Baterka Powerboost
Moderátor: Moderátoři
Já jsem s Bannerem taky spokojen - auta z z 80.tých až nultých let. Jedna teď v autě dojela po 12 letech, přesunuta na solární zalejvací UPS. Druhá měla 6 let, když auto dojezdilo. Pak se další cca 2 roky tahala jako ambulantní baterie na "kde co" (od vrtačky po UPS), až se ze spodu prodřel a vytekl jeden článek. Další rok ležela pod pergolou na pekáči a čekala na odvoz do sběru, ale objevil jí tam syn a i přes ten defekt s ní začal honit ambulatní UPS (pro pájení, čerpání, vrtání a jiné dělání tam, kde není 220V). A světe div se, stále má přes 12V a trumfne tu běžnou 6Ah gelovku...
Sice jsem tím utekl od původního dotazu, ale vůbec bych se nedivil, kdyby ten Banner Exide, Yuasa a další byl totožný výrobce podobně jako v jiných oborech.
Myslím, že na klasické olověné baterii se toho ve výrobě nedá moc zkazit, rozhodně míň než při jejím používání. U nových baterií by spíš chtělo porovnat uváděnou versus skutečnou kapacitu. Před 1,5 rokem jsem kupoval toto:
https://www.battery.cz/autobaterie-goow ... zudrzbovy/
a odhadem bych si troufl tvrdit, že reáně přes 75Ah mít nebude.
Sice jsem tím utekl od původního dotazu, ale vůbec bych se nedivil, kdyby ten Banner Exide, Yuasa a další byl totožný výrobce podobně jako v jiných oborech.
Myslím, že na klasické olověné baterii se toho ve výrobě nedá moc zkazit, rozhodně míň než při jejím používání. U nových baterií by spíš chtělo porovnat uváděnou versus skutečnou kapacitu. Před 1,5 rokem jsem kupoval toto:
https://www.battery.cz/autobaterie-goow ... zudrzbovy/
a odhadem bych si troufl tvrdit, že reáně přes 75Ah mít nebude.
Kdybych byl nucenej koupit si auto s takovou srágorou, tak první o co se postarám, je jak ji co nejtrvalejším způsobem vypnout ...dracekvo píše:...
Kdybych měl auto s tím inteligentním dobíjením, tak tam taky dám lifepo, protože bych odmítal okolo auta každou chvilku skákat a dávat nabíjet. Auto má sloužit mě, ne já jemu.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
A jaký drátek odpojíš u elektromobilu, abys kolem něj nemusel po každých čtyřech hodinách jízdy stepovat při nabíjení?
Radši si zvykej, nepodařilo se sice prokázat, že ten baterku likvidující battery management ušetří alespoň tolik paliva, aby úspora zaplatila baterku novou, tím méně, aby zachránil Přírodu, ale jako příprava na dobu, kdy se povinně bude jezdit jen na baterky a nudit se při "tankování", může být docela užitečný. Z čistě cvičných důvodů.
Radši si zvykej, nepodařilo se sice prokázat, že ten baterku likvidující battery management ušetří alespoň tolik paliva, aby úspora zaplatila baterku novou, tím méně, aby zachránil Přírodu, ale jako příprava na dobu, kdy se povinně bude jezdit jen na baterky a nudit se při "tankování", může být docela užitečný. Z čistě cvičných důvodů.
Srovnáváte pojem a průjem, pánové. Ychtyllygentní nedobíjení baterky v autě jinak poháněným spalovákem má za úkol údajně šetřit palivo a tím zmenšovat huhlýkovou stopu, jenomže jak víme, je to spíš kurwítko, kterým se zrychleně likviduje nejenom baterka, ale i další funkční části auta. Tam jsem prostě všema okončetinama a oudama přídatnýma za zrušení takový srágory - já chci mít baterku trvale plně připravenou a nechci, aby mi do toho nějakej vyblázněnej ekofašoun na dálku a ex-post kecal. A jestli se dožiju toho, že budu muset nuceně čekat u dobýječky na to, až mi jinej debylní ekofašoun milostivě povolí doplnit energii, protože zrovna došlo o půl kontinentu dál k bezvětří a přenosová soustava kolabuje, přisámbůh ukradnu co největší náklaďák a napálím to s ním do nejbližšího ekofašounskýho mrdníku na kterej narazím, i kdyby mě potom museli dostřelit, abych se netrápil ...
Jednoduchý počty: údajná úspora má bejt AŽ 0,3 litru na 100km. Neboli, pokud dobře počítám, 3 litry na 1 000km. Baterku tenhle debylní systém umí zlikvidovat během 2 let, za který normální ofčan ujede přibližně 20 000 až 25 000km neboli je rád, když ušetří AŽ 75 litrů vohnivý šťávy, za který v dnešních cenách zaplatí něco kolem 2500-2700 českejch kulatejch - a za ně si novou baterku koupí jedině když ji mají někde v akci, protože do auta s tímhle werkem musí bejt baterka AGM za 5000,- - normální baterka, co by stála pod 3000,- použít nejde, protože ten debylní systém by ji zlikvidoval během měsíce-dvou. Tak mi řekni, kde je nějaká úspora notabene něco, co by zmenšilo ekologickou zátěž?Hill píše:...nepodařilo se sice prokázat, že ten baterku likvidující battery management ušetří alespoň tolik paliva, aby úspora zaplatila baterku novou,...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Tohle neni ale o zmenšení uhlíkové stopy globálně.
To je o zmenšení emisí co jsou z výfuku. Z této veličiny platí automobilky pokuty, pokud překročí určitou mez.
To, jestli musím každé dva roky měnit olověnou baterky automobilku nezajímá. Protože to už jí nestojí žádné peníze.
A automobilka to dělá pro to, že ty předpisy jsou už tak přísné, že musí hledat úspory emisí, jak jen to jde.
Motory TSI už jsou dokonce tak daleko, že kromě kurvítka nabíjení mají i kurvítko motoru, že do určitých otáček přepínají mazání na nižší tlak.
Až teprve při překročení určitých otáček nějakej ventil přepne mazání na vyšší tlak.
Samozřejmě to ušetří pár deci paliva, protože olejová pumpa neklade takový odpor. Ale jak se to rozbije, tak je to na vyhození celého motoru, protože se dlouhodobě odíral špatným mazáním.
To je o zmenšení emisí co jsou z výfuku. Z této veličiny platí automobilky pokuty, pokud překročí určitou mez.
To, jestli musím každé dva roky měnit olověnou baterky automobilku nezajímá. Protože to už jí nestojí žádné peníze.
A automobilka to dělá pro to, že ty předpisy jsou už tak přísné, že musí hledat úspory emisí, jak jen to jde.
Motory TSI už jsou dokonce tak daleko, že kromě kurvítka nabíjení mají i kurvítko motoru, že do určitých otáček přepínají mazání na nižší tlak.
Až teprve při překročení určitých otáček nějakej ventil přepne mazání na vyšší tlak.
Samozřejmě to ušetří pár deci paliva, protože olejová pumpa neklade takový odpor. Ale jak se to rozbije, tak je to na vyhození celého motoru, protože se dlouhodobě odíral špatným mazáním.
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Mít takový vehikl, tak si asi někam na nenápadné místo přimontuju zásuvku pro připojení nabíječky a po dojetí do garáže to tam vždycky zapíchnu. I když, možná ten battery magorment pak prohlásí tu baterku za vadnou, protože mu nepůjde nabíjetEKKAR píše:Tak mi řekni, kde je nějaká úspora notabene něco, co by zmenšilo ekologickou zátěž?
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Ale škodí jí ychtyllygentní (ne)dobíjení během jízdy - takový to nárazový dobíjení jenom při brždění motorem, kdy elektronika po 50km jízdy bez dobíjení najednou vyžene buzení altíku až na 16,5-16,8V a baterko žer co můžeš a třeba se z toho poser. Bohužel, po několika málo letech takovýho tejrání se z toho skutečně rychle posere i celý slavný AGM provedení.rnbw píše:...Vypnuty start-stop baterii neskodi.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)