Baterka Powerboost

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
houmr
Příspěvky: 858
Registrován: 01 lis 2016, 01:00
Bydliště: Dřísy nedaleko Staré Boleslavi

#16 Příspěvek od houmr »

Já jsem s Bannerem taky spokojen - auta z z 80.tých až nultých let. Jedna teď v autě dojela po 12 letech, přesunuta na solární zalejvací UPS. Druhá měla 6 let, když auto dojezdilo. Pak se další cca 2 roky tahala jako ambulantní baterie na "kde co" (od vrtačky po UPS), až se ze spodu prodřel a vytekl jeden článek. Další rok ležela pod pergolou na pekáči a čekala na odvoz do sběru, ale objevil jí tam syn a i přes ten defekt s ní začal honit ambulatní UPS (pro pájení, čerpání, vrtání a jiné dělání tam, kde není 220V). A světe div se, stále má přes 12V a trumfne tu běžnou 6Ah gelovku...
Sice jsem tím utekl od původního dotazu, ale vůbec bych se nedivil, kdyby ten Banner Exide, Yuasa a další byl totožný výrobce podobně jako v jiných oborech.

Myslím, že na klasické olověné baterii se toho ve výrobě nedá moc zkazit, rozhodně míň než při jejím používání. U nových baterií by spíš chtělo porovnat uváděnou versus skutečnou kapacitu. Před 1,5 rokem jsem kupoval toto:
https://www.battery.cz/autobaterie-goow ... zudrzbovy/
a odhadem bych si troufl tvrdit, že reáně přes 75Ah mít nebude.

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#17 Příspěvek od Hill »

Kdosi řekl, že i kdyby polovina z parametrů uváděných asijskými výrobci byla pravda, pořád je to za tu cenu dost dobré...

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#18 Příspěvek od rnbw »

houmr píše:Myslím, že na klasické olovìné baterii se toho ve výrobì nedá moc zkazit
To sa mylis. Zasadna je cistota materialov, kvalita spojenia clankov.

Uživatelský avatar
houmr
Příspěvky: 858
Registrován: 01 lis 2016, 01:00
Bydliště: Dřísy nedaleko Staré Boleslavi

#19 Příspěvek od houmr »

To máš vlastně pravdu. Se spojováním materálu mají zásadní problém WINGy. Ale to jsme v jiné kategorii baterií.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#20 Příspěvek od EKKAR »

dracekvo píše:...
Kdybych měl auto s tím inteligentním dobíjením, tak tam taky dám lifepo, protože bych odmítal okolo auta každou chvilku skákat a dávat nabíjet. Auto má sloužit mě, ne já jemu.
Kdybych byl nucenej koupit si auto s takovou srágorou, tak první o co se postarám, je jak ji co nejtrvalejším způsobem vypnout ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 402
Registrován: 10 úno 2009, 01:00

#21 Příspěvek od dracekvo »

Někde to jde odpojením jednoho drátku. Někde to tak snadno nejde.

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#22 Příspěvek od Hill »

A jaký drátek odpojíš u elektromobilu, abys kolem něj nemusel po každých čtyřech hodinách jízdy stepovat při nabíjení?
Radši si zvykej, nepodařilo se sice prokázat, že ten baterku likvidující battery management ušetří alespoň tolik paliva, aby úspora zaplatila baterku novou, tím méně, aby zachránil Přírodu, ale jako příprava na dobu, kdy se povinně bude jezdit jen na baterky a nudit se při "tankování", může být docela užitečný. Z čistě cvičných důvodů.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#23 Příspěvek od EKKAR »

Srovnáváte pojem a průjem, pánové. Ychtyllygentní nedobíjení baterky v autě jinak poháněným spalovákem má za úkol údajně šetřit palivo a tím zmenšovat huhlýkovou stopu, jenomže jak víme, je to spíš kurwítko, kterým se zrychleně likviduje nejenom baterka, ale i další funkční části auta. Tam jsem prostě všema okončetinama a oudama přídatnýma za zrušení takový srágory - já chci mít baterku trvale plně připravenou a nechci, aby mi do toho nějakej vyblázněnej ekofašoun na dálku a ex-post kecal. A jestli se dožiju toho, že budu muset nuceně čekat u dobýječky na to, až mi jinej debylní ekofašoun milostivě povolí doplnit energii, protože zrovna došlo o půl kontinentu dál k bezvětří a přenosová soustava kolabuje, přisámbůh ukradnu co největší náklaďák a napálím to s ním do nejbližšího ekofašounskýho mrdníku na kterej narazím, i kdyby mě potom museli dostřelit, abych se netrápil ...
Hill píše:...nepodařilo se sice prokázat, že ten baterku likvidující battery management ušetří alespoň tolik paliva, aby úspora zaplatila baterku novou,...
Jednoduchý počty: údajná úspora má bejt AŽ 0,3 litru na 100km. Neboli, pokud dobře počítám, 3 litry na 1 000km. Baterku tenhle debylní systém umí zlikvidovat během 2 let, za který normální ofčan ujede přibližně 20 000 až 25 000km neboli je rád, když ušetří AŽ 75 litrů vohnivý šťávy, za který v dnešních cenách zaplatí něco kolem 2500-2700 českejch kulatejch - a za ně si novou baterku koupí jedině když ji mají někde v akci, protože do auta s tímhle werkem musí bejt baterka AGM za 5000,- - normální baterka, co by stála pod 3000,- použít nejde, protože ten debylní systém by ji zlikvidoval během měsíce-dvou. Tak mi řekni, kde je nějaká úspora notabene něco, co by zmenšilo ekologickou zátěž?
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 402
Registrován: 10 úno 2009, 01:00

#24 Příspěvek od dracekvo »

Tohle neni ale o zmenšení uhlíkové stopy globálně.
To je o zmenšení emisí co jsou z výfuku. Z této veličiny platí automobilky pokuty, pokud překročí určitou mez.
To, jestli musím každé dva roky měnit olověnou baterky automobilku nezajímá. Protože to už jí nestojí žádné peníze.

A automobilka to dělá pro to, že ty předpisy jsou už tak přísné, že musí hledat úspory emisí, jak jen to jde.

Motory TSI už jsou dokonce tak daleko, že kromě kurvítka nabíjení mají i kurvítko motoru, že do určitých otáček přepínají mazání na nižší tlak.
Až teprve při překročení určitých otáček nějakej ventil přepne mazání na vyšší tlak.

Samozřejmě to ušetří pár deci paliva, protože olejová pumpa neklade takový odpor. Ale jak se to rozbije, tak je to na vyhození celého motoru, protože se dlouhodobě odíral špatným mazáním.

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#25 Příspěvek od tomasjedno »

EKKAR píše:Tak mi řekni, kde je nějaká úspora notabene něco, co by zmenšilo ekologickou zátěž?
Mít takový vehikl, tak si asi někam na nenápadné místo přimontuju zásuvku pro připojení nabíječky a po dojetí do garáže to tam vždycky zapíchnu. I když, možná ten battery magorment pak prohlásí tu baterku za vadnou, protože mu nepůjde nabíjet :D

Uživatelský avatar
Pikofarad
Příspěvky: 1218
Registrován: 02 pro 2007, 01:00
Bydliště: 742 58

#26 Příspěvek od Pikofarad »

EKKAR píše:1protože do auta s tímhle werkem musí bejt baterka AGM za 5000,- - normální baterka, co by stála pod 3000,- použít nejde,
Za trojku i méně se dá koupit značková AGM

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#27 Příspěvek od tomasjedno »

Tu není problém koupit za 7k ale taky pod 3k.

Uživatelský avatar
dvorak
Příspěvky: 1887
Registrován: 25 dub 2013, 02:00
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

#28 Příspěvek od dvorak »

Tyto baterie, určené pro system start & go nějak trpí, pokud tuto funkci ale v autě nepoužívám, resp. mám ji vypnutou ?

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#29 Příspěvek od rnbw »

Mali by to byt AGM baterie - elektrolyt nasiaknuty v separatore (ako baterie do UPS a pod.). Vypnuty start-stop baterii neskodi.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#30 Příspěvek od EKKAR »

rnbw píše:...Vypnuty start-stop baterii neskodi.
Ale škodí jí ychtyllygentní (ne)dobíjení během jízdy - takový to nárazový dobíjení jenom při brždění motorem, kdy elektronika po 50km jízdy bez dobíjení najednou vyžene buzení altíku až na 16,5-16,8V a baterko žer co můžeš a třeba se z toho poser. Bohužel, po několika málo letech takovýho tejrání se z toho skutečně rychle posere i celý slavný AGM provedení.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“