagnostiku? Opravdu názor hodný vševěda. :roll:
Nejseš náhodou zaměstnanec STK?

Napsal: 12 kvě 2023, 17:59
od Hill
Samozřejmě, že je to v lidech. Něco jsem se najezdil po technických se služebáky (taky jsem jich jednu dobu měl na hrbu 19) a největší zážitky mám z případů, kdy nad technikem měření emisí stál kravaťák od Dekry a kontroloval, jestli technik použil všechna čidla, která jsou na turbodiesel předepsaná, kluk vyklepanej, ani s konektorem OBDéčka se trefit nemohl, než to všechno rozvěšel, zase některý snímač vibrací při startování upadl a musel se nasadit znovu... motor mezitím chladnul a měření emisí trvalo hodinu, protože se musel znovu ohřát, pak zase upadlo jiné čidlo... venku zatím rostla fronta objednaných a vedle na STK se technici nudou šťourali v nosech.

Ale taky tato diskuse potvrzuje, že jakkoli provedená technická neznamená, že od ní s tím autem v pořádku dojedu domů. Ale také to neznamená, že auto vydrží ve vyhocujícím stavu přesně dva roky a od půlnoci toho dne vyznačeného v techničáku se stane nebezpečným na silnici.
Se svými posledními dvěma auty jezdím na pravidelný servis a emise i STK si od nich nechám rovnou zajistit, jen mi přitom chybí ta svoboda, kdy tam pojedu - datum registrace mi jde už o 15 dní pozadu. V tom servisu si totiž nemůžu moc vybírat, na kdy mě objednají, takže permanentně se mi datum příští technické posouvá tak, že jsem za posledních 15 let nikdy nevyužil celé zákonné dva roky, leda bych tam to auto pár dní nechal, STK mají ve stejném areálu a ven na silnici s tím nemusí.
To, co mi však na technických u nás vadí nejvíc, jsem tu psal už v prosinci.

Napsal: 12 kvě 2023, 19:48
od DedVseved
Celeron píše:
DedVseved píše:co spáchá vypalování DPF filtru (klidně zvedne 2-3x spotřebu) a že se emise musí měřit v určitých otáčkách, tak ho před STK zregeneruji.
A jak to prosím pěkně uděláš? V C4 ani nevíš, kdy regenerace probíhá a už vůbec ji nedokážeš nijak zapnout. To si jako mám koupit diagnostiku? Opravdu názor hodný vševěda. :roll:
Nejseš náhodou zaměstnanec STK?
Nemusíš mě hned hloupě zaškatulkovat, nejsem a nikdy jsem nebyl zaměstnanec STK. Každý, kdo auto trochu vnímá, ví, kdy se při jeho specifických trasách a nájezdech filtr regeneruje a je schopen toto odhadnout a na STK se připravit. Pokud to nedokážeš, tak smůla, zaplatíš 2x.

Napsal: 12 kvě 2023, 20:22
od dvorak
STK by měla být státní instituce , podobně jako např. Inspekce práce a peníze by šly do státního rozpočtu. Také mne štve, že na tom rejžují firmy, jako např. DEKRA.
Neumím si mimochodem přestavit, jaké vraky by na silnicích jezdily, nebýt STK.
Také mne jednou vyhodili kvůli prázdné rezervě nebo absence opěrek zadních sedadel (příští rok již nebyly povinné). Když ale zjistili vadné čepy nebo zvlněné brzdové kotouče, sklapl jsem podpatky.

Napsal: 12 kvě 2023, 20:41
od rnbw
Keby to bolo statne, bolo by tam este viac buzeracie a hlavne priestoru pre uplatky.

Predstav si, ze v mnohych statoch USA ziadna povinna kontrola neexistuje.

Napsal: 12 kvě 2023, 21:05
od Hubert_79
Bože, ještě státní STK. My máme málo ouřadů a podobně... :roll:

Napsal: 12 kvě 2023, 21:12
od Hill
Protože se v USA pokládá za samozřejmé, že za stav auta je odpovědný řidič. A že je schopný ovládat vozidlo, které by u nás prohlásili za neovladatelné. Je to jeho věc, s čím jezdí, nesmí s tím ale ohrožovat ostatní. Když se policajtům polem pracujícím něco nebude líbit, zastaví ho a zkontrolují. Samozřejmě, že nekontrolují všechno to, co u nás.

Napsal: 12 kvě 2023, 21:48
od EKKAR
Ve Státech tě navíc polichcajt vysloveně nesmí zastavit, pokud viditelně nespácháš nějakej přestupek nebo trestnej čin - nějaký "preventivní kontroly", kdy tě polichcajti zastaví a buzeračně ti prolezou auto od kufru až po střechu a když ani po 3/4 hodině nic nepředpisovýho nenajdou, tak ti dalších 10 minut lustrujou řidičák und techničák se zelenou kartou, aby ti po skoro hodině votráveně jak křováckej šíp oznámili "no tak to teda TENTOKRÁT bylo všecko v pořádku, můžete pokračovat ..." - ale hodinový zdržení už ti nikdo nenahradí, to v USA znamená výrazný překročení zákonný pravomoci ORGÁNA ... ...

Napsal: 12 kvě 2023, 21:57
od Celeron
DedVseved píše: Každý, kdo auto trochu vnímá,
Každý.... No to by mě zajímalo, kolik procent řidičů je ten "každý". Hlaste se prosím všichni, co tušíte kdy nebo nejlíp za kolik km se vám začne dělat regenerace. :roll: Tedy kromě vševěda.

Napsal: 12 kvě 2023, 21:59
od EKKAR
Já s ničím takovým jako nějakej vypalovací filtr v autě nejezdím, takže to nepoznám :lol: :lol: :lol: :lol:

Napsal: 12 kvě 2023, 22:04
od Bernard
Já to vím přesně. Mám tam žlutou kontrolku, která signalizuje zanesený filtr. Tak zařadím sportovní režim a projedu se asi 10 km při otáčkách do 2500. Kontrolka zhasne, regenerace skončila. To se opakuje asi co 3 týdny, jinak jezdím krátké trasy a pomalu. :wink:

Napsal: 12 kvě 2023, 22:23
od p32
dvorak píše:Když ale zjistili vadné čepy nebo zvlněné brzdové kotouče, sklapl jsem podpatky.
No, to bylo už stejně pozdě. Za to by ses měl stydět! To přece musí každý poznat již před STK pokud nejezdí jen jednou do týdne 5 km do Kaufu.